Gå til innhold

Se film på monitor og TV på samme tid?


Geir72

Anbefalte innlegg

Jeg klarer å klone bildet på TV når jeg har monitor som primary display. Problemet er bare hvis jeg skal se på film med Windows MP eller Win DVD, så vises 'filmen' kun på monitor - eller omvendt hvis jeg setter TV´en som primary display. Hvordan er det mulig å spille av dvd/divx/mpeg slik at filmen vises både på monitor og tv på samme tid?

 

Hvis noen skjønte hva jeg mente, hadde jeg vært takknemlig for tips :)

 

Btw, jeg har et Connect3D R9500 pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette har ingenting med avspiller å gjøre. Dette har med overlay på skjermen, og dette kan du som oftest still på i kontrollpanelet.

 

Med ATi kort må du sette begge skjermene på primary for å få bilde på begge skjermene. Da blir det dog 50/60Hz på dataskjermen.

 

Det vet vel jeg også, men nå har jeg testet dette med både Ati og nVidia, og det funker, prøvde bare å gi ham en løsning....

 

Med Zoomplayer trenger han faktisk ikke klone engang for å få fullskjerm på tv.

Lenke til kommentar

Med ATi kort må du sette begge skjermene på primary for å få bilde på begge skjermene. Da blir det dog 50/60Hz på dataskjermen.

 

Jeg har prøvd dette, og fikk et begredelig resultat. Så det er rett og slett ikke mulig å kjøre film på likt med et tilfredsstillende resultat? Det suger litt :( . Er det driveren som setter begrensningen?

Lenke til kommentar

jeg har ingen problemer med å kjøre film i fullscreen på tv mens jeg kan drive med andre ting på pc'n, har bare et vindu oppe på skjermen der filmen snurrer og går. dette stiller du med overlay som sbs sa.

jeg har den på

overlay:

-overlay display mode: theather mode

- set video aspect ratio to: same as source video

-display device aspect ratio: 4:3(standard tv)

display:

skrudd på tv og monitor.

har knappen på rundinger på på monitor og knappen med to vinduer på tv'n. går som ei kule

Lenke til kommentar

Stikk en tur innom www.tvtool.de der har de et program som fikser dette for deg...

gjelder kun nvidia kort. har hatt dette programmet siden geforce 2 tidene, og er grisefornøyd :D

 

Det er tilfeldig virker det som, om du får bilde på begge skjermene eller bare primary når du bruker nview. enklest å si det sånn uten å bli for teknisk... :wink:

Lenke til kommentar

Kontrollpanel->skjerm->instillinger->avansert->(ATI)displays:

Sjekk at TV'en er detektert, 'slå den på' om nødvendig.

 

Kontrollpanel->skjerm->instillinger->avansert->(ATI)overlay->clone mode options:

Velg Theatre mode, og filmen kommer i fullskjerm på TV.

 

Forutsatt at jeg forstod problemet ditt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...