Risan Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 9 åringen i huset skal få mobil . ( Ca 1000 kr) Valget står mellom Galaxy Trend (android 4.0 Ice cream sandwich)., 4 mb minne og1GHz enkel prosessor. Eller Galaxy Advanc ( androin 2.,3 gingerbread ) , 8 mb minne , 1 GHz dobbel prossesor. Hva er den beste av disse.. ?? Kan man enkelt oppdater android til ein nyere versjon?? Tlf blir nok brukt til litt spill og apper.. Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Hvorfor bare samsung, man får mye mer får pengene med f. eks. en Huawei Mobil. Jeg ville holdt meg langt unna Samsung i den prisklassen. Jeg sitter her som 12åring og flere av vennene mine har/ har hatt en av de mobilene. Personelig ville jeg gått for en av disse: https://prisguiden.no/produkt/huawei-ascend-y300-175984, https://prisguiden.no/produkt/huawei-ascend-g510-175985, eller kanskje denne hvis det ikke er så vanskelig å lære seg noe nytt: https://prisguiden.no/produkt/nokia-lumia-520-173879- Denne gir etter min mening mest for pengene, men man må klare å lære seg noe nytt... Mvh Winnetou Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Hvis du må velge mellom en av de to ville jeg gått for den første. Mest pg a at den kjører Android 4 og da er mer moderne. Å forvente oppgraderinger til en lavbudsjetts Samsungmobil er som å forvente at homofile skal få gifte seg i moskeene i Saudi Arabia. Glem det. Hadde heller satset på en billigmodell fra Huawei, Sony eller ZTE. Jeg synes du får mer for pengene der. Endret 21. desember 2013 av medlem-169651 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Synes Android-opplevelsen er dårlig på telefoner med enkel/billig hardware. De billigtelefonene som gir mest ytelse for pengene er vel Windows Phone, for eksempel denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1698491 WP er veldig "lett" og gir en rask og smooth opplevelse også på de billigste modellene. Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Har du Samsung selv? i så fall ville jeg valgt den jeg hadde selv/ var mest lik den jeg hadde selv. Slik at du kan lære han/henne litt og fikse opp hvis det skjer noe. Hvem som er lettest/eller best vet jeg ikke, siden jeg bare har hatt Nokia og iphone selv. Endret 21. desember 2013 av Tutti Frutti Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Hadde jeg stått i din situasjon så hadde jeg gått for Samsung Galaxy Xcover. Den har en ok skjerm, den har lommelykt, og den har de fleste funksjoner som man trenger. Eneste minus er dårlig minne. Her får du ikke plass til mange programmer, men bilder, musikk og lignende kan legger på ett SD kort. Det samme gjelder enkelte programmer. Den koster rundt 1500 hvis du skal ha eneren som ser pen ut, men xcover 2 koster 1700. Toeren har bedre spesifikasjoner, men spør du meg så ser denne stygg ut! Det som er herlig med xcover er at hvis han skulle miste den i bakken så knuser den ikke, og det samme gjelder om han skulle miste den i vannet for den slags skyld. Dette gjør at du ikke kjøper en telefon til han også må du sende den til reparasjon 2 mnd sender pga knust skjerm. Dermed så lønner det seg å bruke en 500 lapp mer for at telefonen skal tåle litt mer enn normale telefoner i den klassen. Du kan jo vurdere det. 1 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Kjøp med nyest programvare! Og ikke tenk på enkelthet og brukervennlighet, unger slår oss glatt på forståelse av dette. Det er de som lettest finner frem i avanserte systemer, tør å lete etter det de skal frem til og prøver seg frem. Det er derimot eldre folk som trenger de enkleste telefonene/operativsystemene. Skal også kjøpe mobil til ungen til neste bursdag (blir da 9 år), og for min del spiller batteritid og hvor solid den er inn. Om mobilen ikke er solid blir viktigste punkt om det finnes fine og skikkelige beskyttelsesvesker til den, som ungen vil like, og ikke minst bruke på mobilen til enhver tid. Batteritid er viktig sånn at den kan brukes en lørdag med spilling/film, for så å dra ut og leke om kvelden uten at den blir tom når jeg trenger å ringe for å be henne komme hjem. Edit: Er forresten helt enig med Winnetou2012 og freddjoh, ville heller gått for en av de merkene. Endret 21. desember 2013 av Heidi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå