Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Juletre uten vann?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Da var juletreet kjøpt, samt all pynt som hører til.

Men idet alt var pyntet og klart, så kom jeg på at dette treet kanskje liker seg noe bedre her inne med litt vann i juletre foten.

Mitt problem; Fylte på noe vann, og det rant rett ut av bunnen, det vil si at juletrefoten lekker! Det er ikke aktuelt å ta treet ut av foten for å bytte / fikse, da jeg må av med all pynten for å gjøre dette.

Hvor lenge vil en edelgran holde seg i 22-24 grader uten vann? Kan selfølgelig vanne litt, og ha en håndkle rundt foten når jeg gjør det, men det kommer aldri til å stå i vann..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor må du ta av pynten? Vi har byttet fot uten å ta av pynten.

Treet holder seg neppe pent til julaften uten vann. Hva med å legge en pose rundt bunnen av stammen, inni foten?

Tillegg: Evt. kan du sette treet med pynt i en bøtte med vann og så sette det i foten på julaften. Eller sette hele foten med tre i en bøtte/vaskevannsfat (denne idéen var faktisk ganske god!).

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Problemet med å ta treet ut av foten er at treet er så høyt at da må det legges på siden, evt. taas ut på terassen om jeg skal få det ut. Også er det en slik teit fot som gjør at jeg må få vridd foten av for at det skal løsne..

Men om jeg MÅ ta den ut, så får jeg vel bare gjøre det da :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...