Axzevos Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) Hei, jeg har en PC med 2x R9 290, i7 4770k, og asrock fatal1ty z87 killer LGA 1150 hovedkort. Jeg har tenkt til å kjøpe Custom vannkjøling til skjermkortene mine og prosessoren, eller Arctic accelero xtreme iii og Corsair h100i. Uansett, jeg kan MAKS bruke 4000 kroner for vannkjølinga, og ville vært fint hvis dere kunne finne de "beste" delene som passer best for min kabinett (Corsair 650D) Jeg vet at ikke Corsair 650D er ikke lagd for vannkjøling, men noen radiatorer passer uten modding. Ville vært fint hvis dere kunne gått på digital impuls å finne noen fine deler jeg burde velge. Endret 20. desember 2013 av Axzevos Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) Har du mulighet og lyst til å bygge deg en loop, så anbefales det på det sterkeste. Det du trenger er en pumpe, reservoar, slange, nippler, cpu-blokk, gpu-blokk og en eller to radiatorer. Jeg anbefaler http://www.techbay.no/. Mye bra utstyr. Ser at det er mulighet for 2x200mm rad. Du får finne ut av hva den største radiatoren du kan bruke er. Vil tippe en 280 rad. EK har gode radiatorer. Endret 20. desember 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
crust_cheese Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Hvor vil du feste radiatorene og hvor mange av dem vil/trenger du? Det virker som det finnes plass for en 2x120/140mm-radiator i toppen, en foran og en bakerst. For å gjøre det enkelt kan du kjøpe et slik sett som det her: http://www.techbay.no/product.html/techbay-highperformance-vannkjolingsett-2x120-45?category_id=84 Jeg har ikke regnet det ut, men slik er det kanskje litt biligere. Det innholder alt du trenger, men hvis du vil ha mer radiatorer, må du kjøpe dem separat. Fordi du har to 290er, og de er ganske varme kort, ville jeg anbefale to 120mm-radiatorer i tillegg. For å forbinde alt det trenger man også noen nippler ekstra. I hvert fall virker det som du må regne med omtrent 5 500 NOK, hvis du kjøper det som jeg foreslår det i påhenget. Et annet, men viktig spørsmål er hvilken slags 290 du har (altså hvilken modell), fordi noen er ikke kompatible med "normale" blokk. Endret 12. januar 2014 av crust_cheese Lenke til kommentar
otl Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Det er ikke sikkert en 60mm tykk radiator får plass i toppen. Litt usikker på hvor tykk viften i toppen er. Se på videoen fra 13:20, der tar han opp problemet. Men med det hovedkortet han har ser det ut som at det skal gå an. https://www.youtube.com/watch?v=4Z5Z4OtlOtc Endret 12. januar 2014 av otl Lenke til kommentar
crust_cheese Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Hmm, i så fall er det kanskje bedre å kjøpe 45mm-radiatorer i stedet for 60mm. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Why care egentlig. Erjo jo 3 uker siden posten ble laget. Ikke ett ord fra ts. Just sayin! Lenke til kommentar
crust_cheese Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Det hadde jeg ikke sett i det minste prøvde jeg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå