Gå til innhold

Vannkjøling av radeon9800 og p4 2,8

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å vannavkjøle maskina mi om en stund, må kjøpe litt og litt mens jeg har råd, har ikke tenkt til å kjøpe waterchill bare fordi det er et sett, har lyst til å bygge selv.

Vurderer en magnum 478 blokk til cpu

vannpumpe vil jeg bruke denne

skjermkort vet jeg ikke enda, danger den maze 4?

radiator vurderer jeg black ice extreme II

trenger jeg på NB også?

noen som har noe å kommentere på dette? for svak pumpe? kanskje bruke 2? vil det fungere? har tenkt til å ha pumpe(ne) på utsiden av kabinettet

kanskje også kjøpe en annen litt mindre radiator i stedenfor den bie2, black ice pro?

før dere begynner si at jeg skal lese på forumet så har jeg gjort det, og føler at det kommer nye ting på markedet hele tiden og vil gjerne vite om det jeg satte opp nå vil fungere bra på min maskin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører selv med BIE ii rad og Maze4 blokker på cpu,nb og gpu, tidligere hadde jeg Magnumblokker på alt og det er bare å innrømme det først som sist, jeg hadde bedre ytelse/temp med Magnumblokkene uten tvil.

feks kjørte cpu stabilt på 3,67 med magnumblokka nå kommer jeg ikke over 3,5 og nei det er ingenting annet som er forandret.

Lenke til kommentar

Så du ville heller kjørt magnum på gpu og nb? er det egentlig noe poeng i å ha aktiv kjøling av nb? den kommer jo aldri over 30grader nå. pleier ligge på mellom 26-28 grader om jeg ikke husker helt feil da. dette er med måleren på hk.

Også lurte jeg på om det har noen hensikt å kjøle ram på skjermkortet, tenkte bare sette på noen kjøleripper egentlig. fant noen som het tweakmonster ramsinks

ramsinksmall.jpg

også den pumpa da, hvor sterk burde den være? står at den er 90-120gal/hr. rundt 450 liter i timer.. er dette nok? ser at den populære eheim pumpa 1048 pumper rundt 600.. men dette er kanskje litt overkill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...