Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ung uføre - hvordan funker det?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Halloen!

Jeg har de siste månene gått på Ung uføre, da jeg ikke har noe utdanning, og jeg har en rekke diagnoser som gjør det vanskelig for meg. Jeg vil ikke gå i detalj i hvilke diagnoser det er snakk om, da det er en privat sak.

Jeg kom til NAV gjennom skolen, og for å kunne komme gjennom NAV, måtte jeg slik jeg forstår det få ung uføre, høres dette ut til å stemme?

Jeg har nå jobbet hos en attføringsbedrift, og har jobbet de siste månene, og trives svært godt med det. Jeg jobber nå en stilling på over 90%, og jeg har fått gode tilbakemeldinger fra de ansatte, så vel som lederne på jobben.

Så spørsmålene er som følger:

- Måtte jeg faktisk ha ung uføre for å komme i nav systemet?

- Kan jeg eventuelt få "ung uføre" fjernet?

Jeg er ganske sikker at dersom jeg f.eks i framtiden ikke har en kapasitet, og ikke er på uføre/ung uføre, så vil jeg helt sikkert få det igjen, da diagnosen, og min situasjon tilsier at jeg trenger det.

Takk til alle svar.

Anonymous poster hash: 6d655...702
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen attføringsbedrifter krever at du er 100% uføretrygda for å jobbe der. I såfall kan du ikke kvitte deg med det, da mister du vel plassen. Men dersom du gjennom den jobben du har nå (eller på egenhånd) får utplassering i annen (ordinær) jobb så kan (eller må) du kvitte deg med uføretrygden.

Tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...