siimen Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Kjøpte gamer i05 hoss komplett med bare en endring ( skifta kabinett ) så tenkte å bytte i5 prossesoren med i7 men trenger eg da også å bytte ut andre deler elle burde bytte ut? Men ikkje alt for dyrt. Takk på forhånd Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Du må ikke bytte ut så veldig mye mer. Nå har jeg ikke sett så nøye på i05, men pass på at HK passer til CPU, og at PSU er kraftig nok for en nye prosessor. Pass også på at det er en god nok kjøling, men ellers så skal de kunne gå bra Hvis du bytter HK så sørg for å få ett som passer inn i kabinettet ditt. Regner med at det er ATX, og det finnes en rekke HK for intel med ATX støtte Lenke til kommentar
siimen Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 Du må ikke bytte ut så veldig mye mer. Nå har jeg ikke sett så nøye på i05, men pass på at HK passer til CPU, og at PSU er kraftig nok for en nye prosessor. Pass også på at det er en god nok kjøling, men ellers så skal de kunne gå bra Hvis du bytter HK så sørg for å få ett som passer inn i kabinettet ditt. Regner med at det er ATX, og det finnes en rekke HK for intel med ATX støtte Nå er jo eg litt "newbi" så dette ble litt vanskeligt å skjønne, va betry HK Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 HK = Hovedkort Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Nå er jo eg litt "newbi" så dette ble litt vanskeligt å skjønne, va betry HK HK: Hovedkort GPU: Skjerm/grafikkort CPU: Prosessor PSU: Strømforsyning ATX: Feste for hovedkortet slik at du kan skru fast hovedkortet i kabinettet. Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Forresten, bare så det er sagt. Om du kun spiller/bruker PC'en til "vanlig" bruk, så er det så godt som bortkastet å kjøpe i7 over i5. Det eneste i7 tilbyr over i5 er hyperthreading, som kun dras nytte av under bruk som 3D-rendering, bilderedigering, nummerknusing i form a benchmarks/matteprogrammer etc. Til spill og vanlig bruk er det så godt som null, zip, nada ytelsesgevinst. En fordel derimot kan være temperatur, da Intel av en eller annen grunn har, ihvertfall sist generasjon, valgt å være utrolig billige når de satt sammen CPU'en, slik at den interne kjølemetoden (kontakt og kjølepasta) i selve CPU'en kunne være utrolig dårlig. Dette har, etter det jeg vet, ikke vært noe problem på i7-chippene. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 En fordel derimot kan være temperatur, da Intel av en eller annen grunn har, ihvertfall sist generasjon, valgt å være utrolig billige når de satt sammen CPU'en, slik at den interne kjølemetoden (kontakt og kjølepasta) i selve CPU'en kunne være utrolig dårlig. Dette har, etter det jeg vet, ikke vært noe problem på i7-chippene. Intel bruker termisk pasta på i7-brikkene for LGA1150 også, det er kun på LGA2011-prosessorer at det ikke er snakk om å bruke termisk pasta mellom CPU og heatspreader. Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Intel bruker termisk pasta på i7-brikkene for LGA1150 også, det er kun på LGA2011-prosessorer at det ikke er snakk om å bruke termisk pasta mellom CPU og heatspreader. Aha, regner med at det er fordi LGA2011 er mer entusiast/WS gradert, kontra massemarkedet LGA1150 er ment for å nå? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Enig med han som sa dette når det gjaldt forskjell på i5 og i7 når det gjaldt spill! Da er det mye bedre å investere i en heftig GPU. Lenke til kommentar
siimen Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Takk folkens, spiller bare Counter-Strike og litt mincraft av og til. Så da er det best for meg å oppgradere GPU Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Hvis du bare spiller cs og minecraft, trenger du egentlig å oppgradere? Hvordan skjermkort og skjerm har du? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå