Aiven Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Joda. Det er dog interessant å merke seg at av de nevnte tidsskrifter er det bare Klassekampen som får direkte pressestøtte. De andre fem produserer sin kvalitetsjournalistikk uten. Kilde? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Kilde? Se listen her: http://no.wikipedia.org/wiki/Pressestøtte Geir Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Se listen her: http://no.wikipedia.org/wiki/Pressestøtte Geir Hmm, jeg vet at Le Monde diplomatique har pressestøtte og tviler på at de andre ikke har det. Skal sjekke detaljene med sjefen. I tillegg har vi jo momsfritak også. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Hmm, jeg vet at Le Monde diplomatique har pressestøtte og tviler på at de andre ikke har det. Skal sjekke detaljene med sjefen. I tillegg har vi jo momsfritak også. Le Monde diplomatique mistet pressestøtten for 4 år siden, fordi den har en overvekt av oversatt stoff. Pressen har momsfritak ja, men det er basert på salgsinntekter, så der stikker Schibstedt og co. av med størstedelen av kaken. Geir 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Hmm, jeg vet at Le Monde diplomatique har pressestøtte og tviler på at de andre ikke har det. Skal sjekke detaljene med sjefen. I tillegg har vi jo momsfritak også.Jeg leste den avisa en gang, som sagt, og det som står der er jo søppel, for å si det rett ut. Her er man kritisk til anonsering på internett og alt annet som kan minne om kapitalistisk. Folk flest er ikke tilhengere av den mer ekstreme formen for sosialisme her i Norge, som da Monde står for, og vil følgelig ikke betale for det.... Det er urettferdig at folk blir tvunget til å betale for denne avisen selv om de ikke engang leser den, for ikke å snakke om sterkt politisk uenig! Heller ikke kvalitet da veldig mye av det er vranglære... Endret 21. desember 2013 av turbonello 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Aiven har blokka meg... Tåler visst ikke høre mine meninger... Han har forøvrig blokkert alle liberalister og anarkister her inne... Har vel funnet den eneste sannheten veien og livet da; Sosialismen... Regner egentlig med at han snart blokkerer deg også tom waits for alice, da du er en liberalist du også. Kanskje han ikke har oppdaget det enda.. Sannsynligvis ikke. Hans valg, i så fall. Ytringsfrihet er retten til å ytre seg, ikke retten til å bli hørt. Geir 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Hans valg, i så fall. Ytringsfrihet er retten til å ytre seg, ikke retten til å bli hørt. Geir Sant. Var det ikke kommunistene som sensurerte alt det de ikke likte før andre verdenskrig? Mener å huske å ha hørt noe sånt. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Jeg leste den avisa en gang, som sagt, og det som står der er jo søppel, for å si det rett ut. Snip... Heller ikke kvalitet da veldig mye av det er vranglære... Der er jeg uenig, turbo. Journalistikk kan være av høy kvalitet selv om du ikke liker det de mener. Geir 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Der er jeg uenig, turbo. Journalistikk kan være av høy kvalitet selv om du ikke liker det de mener. Geir Ja, det var ikke det jeg mente. Men Le Monde består så og si kun av skremselspropaganda, og en negativ innstilling til alt som lukter USA, og det som går under sekkebegrepet "kapitalisme".. Uansett hva det er... Les den selv en dag... Jeg skal se om jeg finner avisa, så kan jeg ta et utdrag derifra. =P 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Sant. Var det ikke kommunistene som sensurerte alt det de ikke likte før andre verdenskrig? Mener å huske å ha hørt noe sånt. Forsiktig med den. Det gjaldt ikke bare kommunistene, men nazistene likeså, og de allierte også under krigen. Til og med land som liberalister av og til hyller for sin antikommunisme og markedsliberalisme, som Pinochets Chile, har hatt utbredt sensur. Sensur følger av dikatorisk makt eller unntakslover, ikke av politisk grunnsyn. Geir 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Les den selv en dag... Jeg skal se om jeg finner avisa, så kan jeg ta et utdrag derifra. =P Jeg har lest den. Du må gjerne kalle det skremselspropaganda, men det er i så fall velskrevet skremselspropaganda. Geir 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Jeg har lest den. Du må gjerne kalle det skremselspropaganda, men det