fleur Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Solgte nylig sko og selger skulle overføre penger til kontoen min før jeg sendte dem. Jeg trodde hun hadde overført, for beløpet stemte, men det viste seg å være noe annet. Sendte skoene, for jeg trodde det var hun som hadde betalt (kom ikke opp navn på sender i nettbanken med en gang). Sendte på tirsdag og enda ikke fått pengene. Har sendt både mail og SMS uten å få svar. Har fullt navn, adresse og tlfnr på henne. Vet også hvor hun jobber. Hun virket veldig ok da jeg snakket med henne på mail. Hva kan jeg gjøre? Har jo bevis på mailen om at hun skulle overføre pengene samme dag, og kan og bevise at jeg ikke har fått dem. Hjelper det å anmelde? Vil politiet evt ringe henne? Kan hun da få prikk på rullebladet? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Kan jo ta noen dager å overføre om hun har en annen bank. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Nei hun harde samme bank og pengene ble overført på søndag og skulle være framme mandag Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Ring og gi henne 24 timer på å rydde opp før du anmelder henne for svindel. Informer om at du kommer til å anmelde henne etter 24 timer. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Overføring mellom banker skjer kun noen få ganger om dagen, så å gi 24 timer frist kan være litt lite for å få verifisere at pengene er på konto. Det er også fredag i dag og det overføres ikke noe i løpet av helgen. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) Kan jo ta noen dager å overføre om hun har en annen bank. Normalt er pengene inne samme virkedag som de er overført, med mindre man overfører sent på dagen. Edit: Men er pengene overført midt på dagen eller sent på fredag, så burde de være inne på mandag. Endret 20. desember 2013 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Solgte nylig sko og selger skulle overføre penger til kontoen min før jeg sendte dem. Jeg trodde hun hadde overført, for beløpet stemte, men det viste seg å være noe annet. Sendte skoene, for jeg trodde det var hun som hadde betalt (kom ikke opp navn på sender i nettbanken med en gang). Sendte på tirsdag og enda ikke fått pengene. Har sendt både mail og SMS uten å få svar. Har fullt navn, adresse og tlfnr på henne. Vet også hvor hun jobber. Hun virket veldig ok da jeg snakket med henne på mail. Hva kan jeg gjøre? Har jo bevis på mailen om at hun skulle overføre pengene samme dag, og kan og bevise at jeg ikke har fått dem. Hjelper det å anmelde? Vil politiet evt ringe henne? Kan hun da få prikk på rullebladet? Du kan anmelde det, men det blir nok henlagt. Man bør som regel alltid benytte seg av postoppkrav eller Finn.no sinn betalingsgaranti. De benytter seg av en egen ordning som Ebay gjør, og der fungerer den utmerket. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Solgte nylig sko og selger skulle overføre penger til kontoen min før jeg sendte dem. Jeg trodde hun hadde overført, for beløpet stemte, men det viste seg å være noe annet. Sendte skoene, for jeg trodde det var hun som hadde betalt (kom ikke opp navn på sender i nettbanken med en gang). Sendte på tirsdag og enda ikke fått pengene. Har sendt både mail og SMS uten å få svar. Har fullt navn, adresse og tlfnr på henne. Vet også hvor hun jobber. Hun virket veldig ok da jeg snakket med henne på mail. Hva kan jeg gjøre? Har jo bevis på mailen om at hun skulle overføre pengene samme dag, og kan og bevise at jeg ikke har fått dem. Hjelper det å anmelde? Vil politiet evt ringe henne? Kan hun da få prikk på rullebladet? Du sendte skoene på tirsdag og to dager etter så vurderer du anmeldelse?? Anbefaler deg å roe deg helt ned. Omsider vil du få penger på konto eller respons på mail/sms. Skulle ikke det skje så tar du en telefon til vedkommende. Dette ordner seg nok. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Nå vet jeg ikke hvilke sko det er snakk om, men tror ikke folk svindler for noen nye sko altså. Gi det noen dager så kommer nok pengene, evt send mennesket en SMS og spør om de er sendt Lenke til kommentar
fleur Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Har sendt både mail (onsdag) og 2 SMS (torsdag) uten å få svar. Som sagt skulle pengene vært overført på søndag, og de har fortsatt ikke kommet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Ring og snakk med vedkommende personlig. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Har sendt både mail (onsdag) og 2 SMS (torsdag) uten å få svar. Som sagt skulle pengene vært overført på søndag, og de har fortsatt ikke kommet. Ring henne, og hvis du ikke får kontakt med hun, oppsøk henne på jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå