Gå til innhold

Svindlet på finn.no?

fleur

Anbefalte innlegg

Solgte nylig sko og selger skulle overføre penger til kontoen min før jeg sendte dem. Jeg trodde hun hadde overført, for beløpet stemte, men det viste seg å være noe annet. Sendte skoene, for jeg trodde det var hun som hadde betalt (kom ikke opp navn på sender i nettbanken med en gang). Sendte på tirsdag og enda ikke fått pengene. Har sendt både mail og SMS uten å få svar. Har fullt navn, adresse og tlfnr på henne. Vet også hvor hun jobber. Hun virket veldig ok da jeg snakket med henne på mail. Hva kan jeg gjøre? Har jo bevis på mailen om at hun skulle overføre pengene samme dag, og kan og bevise at jeg ikke har fått dem. Hjelper det å anmelde? Vil politiet evt ringe henne? Kan hun da få prikk på rullebladet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo ta noen dager å overføre om hun har en annen bank.

Normalt er pengene inne samme virkedag som de er overført, med mindre man overfører sent på dagen.

Edit: Men er pengene overført midt på dagen eller sent på fredag, så burde de være inne på mandag.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Solgte nylig sko og selger skulle overføre penger til kontoen min før jeg sendte dem. Jeg trodde hun hadde overført, for beløpet stemte, men det viste seg å være noe annet. Sendte skoene, for jeg trodde det var hun som hadde betalt (kom ikke opp navn på sender i nettbanken med en gang). Sendte på tirsdag og enda ikke fått pengene. Har sendt både mail og SMS uten å få svar. Har fullt navn, adresse og tlfnr på henne. Vet også hvor hun jobber. Hun virket veldig ok da jeg snakket med henne på mail. Hva kan jeg gjøre? Har jo bevis på mailen om at hun skulle overføre pengene samme dag, og kan og bevise at jeg ikke har fått dem. Hjelper det å anmelde? Vil politiet evt ringe henne? Kan hun da få prikk på rullebladet?

Du kan anmelde det, men det blir nok henlagt. Man bør som regel alltid benytte seg av postoppkrav eller Finn.no sinn betalingsgaranti. De benytter seg av en egen ordning som Ebay gjør, og der fungerer den utmerket.

Lenke til kommentar

Du sendte skoene på tirsdag og to dager etter så vurderer du anmeldelse??

Anbefaler deg å roe deg helt ned. Omsider vil du få penger på konto eller respons på mail/sms. Skulle ikke det skje så tar du en telefon til vedkommende. Dette ordner seg nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...