Gå til innhold

Så Hobbiten: The Desolation of Smaug igår

medlem-124997

Anbefalte innlegg

Uææææ bæd drage!
Jeg er svak for drager, og Smaug var svær og badass.

Jeg håper han vinner.

Synes fremdeles det er alt for mange dverger å holde styr på og jeg sliter med å skille dem, fremdeles i film nr 2. (Skal nevnes jeg bare så film nr 1 èn gang og det var på kino i jula i fjor)
Synes også lovestoryen mellom alven og dvergen var elendig. MEN det er vel sånn det står skrevet i den store boka.

edit: Var det flere enn meg som ikke visste at Mikael Persbrandt var med i filmen og som likevel igjenkjente han?
Tenkte lenge at han hadde svensk aksent. Og så begynte jeg å kjenne han igjen. Satt igjennom hele filmen og kjempet med meg selv om ikke å flekke opp mobilen å sjekke fasit på IMDb, men når rulleteksten kom så smalt navnet hans opp på skjermen.

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes fremdeles det er alt for mange dverger å holde styr på og jeg sliter med å skille dem, fremdeles i film nr 2. (Skal nevnes jeg bare så film nr 1 èn gang og det var på kino i jula i fjor)

Synes også lovestoryen mellom alven og dvergen var elendig. MEN det er vel sånn det står skrevet i den store boka.

Verken Tauriel (hun alven) eller Legolas var med i boka ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Likte denne mye bedre enn den første.

Mye av ekstramaterialet i disse filmene skal være hentet fra tilleggsinformasjonen i Ringenes Herre (de 100+ sidene bakerst i boka).
Tror ikke det kom fram i boka Hobbiten hvorfor Gandalf forlot dvergene når de skulle inn i Mirkwood. I filmen får man nå vite hvorfor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes også denne var bedre. Men sitter med en slags følelse av at hobbitenfilmene er mer "barnslige"? Spiller litt mer på humor, heftige/morsomme slosscener i elva også videre.

Men denne filmen følte jeg faktisk gikk en vei. Og vi fikk se mye av dragen. Var sikker på at de kom til å slutte når de kom fram til fjellet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fortrekker den nye stilen, synes hobbiten trilogien sålangt har vært bedre enn Lotr. Synes det er deilig at alt ikke skal være så jævlig dystert og mørkt og alt sånn hele tiden, deilig med noen fantasy filmer som får tilbake litt den: "Nå skal vi ut på eventyr" følelsen.

Må også si at jeg synes an unexpected journey var mye bedre enn Desolation of Smaug. Den lot deg få tid til å puste i hver eneste scene, istedenfor å bare rushe fra høydepunkt til høydepunkt som denne filmen og lotr triologien gjorde.

Noe som også forstyrret meg var det at Luke Evans som spiller Bard lignet så utrolig på Orlando Bloom i Pirates Of The Carribean filmene. Med en gang han kom på scenen var jeg bare: "Hæ? Har de fått Orlando Bloom til å spille to roller, har Legolas kledd seg ut? hva faen?", Da hjalp det jo heller ikke mye når han også var en gud med pil og bue og var like lett på foten som en katt, men kom over det etterhvert.

ccfsxRG.jpg

For all del, en veldig underholdene film, men ikke like bra som den første.

Endret av Perrern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp sett den. Likte den myyyee bedre enn den første! Helt konge. Hele seansen i elven er noe av det kuleste jeg har sett på lenge ass, haha.

Og angående det faktum at filmen er litt "barnsligere", så er nok det fordi Hobbiten ble skrevet som en barnebok hvis jeg husker riktig. Den var beregnet på barn.

Lenke til kommentar

Nettopp sett den. Likte den myyyee bedre enn den første! Helt konge. Hele seansen i elven er noe av det kuleste jeg har sett på lenge ass, haha.

Og angående det faktum at filmen er litt "barnsligere", så er nok det fordi Hobbiten ble skrevet som en barnebok hvis jeg husker riktig. Den var beregnet på barn.

This. Mindre av den ekle CGI'en også. Alt i alt såg filmen bedre ut visuelt, og den var imo også bedre. Gleder meg stort til siste filmen nå.

Lenke til kommentar

Skuffet meg på omtrent alle måter som går an. Klarte ikke å nyte den som den morsomme eventyrfilmen mange tydeligvis ser. Men så er jeg skikkelig Tolkien-geek, og liker ikke når de tar seg så mye frihet til å omskape Midgard og karakterene der helt.

Det hadde vært greit hvis de faktisk hadde gjort det i tråd med Tolkien, som f.eks Game of Thrones gjør når de lager nye scener, og som de klarte til en viss grad med Ringenes Herre-filmene - Men her blir det for mye for en nerd som meg. Dverg og alv romance? Ja vel.

Syns også de sliter veldig med hybridstilen de har valgt seg. Skal det være en prequel til Ringenes Herre, eller skal det være en koselig og tidvis spennende eventyrfilm? (som boken er) Tror filmene hadde vært langt bedre hvis man kun hadde fått sett det som skjer fra Bilbos perspektiv, og kuttet ut med alt filler-tullet som de bare baserer på et par setninger fra Tolkien.

Anyways, kjekt at folk får mye ut av det. :)

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Var det opprinnelig ideen at det skulle være bare to filmer? Ser videobloggene fra produksjonen nå og Andy Serkis som bla spiller Gollum og er regissør nevner flere ganger at det er to filmer de lager.

Peter Jackson nevner også at en av grunnene til at han ikke ville lage filmene først var de sinnsykt mange dvergene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...