Gå til innhold

Moderatorene på Kvinneguiden og andre forum

Line18

Anbefalte innlegg

P7SA skrev (2 minutter siden):

Utestengt igjen. Uffda. Du som er så snill og hyggelig. Sett deg noen ganger i kontroversielle  tråder. Du fremstår som helt harmløs og grei sammenlignet med de fleste. Ikke deg det er noe galt med. Det er moderatorene på den siden.

Akkurat det var Maskinfører. Stakkars, han gjør ikke en flue fortred, og blir utestengt hele tiden. Jeg gadd ikke mer etter den første utestengelsen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Tussi said:

Maskinfører. Stakkars, han gjør ikke en flue fortred,

Mitt inntrykk også. 🦋🦟🤗

Når man først har blitt en skuddskrive grunnet tidligere regelbrudd. Virker som veien til ny utkastelse da er veldig kort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må huske at retninglinjene til KG bruker regler med brede definisjoner.

For eksempel dette kan tolkes ulikt takket være bred definisjon:

Sitat

*Vi vurderer innleggene på eget grunnlag og kan unnta dem fra forumets øvrige regler ved mistanke om lovbrudd, trusler om lovbrudd eller fare for liv og helse

* Avsporinger

*  Tråder kan bli stengt.

* Innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med.

Hva som oppfattes som avsporinger varierer fra person til person. I noen tilfeller kan rapportering føre til at innlegg blir fjernet.

Hvis man ikke svarer som anonym bruker, så vil noen huske brukernavnet ditt og lettere angripe deg senere (rappotere), rett og slett fordi de misliker deg. Det er nok derfor @Maskinfører blir utestengt.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (4 minutter siden):

Må huske at retninglinjene til KG bruker regler med brede definisjoner.

For eksempel dette kan tolkes ulikt takket være bred definisjon:

Hva som oppfattes som avsporinger varierer fra person til person. I noen tilfeller kan rapportering føre til at innlegg blir fjernet.

Hvis man ikke svarer som anonym bruker, så vil noen huske brukernavnet ditt og lettere angripe deg senere (rappotere), rett og slett fordi de misliker deg. Det er nok derfor @Maskinfører blir utestengt.

Ja det vet jeg ☹️☹️

Lenke til kommentar

Det mest bisarre jeg har opplevd på KG var faktisk ikke noe en moderator gjorde, men en bruker. Hun kontaktet meg på melding og foreslo at vi kunne "øve oss på Norsk" sammen.

Jo lengre dialogen pågikk, jo mer paranoid og uncanny ble oppførselen hennes. Kvinneguiden er et snodig sted

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Husker KG slettet mitt innlegg uten varsel.

Skrev: Autisme er en utviklingsforstyrrelse som kan ha betydelig negativ innvirkning på mange aspekter av livet.

For de fleste er autisme en livslang funksjonshemning, og diagnosen forsvinner ikke. Det er nok derfor diagnosen kvalifiserer seg i noen land.

Derfor er det viktig å rette fokus mot økt kunnskap og forståelse for diagnosen, slik at man kan få den hjelpen man trenger. 

Jeg skrev under tråden "I utlandet kan du velge aktiv dødshjelp om du har autisme", siden det kan være relevant. Men det er ikke ulovlig å skrive om dette.

Regelen er at det ikke er tillatt å skrive om selvmordstanker, selvmords- og selvskadingsmetoder, samt tanker om spiseforstyrrelser.

Sitat

* Selvmordstanker, selvmords- og selvskadingsmetoder, samt tanker om spiseforstyrrelser.

Aktiv dødshjelp faller ikke nødvendigvis under disse kategoriene og temaet har vært diskutert tidligere.

Men det brøt sikkert med andre regler siden dem kan tolkes i stor grad. Men hvorfor kun slette mitt innlegg og ikke hele tråden? Og hvorfor ikke bare stenge uten å slette mitt svar?

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1433163-i-utlandet-kan-du-velge-aktiv-dødshjelp-om-du-har-autisme/page/2/#comments

Glad jeg tok skjermbilde da.:p

Endret av Kassettspiller
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (11 minutter siden):

Det mest bisarre jeg har opplevd på KG var faktisk ikke noe en moderator gjorde, men en bruker. Hun kontaktet meg på melding og foreslo at vi kunne "øve oss på Norsk" sammen.

Jo lengre dialogen pågikk, jo mer paranoid og uncanny ble oppførselen hennes. Kvinneguiden er et snodig sted

Du må aldri svare pm på KG:p

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
Martelè skrev (1 time siden):

Jeg har sjøl vært nødt til å henvende meg til moderator på KG faktisk. En bruker som stalker profilen min flere ganger om dagen. Sjekker med det hvor jeg befinner meg på forumet til enhver tid. Dukker da opp å kaster ut noen hinsides nedlatendheter, helt uten mål og mening. Har aldri respondert eller latt meg provosere av brukeren offisielt i forumet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (20 minutter siden):

Rhodiola = scum, på "godt" norsk 😅

Den jeg fikk forståelse hos faktisk. Når jeg henvendte meg ang denne brukeren som stalker meg daglig og oppfører seg som moderator overfor meg. Jeg fikk en bekreftelse på at dette var en betimelig rapportering. Og hvis jeg la frem noen eksempler/tidslinjer så kunne de gå konkret inn. Aldri rapportert noen før.. Hverken her eller der.

Har ikke gjort noe mer ut av det, men sendte heller et pm til brukeren og orienterte om at moderator er gjort oppmerksom på stalkingen.. Foreløpig tyst.

Eller at det ender slik at brukeren lager seg en story om meg, og dermed er deg meg som kastes på huet ut fra balkongen. Blir ikke overrasket mtp alt hva jeg hører andre har vært utsatt for der inne.. I så fall kommer jeg evt tilbake på tråden med noe kjøtt på beinet.

Når alt kommer til alt så er det en viss underholdningsfaktor på KG som jeg finner morsomt. Alt må ikke være like saklig absolutt hele tiden..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jason P. C. skrev (På 1.10.2024 den 5:58 PM):

Jeg venter litt i spenning nå. Han Rhodiola, (ja det er en mann sant? Incel?), han har satt en tråd jeg var veldig aktiv i på "moderering" for 3 dager siden. Siden han allerede hater meg så regner jeg med å få enda en utestengelse.

Hvorfor tror du han hater deg?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...