Gå til innhold

Lavbudsjettferie til Berlin eller England sommer 2014?

Anbefalte innlegg

Tidligere har vi hatt ferie i Portugal, men da barna er 7 og 8år og missliker strand og bølger så blir det en masse dager ved poolen eller på aquashow. Utrolig kjedelig egentlig. Så derfor tenkte jeg på å dra til Berlin og gå på museer og sightseeing ev ta fergene til England og tilbringe noen dager der og båt tilbake.

Har noen noen erfaringer med Berlin som ferieby ev forslag til ferie for familie i England? Museer, lekeplasser, sights, spisesteder og hoteller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

England er jo et fantastisk land, mye mere enn London. Er fornøyelsesparker av interesse har man jo flere store, Alton Towers (mellom Stoke og Derby), Blackpool Pleasure Beach og så har du Thorpe Park like utenfor London og du har også Legoland ved Windsor.

Vet ikke om barna er litt små, men hvis sykkelritt er av interesse så starter Tour de France med 3 etapper i England første helgen i juli. De to første etappene går i Yorkshire mens den tredje går fra Cambrigde inn til London.

Lenke til kommentar

Om du ønsker noe annet enn London i England, så er Liverpool et godt alternativ. Bodd der selv i noen måneder, og det er virkelig en flott by. De tiltrekker seg selvsagt masse fotballturister under sesongen, men går fint an å reise dit om sommeren også. Masse flott å se på i byen, med en herlig uteliv med resuranter og puber osv. Dere kommer dere dit veldig billig med Ryanair fra Torp(Sandefjord). Tidlig nok ute så kommer dere fire dere dit og hjem på 2000 kroner tenker jeg. Hotell er også relativt billig.

En liten togtur så er det også i Manchester, så slår dere to fluer i en smekk :) Storbritannias største dyrepark er også like rundt hjørnet, Chester Zoo.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tidligere har vi hatt ferie i Portugal, men da barna er 7 og 8år og missliker strand og bølger så blir det en masse dager ved poolen eller på aquashow. Utrolig kjedelig egentlig. Så derfor tenkte jeg på å dra til Berlin og gå på museer og sightseeing ev ta fergene til England og tilbringe noen dager der og båt tilbake.

Har noen noen erfaringer med Berlin som ferieby ev forslag til ferie for familie i England? Museer, lekeplasser, sights, spisesteder og hoteller?

Har et nabopar med unger som drar til Berlin titt og ofte. Derfra drar de på en dagstur eller to til en badepark sør for Berlin.

http://www.tropical-islands.de

Nå har jeg ikke vært der selv, med de skryter godt av anlegget samt at ungene stortrives.

Selv finner jeg Berlin veldig mye bedre enn London. Og den største forskjellen, foruten maten som er mye bedre, er at byen er mindre stressende. Nå er jeg spesielt intressert i 2v.krig historie, og da er Berlin midt i blinken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...