lion33 Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Hei jeg er en student og det mange sånne student lån ute der- jeg trenger 8000- og jeg prøver å finne et billig lån- slik at jeg kan betale det tilbake - ville helst betalt 8k igjen men f.eks banker krever rente og + , kan fort bli 14-16 jeg må betale tilbake, men finnes det et der det er 10-12? Lenke til kommentar
Brobi Wan Kenobi Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Hva er det pengene skal brukes til?Ofte vil det være billigere å få et spesifikt lån eller låneordning dersom det er til ett spesifikt formål, og mange butikker gir bedre renter og rammer enn kredittkort og forbrukslån. Særlig av denne størrelsen der du har en betydelig ekstrarente i form av gebyrer og slikt. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Hva er det pengene skal brukes til? Ofte vil det være billigere å få et spesifikt lån eller låneordning dersom det er til ett spesifikt formål, og mange butikker gir bedre renter og rammer enn kredittkort og forbrukslån. Særlig av denne størrelsen der du har en betydelig ekstrarente i form av gebyrer og slikt. Jeg skal bruke det meste til å betale leia , jeg har deltid jobb- så ville ikke vært noe problem om jeg måtte betale 200-300 mnd Lenke til kommentar
Brobi Wan Kenobi Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Når du låner penger til husleie graver du deg som regel et hull det kan være vanskelig å komme ut av. Med mindre du da nettopp landet jobben og ikke har fått lønn ennå. Hvis du tar et forbrukslån (tror 10.000 er minimum de fleste steder), så er renten avhengig av betalingssikkerhet. Hvor lenge du har jobbet osv. Du kan få alt mellom 10-23%, pluss gebyrer. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Når du låner penger til husleie graver du deg som regel et hull det kan være vanskelig å komme ut av. Med mindre du da nettopp landet jobben og ikke har fått lønn ennå. Hvis du tar et forbrukslån (tror 10.000 er minimum de fleste steder), så er renten avhengig av betalingssikkerhet. Hvor lenge du har jobbet osv. Du kan få alt mellom 10-23%, pluss gebyrer. Jeg jobber deltid - ca 7000-8000 i mnd, om sommeren tjener jeg mye - prøver å få mer arbeid , men nå må jeg klare meg med det jeg har. men ingen gir lån uten inntekt på 150 000 Lenke til kommentar
Skrueduck Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Den beste løsningen er å låne av foreldre hvis du kan. 1 Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Den beste løsningen er å låne av foreldre hvis du kan. Foreldrene mine låner meg ikke penger, de gir meg de, men problemet er at de blir irritert hvis de får vite at jeg har gjeld. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Foreldrene mine låner meg ikke penger, de gir meg de, men problemet er at de blir irritert hvis de får vite at jeg har gjeld. Bedre å leve med at de blir irritert enn at du i realiteten taper flere tusen kroner på å ta opp et svindelaktig lavbeløpslån. 4 Lenke til kommentar
Skrueduck Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Foreldrene mine låner meg ikke penger, de gir meg de, men problemet er at de blir irritert hvis de får vite at jeg har gjeld. Hvis de har gitt deg penger så står du sterkt. De vil sannsynligvis bli glade om du sier du vil betale tilbake? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Det er fint om folk her svarer på det TS spør om isteden for å moralisere. Å betale ting på kreditt kan være en god ide for de med god kontroll på økonomien sin. Om TS ikke har det, så blir han/hun en erfaring rikere om det ender med et gjeldshelvete. For å svare på spørsmålet, Nordea tilbyr studenter forbrukslån. Jeg husker ikke hva betingelsene var, men tror det var 14 % rente samt et etableringsgebyr på 5-600 kroner da jeg tok et lån der på 10 000 kroner (for å finansiere førerkortet). Dette ble tilbakebetalt ila. to måneder. Hvor du kan låne billigst... venner og bekjente, men dette holder jeg meg unna, da jeg synes det er ekkelt å skylde venner penger. Endret 21. desember 2013 av Star Fox 1 Lenke til kommentar
Skrueduck Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Folk begår mord. Folk voldtar. Å moralisere pga. pengeproblemer er feil prioritering. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Folk begår mord. Folk voldtar. Å moralisere pga. pengeproblemer er feil prioritering. Mord blir ofte begått pågrunn av penger. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) For å svare på spørsmålet, Nordea tilbyr studenter forbrukslån. Jeg husker ikke hva betingelsene var, men tror det var 14 % rente samt et etableringsgebyr på 5-600 kroner da jeg tok et lån der på 10 000 kroner (for å finansiere førerkortet). Dette ble tilbakebetalt ila. to måneder. Hvor du kan låne billigst... venner og bekjente, men dette holder jeg meg unna, da jeg synes det er ekkelt å skylde venner penger. Tror du nordea kan gi meg det lånet? fordi DNB tror jeg ikke gir meg noe ettersom de krever en inntekt på 150, 000 kr Endret 22. desember 2013 av Hårek Innlegget var skrevet inne i sitatet Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Nordea krevde bare at du kunne dokumentere at du er innvilget støtte fra Lånekassen. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Nordea krevde bare at du kunne dokumentere at du er innvilget støtte fra Lånekassen. Åja, men jeg har en deltid jobb - tjener minst 6.800 kr i mnd, opp til 7800 tar ikke opp lån Endret 22. desember 2013 av nike10 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 8000 til 14% rente ? Om det var mulig skulle du gjerne fått lånt de av meg til hvertfall halve den renten der. Hm. Kanksje vi skulle opprette en lånekasse for studenter her på hardware? 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Det er fint om folk her svarer på det TS spør om isteden for å moralisere. Å betale ting på kreditt kan være en god ide for de med god kontroll på økonomien sin. Om TS ikke har det, så blir han/hun en erfaring rikere om det ender med et gjeldshelvete. p Å betale husleia på kreditt er ikke en god idé selv om du har kontroll på økonomien din. Å bruke kredittkort kan være lurt forutsatt en periode rentefrihet og nedbetaling straks. Avbetaling med 15% rente er ikke lurt uansett. TS: hvorfor har du ikke støtte fra lånekassen om du er student? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Det er fint om folk her svarer på det TS spør om isteden for å moralisere. Å betale ting på kreditt kan være en god ide for de med god kontroll på økonomien sin. Om TS ikke har det, så blir han/hun en erfaring rikere om det ender med et gjeldshelvete. For å svare på spørsmålet, Nordea tilbyr studenter forbrukslån. Jeg husker ikke hva betingelsene var, men tror det var 14 % rente samt et etableringsgebyr på 5-600 kroner da jeg tok et lån der på 10 000 kroner (for å finansiere førerkortet). Dette ble tilbakebetalt ila. to måneder. Hvor du kan låne billigst... venner og bekjente, men dette holder jeg meg unna, da jeg synes det er ekkelt å skylde venner penger. Når i helvete ble kreditt en god løsning på noe som helst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå