Gå til innhold

Canon Ixus 400 vs. Casio Exilim Z4

Anbefalte innlegg

På hvilke omrpder er det ene kameraet bedre enn det andre? Hvilket har best bildekvalitet? Hvillket vil dere totalt sett anbefale å kjøpe?

Jeg er ute etter et lite kamera som tar bilder med god kvalitet. Masse manuelle instillinger og ekstra funksjoner er ikke så viktig men kjekt å ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nylig fått prøve z4 i kurs og må si meg mektig imponert og anbefaler helt det over et ixus400..

z4 er raskere i de fleste tilfeller og har en veldig stor lcd skjerm, den er faktisk enorm og veldig lysskarp:) men du burde kanskje vurdere z3 og da ettersom det er veldig lite forskjell på et 3 og 4 mp og prisen er ganske stor...

Lenke til kommentar

(Ixus kameraet blir som en golf, ganske bra og noe "alle vil ha" - et godt varemerke.) Hvorfor ikke prøve et alternativ, hondaen for eksempel?

Hvis du prioriterer å ha et LITE kamera, så er jo z4 et kamera du kan ta med deg overalt og som i tillegg ser mye penere ut enn ixus'en! Ofte blir et stort (og stygt?) kamera lagt igjen hjemme - det blir færre bilder og da forsvinner litt av gleden med digitalkamera?

-> Casio kameraet ser RÅTT ut, det er mye mindre enn canon-kameraet, det har 1,6 sekunders oppstartstid, STOR lcd-skjerm, 4mp og 3x zoom. Husk at dette i tillegg har Pentax-linse (=KVALITET?!!)

Mer info.

Prøv det! Tror neppe du vil angre i forhold til canon ixus 400. I tilfelle har du i de fleste tilfeller bytterett?

Selv kommer jeg til å kjøpe z4 (evt. eos300d?, hehe).

Lenke til kommentar

ixus400 brukar compactflash som er billige minnekort, veit ikkje ka casio bruker, men er sannsynlegvis dyrare.

det er lite forskjell i størrelse på dei 2 kamera, sett framanfrå er dei like, casioen er einaste litt tynnere.

og casioen er ikkje finere design på enn ixus400, det er vel heller stikk motsatt. ixus400 har jo knalltøft design!

Lenke til kommentar

Casio bruker MMC(MultiMediaCard) og SD (SecureDigital).

Prisforskjellen mellom SD/MMC og CF (CompactFlash) ligger på ca. 100kr.++ for 128MB og 256MB minne.

Derimot når størrelsen på minnet er på 512MB eller mer er prisforskjellen mye større! Ca. 1000,-

Designmessig er det ikke så sinnsykt stor forskjell vel, heller ikke størrelsesmessig. Min favoritt er Casio! :yes:

Lenke til kommentar

Foretrekker Canon Ixus 400 fremfor Casio z4. Jobber i fotobutikk og har litt kjennskap til de.

Pentax linsa på Casio kameraet er, uansett om det er Pentax eller ikke, en linse lik de fleste andre kompakte digitalkamera. Canons linsesystem er minst like bra, og Canon lager minst like bra profflinser som Pentax. Så begge disse firma har lang erfaring i å lage gode linser. Linsesystemet bør derfor ikke være en avgjørende faktor.

Liker også følelsen med Canon Ixus 400 bedre... er også mer fornøyd med bildekvaliteten på dette kameraet (har sett bilder skrevet ut på profesjonelle fotoprintere fra begge kamera... Ixus 400 er noe skarpere).

Casio z4 er etter min mening for lite, og virker også mer skjørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...