er i så fall velskrevet skremselspropaganda. Geir Tror ikke du har lest det jeg har lest. Sikkert noe som ikke er det også. Men når jeg ser over, så er det svært lite interessant der i alle fall. Svært tørt stoff. Ikke akkurat rart om det ikke selger som varmt hvete-brød... =) 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Forsiktig med den. Det gjaldt ikke bare kommunistene, men nazistene likeså, og de allierte også under krigen. Til og med land som liberalister av og til hyller for sin antikommunisme og markedsliberalisme, som Pinochets Chile, har hatt utbredt sensur. Sensur følger av dikatorisk makt eller unntakslover, ikke av politisk grunnsyn. Geir Et viktig men... "Til og med land som liberalister av og til hyller" er ikke nok. Det har aldri skjedd at en liberalistisk rettsstat har sensurert noe. Det er bare kommunister, nazister, og autoritære konservative som har det med å sensurere mennesker de ikke er enige med. Det ser man jo lett, at disse menneskene ikke liker å bli konfrontert med sine menger og syn. Akkurat som religiøse med et lukket sinn, som heller aldri går på et åpent forum hvor de diskuterer troen sin med andre typer folk med annen tro og livssyn enn dem selv... De vil ikke utfordre de forestillingene de har og på den måten utvikle seg som mennesker... Sånne mennesker er kjedelige mener jeg... =P Men det er nå en annen sak. Endret 21. desember 2013 av turbonello 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Le Monde diplomatique mistet pressestøtten for 4 år siden, fordi den har en overvekt av oversatt stoff. Det stemmer ikke, den sto i fare for å miste pressestøtten, men fikk det allikevel og har hatt det i årene siden. Endret 21. desember 2013 av Aiven Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Le Monde diplomatique mistet pressestøtten for 4 år siden, fordi den har en overvekt av oversatt stoff. Pressen har momsfritak ja, men det er basert på salgsinntekter, så der stikker Schibstedt og co. av med størstedelen av kaken. Geir Hadde den gjort det, så ville avisa gått konk for lenge siden. Det er jo derfor venstrevridde ønsker pressestøtte, da folk ikke er villige til å kjøpe propagandaen deres =P hehe 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Et viktig men... "Til og med land som liberalister av og til hyller" er ikke nok. Det har aldri skjedd at en liberalistisk rettsstat har sensurert noe. Det har aldri eksistert en "liberalistisk rettsstat", så du kan ikke ta hva den ikke har gjort til inntekt for noe. Geir 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Det stemmer ikke, den sto i fare for å miste pressestøtten, men fikk det allikevel og har hatt det i årene siden. Nå må det være min tur til å be om kilde. Jeg har sett gjennom samtlige år hos Medietilsynet uten å finne dem nevnt. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Hadde den gjort det, så ville avisa gått konk for lenge siden. Det er jo derfor venstrevridde ønsker pressestøtte, da folk ikke er villige til å kjøpe propagandaen deres =P hehe Du glemmer at flertallet av befolkningen faktisk er "venstrevridde", sett fra ditt liberalistiske ståsted. Det er din propaganda folk ikke vil kjøpe. Og min, skjønt jeg ser som tidligere nevnt ikke nytten av høyre/venstre-aksen. Det norske folk er sosialdemokrater, og de norske partiene er det derfor også, med små variasjoner. Skillet går på saker av populistisk karakter, som innvandring. Men ellers er det samme politikken som ligger i bunn for det meste. SV vil bruke statens penger på miljø, Høyre på skole, FrP på eldreomsorg. Ap vil bruke dem på kultur, og SP på landbruk. Men de vil alle bruke statens penger på sine fanesaker. Dermed har den "venstrevridde" pressen solid støtte i norsk politikk. Hagens gamle korstog mot NRK endrer ikke det. Geir 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Det har aldri eksistert en "liberalistisk rettsstat", så du kan ikke ta hva den ikke har gjort til inntekt for noe. Geir Jeg tar ikke noe til inntekt for noe. Men det går ikke an å beskylde den for noe. Den er også sånn konstruert (som ideologi) at det ville vært umulig å få til i praksis. Ideologien forbyr slaveri... I motsetning til for eksempel kommunisme etc. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Jeg tar ikke noe til inntekt for noe. Strengt tatt så gjør du det. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå