AnonymDiskusjon Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Halloen! Jeg har de siste månene gått på Ung uføre, da jeg ikke har noe utdanning, og jeg har en rekke diagnoser som gjør det vanskelig for meg. Jeg vil ikke gå i detalj i hvilke diagnoser det er snakk om, da det er en privat sak. Jeg kom til NAV gjennom skolen, og for å kunne komme gjennom NAV, måtte jeg slik jeg forstår det få ung uføre, høres dette ut til å stemme? Jeg har nå jobbet hos en attføringsbedrift, og har jobbet de siste månene, og trives svært godt med det. Jeg jobber nå en stilling på over 90%, og jeg har fått gode tilbakemeldinger fra de ansatte, så vel som lederne på jobben. Så spørsmålene er som følger: - Måtte jeg faktisk ha ung uføre for å komme i nav systemet? - Kan jeg eventuelt få "ung uføre" fjernet? Jeg er ganske sikker at dersom jeg f.eks i framtiden ikke har en kapasitet, og ikke er på uføre/ung uføre, så vil jeg helt sikkert få det igjen, da diagnosen, og min situasjon tilsier at jeg trenger det. Takk til alle svar. Anonymous poster hash: 6d655...702 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 NAV skriver:https://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Uf%C3%B8repensjon/Unge+uf%C3%B8re Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 NAV skriver: https://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Uf%C3%B8repensjon/Unge+uf%C3%B8re Har forstått det praktiske med Ung uføre, men ikke om jeg f.eks kan fjernes fra tiltaket. Anonymous poster hash: 6d655...702 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Hvis du kommer deg og kan stå i vanlig arbeid, kan det selvsagt fjernes. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Hvis du kommer deg og kan stå i vanlig arbeid, kan det selvsagt fjernes. Okei. Det andre jeg lurte på er jo om jeg trenge å ha ung uføre. Takk for svar! Anonymous poster hash: 6d655...702 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Det kan kun de som kjenner deg og tilstanden din svare på. Og det gjør ingen av oss her inne. Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Noen attføringsbedrifter krever at du er 100% uføretrygda for å jobbe der. I såfall kan du ikke kvitte deg med det, da mister du vel plassen. Men dersom du gjennom den jobben du har nå (eller på egenhånd) får utplassering i annen (ordinær) jobb så kan (eller må) du kvitte deg med uføretrygden. Tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå