Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tilfeldig invitasjon til juleaften, seriøst ment?

Anbefalte innlegg

Kort fortalt:

Mann jeg såvidt kjenner snakket til meg på skoleavslutning for barna mine. Han spurte om vi skulle hjemover til jul, jeg sa det var usikkert med meg, men at barna mine skulle feire med faren sin.

Han forteller at hans barn også skal feire hos sin mor, så "du får bli med så tar vi en tur på puben da vet du" med en liten latter. Haha, ja det hadde nok ikke vært så dumt nei, sier jeg. Så snakker vi ikke mer.

Jeg kunne faktisk tenkt meg dette. Mannen er hyggelig, morsom og kjekk, men jeg kjenner han absolutt ikke, kun som far til mine barns venner. (Snakket sammen ved henting/kjøring og så videre.)

Jeg er veldig usikker på hvor alvorlig ment det var, om det var en spøk, en reell invitasjon eller bare småsnakk for å kommentere barnløs jul. Jeg vil absolutt ikke virke påtrengende, og heller ikke avvisende. Han er noen år eldre enn meg. Hvordan kan jeg spørre om dette på en laidback måte? Og skal jeg ta det seriøst? Jeg tenkte jeg enten kunne spørre seriøst om det er mange aleneforeldre som møtes på puben juleaften, eller om jeg bare spør om det ble så han skulle bytte ut julematen med øl og pub, med et blunketegn eventuelt.

PS: Han har sendt noen meldinger til meg tidligere, da stort sett om barna våre, men har hatt følelsen av at han ønsket kontakt.

Anonymous poster hash: 62b6b...22f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men å sitte på en pub på julaften er vel litt rart?

Kanskje du kunne invitert han hjem på litt julemiddag. en julemiddag-date?? ;)

Det høres ihvertfall ut som at han vil treffe deg og at han tenkte dere to kunne være sammen julaften istedet for å sitte på hver deres kant!

Lenke til kommentar

Bare skriv til han og spør om han fortsatt er interessert i en tur på puben vel. Antageligvis sitter han og lurer på det samme som deg.

Håper det! Bare redd det var noe han slengte ut av seg på spøk. Blir litt dumt om jeg tar det seriøst da?

Men å sitte på en pub på julaften er vel litt rart?

Kanskje du kunne invitert han hjem på litt julemiddag. en julemiddag-date?? ;)

Det høres ihvertfall ut som at han vil treffe deg og at han tenkte dere to kunne være sammen julaften istedet for å sitte på hver deres kant!

Neida, ikke når man har barn som kommer senere i julen. Feirer ikke juleaften uten barna mine, så den er "utsatt". Derfor hadde det passet veldig godt å dra på noe så uformelt som en pub.

Julemiddag-date hadde nok blitt litt for seriøst, for min del også, men takk for tipset.

Hm, ja. Jeg tror faktisk det var det han tenkte også, kanskje han ikke vil sitte alene uten å være med noen?

Lenke til kommentar

Håper det! Bare redd det var noe han slengte ut av seg på spøk. Blir litt dumt om jeg tar det seriøst da?

Det spørs hvordan du formulerer spørsmålet ditt da :) Formulert på riktig måte kan det fremdeles være humoristisk og morsomt ment fra din side, men seriøst nok til å være en reel forespørsel. Men igjen uten at det blir dritseriøst "skal vi dra på date?"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det spørs hvordan du formulerer spørsmålet ditt da :) Formulert på riktig måte kan det fremdeles være humoristisk og morsomt ment fra din side, men seriøst nok til å være en reel forespørsel. Men igjen uten at det blir dritseriøst "skal vi dra på date?"

Nettopp det er målet :) Skrive det sånn at han oppfatter det som spøking tilbake om invitasjonen var en spøk, og reell forespørsel om han mente det seriøst.

Men en ekstra juleaften blir det ikke med en fremmed fyr nei, jeg vil ikke invitere han hjem til meg, ei heller andre veien. Å starte med en pub er finfint for meg, og gjerne på en dag man blir ensom om man sitter hjemme.

Lenke til kommentar

Synes du skal slenge han ei melding med noe sånt som "Du, det du nevnte om å ta en tur på puben sammen, kunne du tenke deg til å gjøre det? Jeg mener, bedre å finne på noe enn å sitte hjemme og sture alene... God Jul :)"
En enkel liten melding som oppfordrer til svar. JEG vil sette pris på å få en slik melding til neste jul når junior skal være hos mora si :)

Lenke til kommentar

Det må være mye bedre å sitte hjemme og se på tv og gafle i seg junk og godis enn å sitte på puben og synes synd på seg selv.

Har du barn? :) For ofte når man har barn som man må feire uten, kan man si det andre veien istedet. Sånn er det for meg, og de fleste andre har jeg skjønt også.

*Det må være mye bedre å sitte på en pub med god musikk og mennesker i lignende situasjon rundt seg, enn å sitte hjemme og prøve å få til julestemning mens man synes synd på seg selv.

Jeg ønsker virkelig ikke diskusjon om pub versus hjemme, hjemme er uaktuelt, og alternativet er å være alene uten å feire. Så pub er en super måte å få til noe på, noe som hverken gir press eller "nå skal vi ha en koselig juleaften dere!"-stemning, som stort sett blir ganske så falsk. Orker ikke styre med julemat og pynting for noe sånt. :)

Jeg bare har ikke vært i den situasjonen at jeg har blitt bedt på noe av noen jeg ikke har kjent godt før. Nå sitter jeg og lurer på når det er lurt å svare. Tenker i morgen eller søndag er en passende dag å spørre om hva han mente, da har det gått en dag eller to, og er bare et par dager til juleaften.

Takk for svarene jeg har fått, litt skummelt dette, men er jo bedre å angre på det man har gjort, som det sies her. :)

Lenke til kommentar

Har vært ute på julaften selv et år og det var riktig så hyggelig! Nesten samtlige som var ute var der fordi de ikke ønsket å sitte hjemme alene og det var null problem å komme i kontakt med folk. Jeg har ikke vært alene på julaften, men hadde en nyttårsaften der jeg satt mokk aleine med en biff og to pils. Det må ha vært den mest tragiske og ensomme stunden jeg har hatt i hele mitt liv :p

Men en ting jeg tenkte på: Det kan godt hende at han faktisk ville spørre deg ut på julaften, men kanskje ikke turte/var sjenert? Så da sa han det med en spøkefull tone istedet slik at det ikke kom ut som en direkte forespørsel.

Spør han rett ut! Tenkte han på det samme vil han selvfølgelig si ja med en gang. Sier han nei så var det faktisk bare en spøk. Men jeg synes du bør dra på puben uansett om du må dra alene. Garantert noen å snakke med :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å sitte alene på julaften er ikke noe kult vil jeg tro. Har vært alene på nyttårsaften før og det sugde. Jeg har barn selv, men skal heldigvis være sammen med dem på julaften i år. Hvordan det blir i senere julaftener vet jeg ikke, men det blir nok annenhver og da blir det flere uten dem... Jeg har heldigvis en kjæreste da og familie som jeg kan være med (hadde ikke vært et alternativ i år). Å sitte alene er ikke noe kult og når man har barn man heller ville vært med, så merker man det ekstra. Sånn sett kan jeg forstå veldig godt at du vil være sammen med noen. Lokasjonen for hvor det møtet skal finne sted er vel strengt talt ikke så viktig å debattere, det må vel nesten personen de gjelder få avgjøre selv. Noen ville vært hjemme, andre vil være på pub. Kanskje vært noe annet å være hjemme om det var sammen med gode venner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...