Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Uten internett i snart 1 mnd. Rettigheter?


-Léon-

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så møkk lei av at Telenor ikke har klart å fikset nettet. De sier de holder på og kan se at de har begynt å grave for å fikse kablene som det er angivelig feil i.

Men dette skjedde nå nylig og de 3 første ukene så har jeg bare fått servert unnskyldninger gang på gang. Holder ikke vann i det hele tatt.

 

Så har jeg noen "rettigheter" når det kommer til en eller annen form for kompensasjon?

Eller må jeg bare vente å se om de føler for å være snill med å dekke ukene jeg har vært uten nett.

Feilen ligger hos de. Alt virker ok fra min side, har til og med fått nytt modem.

 

Kan si litt mer i detaljer hva som har skjedd de siste 3-4 ukene om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forutsatt at dette ikke er en spesiell og varslet sak, du mistet plutselig internettet en dag, det har tatt 3-4 uker uten at noe har skjedd og dette skyldes ikke helt spesielle ting.

 

Telenor pleier å være ganske greie på kompensasjon. Når det er rettet kan du forsøke å be om 3 måneder gratis. Mens arbeid pågår kan du fint be om litt friere grenser, evt. bedre pris hva gjelder datatrafikk, om at du har mobilt bredbåndsabonnement eller mobilabonnement hos Telenor - det er litt av det fine med å ha ting samlet et sted.

Lenke til kommentar

De aller fleste norske ISPer gir deg tre måneder gratis så fort du truer seriøst med å skifte leverandør, så du kan nok lure mer ut av Telenor, men det forandrer likevel ikke det faktum at du egentlig ikke har rett på mer enn en måned kompensasjon per måned du er uten. Hvis du betaler 399 kr i måneden så betaler du altså kun 13 kr per dag, og å spare 13 kroner per dag du er uten betyr nok ytterst lite hvis du mister din eneste skikkelige Internettforbindelse.. Hvis Internettilgangen er viktig, så bør du vurdere SLA. Til mer du betaler, til fortere blir ting som regel rettet..

Lenke til kommentar

Jeg synes de har oppført seg så utrolig dårlig når det kommer til kundeservicen.

De har de 2-3 første ukene stått på at alt er ok fra deres side og deretter bare kommet med vage bekjeder.

Første uken klarte de å glemme å sene meg et nytt modem, uken etter på så sendte de meg 2 stk, og selvfølgelig var det ikke modemet som var problemmer med. Etter det så har de bare gitt meg nye dager hvor saken min skal bli behandlet med null resultat.

Derfor er jeg ekstremt irritert på Telenor.

 

Jeg har også mine tvil om at gravingen ved kablene vil løse problemet.

Og jeg hadde selvfølgelig byttet til noe annet om jeg hadde et valg, men skal gå over til fiber Q1-Q2 2014.

 

Har kun internett med Telenor.

 

Men jeg skal ta ting som det kommer, tipper at jeg ikke får internett innen dettet året er omme.

Lenke til kommentar

 

Første uken klarte de å glemme å sene meg et nytt modem, uken etter på så sendte de meg 2 stk...

 

Hvis de bruker pakkepost, mistenker jeg at posten var så treg at modemet de sendte første uka ikke kom fram før andre. På min arbeidsplass sender vi ut tusenvis av pakker hver måned og det er alltid noen som kommer fram to uker for sent.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

 

Hvis de bruker pakkepost, mistenker jeg at posten var så treg at modemet de sendte første uka ikke kom fram før andre. På min arbeidsplass sender vi ut tusenvis av pakker hver måned og det er alltid noen som kommer fram to uker for sent.

 

Det var det jeg også trodde, men når jeg såg på datoen pakken var sendt, så stod det samme på hver av pakkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...