Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 jeg har kjøpt en bok for å lære c++, og den første oppgaven er den klassiske hello world. i boken står det at man skal skrive denne koden ; #include "std_lib_facilities.h" int main() { cout << "hello world!\n"; return 0; } da kommer dette opp; *Error 1 error C1083: Cannot open include file: 'std_lib_facilities.h': No such file or directory *2 IntelliSense: cannot open source file "std_lib_facilities.h" *3 IntelliSense: identifier "cout" is undefined jeg har sett på youtube, og prøvde en kode der, som så slik ut; #include <iostream> int main() { std::cout << "Hello World!" << std::endl; std::cin.get(); return 0; } Denne koden funker uten problem. Hvorfor funker ikke den andre? jeg kan jo ha gjort feil. bruker Microsoft visual studio express. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Fordi du importerer feil headerfil. std_lib_facility.h høres ut som en sær system/compiler-spesifikk greie. Følger antagelig boken din. Standardheaderen skal finnes med <iostream>. Derfor fungerer det andre eksempelet. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Du finner filen her: http://www.stroustrup.com/Programming/std_lib_facilities.h Bare legg den sammen med resten av koden så fungerer nok alt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Slik så den originale ut, som ikke funket; #include "std_lib_facilities.h" int main() { cout << "hello world!\n"; return 0; } Jeg endret litt å nå funket den; #include <iostream> int main() { std::cout << "hello world!\n"; return 0; } Kan noen forklare hvorfor, så vet jeg til neste gang Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Hvis jeg ikke tar helt feil leser du Straustrups "Programming: Principles and Practice using C++". Jeg tror du skal kopiere denne header filen inn i prosjektet ditt: http://www.stroustrup.com/Programming/std_lib_facilities.h. (Veldig rart om det ikke står noe om dette i selve boken, kanskje du har oversett noe?) Merk dette som står i headeren: Students: please don't try to understand the details of headers just yet. All will be explained. This header is primarily used so that you don't have to understand every concept all at once. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå