Gå til innhold

Hjelp med å bytte fra i5 til i7

siimen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ikke bytte ut så veldig mye mer. Nå har jeg ikke sett så nøye på i05, men pass på at HK passer til CPU, og at PSU er kraftig nok for en nye prosessor. Pass også på at det er en god nok kjøling, men ellers så skal de kunne gå bra :) Hvis du bytter HK så sørg for å få ett som passer inn i kabinettet ditt. Regner med at det er ATX, og det finnes en rekke HK for intel med ATX støtte :)

Lenke til kommentar

Du må ikke bytte ut så veldig mye mer. Nå har jeg ikke sett så nøye på i05, men pass på at HK passer til CPU, og at PSU er kraftig nok for en nye prosessor. Pass også på at det er en god nok kjøling, men ellers så skal de kunne gå bra :) Hvis du bytter HK så sørg for å få ett som passer inn i kabinettet ditt. Regner med at det er ATX, og det finnes en rekke HK for intel med ATX støtte :)

Nå er jo eg litt "newbi" så dette ble litt vanskeligt å skjønne, va betry HK

Lenke til kommentar

Forresten, bare så det er sagt. Om du kun spiller/bruker PC'en til "vanlig" bruk, så er det så godt som bortkastet å kjøpe i7 over i5. Det eneste i7 tilbyr over i5 er hyperthreading, som kun dras nytte av under bruk som 3D-rendering, bilderedigering, nummerknusing i form a benchmarks/matteprogrammer etc. Til spill og vanlig bruk er det så godt som null, zip, nada ytelsesgevinst.

En fordel derimot kan være temperatur, da Intel av en eller annen grunn har, ihvertfall sist generasjon, valgt å være utrolig billige når de satt sammen CPU'en, slik at den interne kjølemetoden (kontakt og kjølepasta) i selve CPU'en kunne være utrolig dårlig. Dette har, etter det jeg vet, ikke vært noe problem på i7-chippene.

Lenke til kommentar

En fordel derimot kan være temperatur, da Intel av en eller annen grunn har, ihvertfall sist generasjon, valgt å være utrolig billige når de satt sammen CPU'en, slik at den interne kjølemetoden (kontakt og kjølepasta) i selve CPU'en kunne være utrolig dårlig. Dette har, etter det jeg vet, ikke vært noe problem på i7-chippene.

Intel bruker termisk pasta på i7-brikkene for LGA1150 også, det er kun på LGA2011-prosessorer at det ikke er snakk om å bruke termisk pasta mellom CPU og heatspreader.

Lenke til kommentar

Intel bruker termisk pasta på i7-brikkene for LGA1150 også, det er kun på LGA2011-prosessorer at det ikke er snakk om å bruke termisk pasta mellom CPU og heatspreader.

Aha, regner med at det er fordi LGA2011 er mer entusiast/WS gradert, kontra massemarkedet LGA1150 er ment for å nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...