Gå til innhold

Få Windows 8 over på ny harddisk

Nordnys

Anbefalte innlegg

Når du har fått klonet SSD kan du bytte.

Jeg ser ikke helt for meg hvordan det skal gå :p Jeg har byttet plassen på SSD og HHD slik at SSDen er der der HHDen var, og HHDen nå er i Carryen ;) Dermed så vil SSden få mer kjøling.. Men mener du at jeg skal SSden i trayen, og hvorfor vil det funke da?

Du vet ikke om en annen måte å gjøre dette på, kjenner meg ganske lei som har sittet med dette siden kl 12 idag :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke helt for meg hvordan det skal gå :p Jeg har byttet plassen på SSD og HHD slik at SSDen er der der HHDen var, og HHDen nå er i Carryen ;) Dermed så vil SSden få mer kjøling.. Men mener du at jeg skal SSden i trayen, og hvorfor vil det funke da?

Du vet ikke om en annen måte å gjøre dette på, kjenner meg ganske lei som har sittet med dette siden kl 12 idag :/

Har du bærbar eller stasjonær?

Lenke til kommentar

Hva med å ta en "clean" install av Windows og programmer?

Da får du en frisk og rask PC etter noen få timer.

Ja det var der hele dette problemet ble født :p Vet ikke helt om jeg har elendig tolmodighet eller om det skal ta så lang tid;

Jeg begynte med det i 1 tiden idag, den gikk fra 0% til 7% på ca 5 min, så ble jeg trøtt og gikk å la meg, jeg sov i 4 timer, og da hadde den kommet til 25%, jeg følgte da med på den, og den kom kun fra 25% til 26% på en halvtime.. Kan godt prøve på nytt, men det skal vell umulig ta så lang tid?

Lenke til kommentar

Da vil jeg tro at du ikke får det til ved å bytte som du gjør.

Har du byttet om på boot-sekvens i BIOS?

Hvordan gjør jeg det? Har sittet nå I Den BIOS lignende intefacen I mange timer, å prøve å legge til SSDEN Manuel ved å skrive forskjellig crap som P0:INTEL BLABLA men den finner det bare ikke. Noen tips?

det er det som virker som problemet, den finner den I BIOS, men får ikke til at den er en boot option, men den er hundre present brukbar når pcen er på.. Pcen sier også at SSDen er en Hard Drive I bios, kan være jeg er helt ute å kjører nå, men skal det egentlig stå Solid State eller noe sånt der? Uansett takk for hjelpen :) Håper jeg klarer å fikse det, for alt er reformatert så har ikke et eneste program, og vi reiser på hytta imorgen :/

Lenke til kommentar

Hvordan gjør jeg det? Har sittet nå I Den BIOS lignende intefacen I mange timer, å prøve å legge til SSDEN Manuel ved å skrive forskjellig crap som P0:INTEL BLABLA men den finner det bare ikke. Noen tips?

det er det som virker som problemet, den finner den I BIOS, men får ikke til at den er en boot option, men den er hundre present brukbar når pcen er på.. Pcen sier også at SSDen er en Hard Drive I bios, kan være jeg er helt ute å kjører nå, men skal det egentlig stå Solid State eller noe sånt der? Uansett takk for hjelpen :) Håper jeg klarer å fikse det, for alt er reformatert så har ikke et eneste program, og vi reiser på hytta imorgen :/

Det er litt vanskelig å uttale seg, siden jeg ikke vet hva du har gjort eller gjør. Du skulle ikke formatert HDD, den var grei. Da hadde du alltid muligheten til å sette den tilbake og du hadde en PC som fungerer. Du har kun fjernet noe som fungerer og mistet sjansen til å klone HDD til SSD.

Nå er vel muligheten å sette SSD inn som HDD, der står den vel? Altså på plassen til opprinnelig harddisk.

Opprinnelig harddisk (sier du har formatert den) den kan du ta ut.

Så er det vel å boote opp og da bør BIOS finne SSD og så installere Windows eller operativsystem fra din CD/DVD-drive.

Jeg får legge til, God tur til hytta :)

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Takk for svar :) Det er kun mangel på ting som gjør dette vanskelig for meg. Når jeg kjøpte pcen så lå Win8 gjemt inne på HHDen ellernoe, så jeg har ingen cd, Keyen kan heller ikke brukes til å oppgradere til 8.1, Jeg får vell gjøre det eneste som er mulig idag, laste ned 8.1 fra piratbukta, og se om jeg får skaffet meg en minnepenn..

Er bare så jevla lei av at om og om igjen så skal det være det letteste svaret, det er jo ikke slik det skal være :p

Men god jul da! :xmas:

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Det er kun mangel på ting som gjør dette vanskelig for meg. Når jeg kjøpte pcen så lå Win8 gjemt inne på HHDen ellernoe, så jeg har ingen cd, Keyen kan heller ikke brukes til å oppgradere til 8.1, Jeg får vell gjøre det eneste som er mulig idag, laste ned 8.1 fra piratbukta, og se om jeg får skaffet meg en minnepenn..

Er bare så jevla lei av at om og om igjen så skal det være det letteste svaret, det er jo ikke slik det skal være :p

Men god jul da! :xmas:

Du begynte nok dessverre i feil ende.

God jul :xmas:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...