Gjest medlem-1432 Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Er puben åpen på julaften da? Lenke til kommentar
Phate Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Du kan jo gjøre noe så enkelt som å sende ham en melding og si at han er velkommen på en uformell julemiddag dersom han er alene julaften? Da virker du omgjengelig og hyggelig, og går ikke i noen "felle" eller føler du har trengt deg på.=) Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Finnes sikkert et eller annet som er åpent, hvis ikke er det dømt til å feiles. Man må vel nesten undersøke puben man tenker å gå til... De aller fleste vil vel være hjemme på julaften, så kan ikke tenke meg at ALLE puber er åpent. Spørs vel litt hvor man bor også. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Alle spøker har en del av seriøsitet i seg. Jeg tipper han er like usikker som deg, og valgte å si det som en spøk fordi han var redd for reaksjonen din om han hadde sagt det som det var; at han ønsker selskap. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Pubben var nok en spøk med mening, ta med ei flaske vin på kvelden er nok veldig realistisk. Kjør på. Anonymous poster hash: 9393c...3aa Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Det må være mye bedre å sitte hjemme og se på tv og gafle i seg junk og godis enn å sitte på puben og synes synd på seg selv.Omvendt. Det er bedre å komme seg ut i godt selskap enn å sitte hjemme aleine og sture. 3 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Omvendt. Det er bedre å komme seg ut i godt selskap enn å sitte hjemme aleine og sture. Enig. Det var ikke noe stas å sitte hjemme på nyttårsaften og synes synd i seg selv. Tipper at det ikke er noe mer stas på julaften. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Man må ikke sitte hjemme og synes synd i seg selv - bare fordi man er hjemme alene Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Man må ikke sitte hjemme og synes synd i seg selv - bare fordi man er hjemme alene Nei, man må jo ikke det. Spørs hva man gjør ut av det og hvor man er mentalt. Om man sitter der og savner barna eller savner andre så er det lettere å føle på at man er ensom, lettere å synes synd i seg selv. Man kan jo prøve å ha det hyggelig også, men er så mye som bygger opp rundt det at denne tiden av året "skal deles med andre" i hyggelig samvær... Er reklamer om dette overalt og masse julegreier hvor man enn ser. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Joda, det er eg enig i. Men synes det ble litt endimmensjonalt her. Eg har selv tenkt å sitte hjemme alene og har overhode ikke tenkt å synes synd i meg selv. Tvert i mot. Og det går helt fint å gjøre dette. Problemet er som du sier at media før jul er veldig flink med å presse frem at dette er "feil". Dessverre. 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Ja, er synd det. De "reklamene" om folk som er ensomme i julen er veldig deprimerende også. Man kan helt fint være alene uten å være ensom. Er svært sjelden ensom når jeg er alene. Du har nok rett i at det ble ensporet her, så greit å få belyst andre sider også! Om man tenker buhu, stakkars meg - da blir det synd på en. Er mye hva man gjør det til også. Men ja, samfunnet har mye forventninger på denne tiden, sterke kommersielle interesser i bildet også. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Veldig. Er ikke like mye penger å tjene på meg - som sitter alene på julaften - som andre som må hamstre i øst og vest for å ha nok mat til folk og fe. Lenke til kommentar
Sukkertøy Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Omvendt. Det er bedre å komme seg ut i godt selskap enn å sitte hjemme aleine og sture. Hvorfor klarer man ikke sitte hjemme som man gjør andre kvelder? Hvorfor skal man ut og treffe andre ensomme denne dagen bare så man kan sitte og synes synd på seg selv? Nei, det er mye bedre å bare kose seg hjemme alene med god mat og drikke og ikke sitte ute og snakke med totalt fremmede mennesker.. Det blir litt for "la oss holde hverandre i hendene for det er så synd på oss" - kveld.. Misunner de som sitter alene for jeg har huset fullt og det er faen ikke annet enn stress fra man står opp og til man står opp igjen dagen etterpå... 1 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Er puben åpen på julaften da? Er diverse pub'er som er åpne ja. Jeg husker ei jul jeg var på jobb i Kristiansund. Da satt jeg på en ganske stor bar, kun med andre sjøfolk, vi var vel en 30 - 40 stykker. Det var faktisk en veldig hyggelig julaften! Lenke til kommentar
oophus Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Hvorfor klarer man ikke sitte hjemme som man gjør andre kvelder? Hvorfor skal man ut og treffe andre ensomme denne dagen bare så man kan sitte og synes synd på seg selv? Nei, det er mye bedre å bare kose seg hjemme alene med god mat og drikke og ikke sitte ute og snakke med totalt fremmede mennesker.. Det blir litt for "la oss holde hverandre i hendene for det er så synd på oss" - kveld.. Misunner de som sitter alene for jeg har huset fullt og det er faen ikke annet enn stress fra man står opp og til man står opp igjen dagen etterpå... Grasset er somregel ikke grønnere på den andre siden. Forsiktig med det du sier. 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Hvem har sagt man må synes synd på seg selv når man er alene på jul/nyttår? Etter tre år som singel føler jeg meg ofte ensom, men aldri synd på meg selv. For min del handler det ikke om å treffe andre for å dele "sorgen", men for å dele en spesiell dag med noen andre fordi det er vesentlig mer hyggelig enn å være alene. Vi er jo alle forskjellige med hva vi foretrekker. Liker man å være alene, ja så liker man å være alene. Men å anbefale noen som ikke liker det å alikevel være det synes jeg ikke var noe godt tips. 1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Hvordan gikk så dette? 2 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Det lurer jeg også på. Ble det noe møte på pub? 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Dessverre ble det ikke det, på grunn av noe så tåpelig som været. Jeg fikk ikke kommet meg hjem etter å ha kjørt barnet mitt til faren sin. Jeg har tenkt å sende han en melding i morgen, så får vi se hva som skjer videre. Anonymous poster hash: 62b6b...22f Anonymous poster hash: 62b6b...22f Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Noe å dumt da. Håper du fikk en fin julaften likevel. Lykke til i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå