Gå til innhold

Testere og ideutviklere V/ Mafiaspill

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg holder på å utvikle et helt nytt mafiaspill ( slik som nordicmafia o.l.), og har tenkt å ha et helt annet konsept enn det dagens mafiaspill har for øyeblikket.

noen ideer:

feks:
"

Statsminister:

Blir folkevalgt i begynnelsen av hver runde. De som søker om å bli det må skrive en søknad som alle spillerene kan se.

Statsministerene hviler på makten til landet og alle beslutningene han tar vil ha konsekvenser for landet.

Han kan velge:
Skatt, endre priser på fly og ansette:

Utenriksminister (styrer flypriser, reise avgifter)
Våpenminister (produserer og lager våpen)

Statsministeren kan styyre pengesekken til landet og velger selv hvor han vil dele ut penger etter landets behov.

"

https://www.dropbox.com/sh/uif7s5559ica9br/ET9Zu7xjOV

J
eg kan iallefall trenge noen idemyldrere samt testere, noen som har lyst?

takk :)

Endret av Frkwhiteangel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Nomore!

vell, står litt om det i dropboks. men kan fortelle litt om det her også om nødvendig.

Kort sagt vil det være ( i tanken jeg har) et mafiaspill som spillere fra Norge, Sverige og danmark kan spille, med hvert sitt språk selvfølgelig. De "kriger" da mot hverandre, og hvert land har en president som kan styre ulike ting og funksjoner for sitt land. Kort sagt litt virkelighetsbasert med en vri .

Dårlig forklart, men ligger litt mer detaljer i dropboks om du er interessert.

"

Statsminister:

Blir folkevalgt i begynnelsen av hver runde. De som søker om å bli det må skrive en søknad som alle spillerene kan se.

Statsministerene hviler på makten til landet og alle beslutningene han tar vil ha konsekvenser for landet.

Han kan velge:
Skatt, endre priser på fly og ansette:

Utenriksminister (styrer flypriser, reise avgifter)
Våpenminister (produserer og lager våpen)

Statsministeren kan styyre pengesekken til landet og velger selv hvor han vil dele ut penger etter landets behov.

"

Endret av Frkwhiteangel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil ikke være ekkel, men Mafiaspillene var ut-datert da jeg var 14 år, det begynner jo å bli en stund siden nå og regner ikke med at statiske tekst baserte spill har blitt noe mer "inn" for å si det slik.

Konseptmessig tror jeg ikke et slikt spill ville fungert rett å slett fordi det ikke hadde vært nokk dedikasjon fra det "folkevalgte" spillerne. Og jeg lukter at de minister rollene fort ville vært deg og dine kompiser ;).

Du kan jo prøve (og feile (med 99.9% garanti)), eller finne på noe som ikke er haugammelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...