Gå til innhold

HTC, hvorfor er det så få som velger de?

Anbefalte innlegg

Personlig har jeg styrt unna fordi de erfaringsmessig er trege på å oppdatere mid-rangene sine og at topptelefonen ikke støtter minnekort. Det er en unødvendig unnlatelse ment for å selge større telefoner med dyrt minne, råtten taktikk i mine øyne.

Ellers kan jeg gjerne være enig i at HTC One er den lekreste Androiden på markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg styrt unna fordi de erfaringsmessig er trege på å oppdatere mid-rangene sine og at topptelefonen ikke støtter minnekort. Det er en unødvendig unnlatelse ment for å selge større telefoner med dyrt minne, råtten taktikk i mine øyne.

Ellers kan jeg gjerne være enig i at HTC One er den lekreste Androiden på markedet.

Siden det kun er One som ikke har støtte for minnekort og forrige toppmodell One X hadde støtte blir utsagnet ditt meningsløst.

Oppdatering, jeg har en Desire X og den har blitt oppdatert som lovet. Det er ihvertfall midrange el lavere modell. Tror derfor denne påstanden også holder dårlig.

Det kan være greit å sjekke på forhånd i hvilken grad den modellen man kjøper skal få oppgraderinger, da er det mindre sjanse for å bli skuffet.

Edit: bomma helt klart her og etter å ha sjekket dette bedre må jeg være enig med voice at han har et poeng der. Hvis dette er linja til HTC.

Jeg har ikke hatt "premium" HTC etter HTC Touch Pro 2 og den og mine 2 andre HTC før dette hadde alle støtte for minnekort.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Verken One S eller X støttet minnekort (bare kjipemodellen One V). Av de nye er det vel bare desire *00 som støtter (krever) minnekort - og Ove max. Uansett ikke noe som plager meg i det hele tatt når det er såpass mye plass som 32 GB (One), spesielt når den støtter USB-OTG.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Verken One S eller X støttet minnekort (bare kjipemodellen One V). Av de nye er det vel bare desire *00 som støtter (krever) minnekort - og Ove max. Uansett ikke noe som plager meg i det hele tatt når det er såpass mye plass som 32 GB (One), spesielt når den støtter USB-OTG.

Har One X støtte for minnekort? Hm, finner ikke det på min.

Dere har begge to et poeng, som voice også har, One X har tydeligvis ikke minnekort, jeg bomma helt klart her

Kan legge til at jeg heller ikke ville vært plaget av mangel på minnekort når telefonen har 16 Gb lagring, selv om ikke alt er tilgjengelig.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Har sagt lenge at det begynner å lukte litt Nokia av HTC. Treg og dårlig kundeservice, og ikke minst, forferdelig oppfølging av tidligere modeller.

Jeg kjøpte forrige toppmodell One X+ i 2012, når jeg da får beskjed allerede året etter at denne modellen ikke vil motta videre oppdatering fra HTC er dem på ville veier.

Telefonen er fin den og jeg bruker den fortsatt men neste gang blir det et annet merke.

Har alltid mislikt Iphone men de oppdaterer jo faktisk samtlige modeller når de endrer IOS.

Lenke til kommentar

Har sagt lenge at det begynner å lukte litt Nokia av HTC. Treg og dårlig kundeservice, og ikke minst, forferdelig oppfølging av tidligere modeller.

Jeg kjøpte forrige toppmodell One X+ i 2012, når jeg da får beskjed allerede året etter at denne modellen ikke vil motta videre oppdatering fra HTC er dem på ville veier.

Telefonen er fin den og jeg bruker den fortsatt men neste gang blir det et annet merke.

Det er ut som at HTC har en policy med å oppdatere sine modeller i 18 måneder.

http://www.gottabemobile.com/2013/11/20/htc-one-x-android-4-4-android-4-3-updates-good-dead/

Ideelt sett skulle de gjort det lenger, og egentlig burde det vært en klarere og mer synlig strategi om hva man kunne forvente når man kjøpte telefonen. Forøvrig var HTC kjappe(st?) med å oppgradere til One to 4.3 og 4.4 (som er i gang i noen land og forventes til Europa i løpet av januar). Når det er sagt tror jeg neppe dette er et stort problem for de aller fleste brukere, de vil bare ha en telefon som fungerer.

Skal du ha en telefon som blir oppdatert jevnlig, så kjøp Nexus. Alltid først med nyeste oppdatering.

Jeg tror ikke hvermannsen har peiling på hvilken OS-versjon de har på telefonen.

Nexus Galaxy fikk ikke KitKat, det skal bli spennende å se om Google også legger seg på en 18 mnd syklus som HTC.

Lenke til kommentar

Er personlig "glad" i HTC, men falt ikke ned på dem denne gangen. Har tidligere hatt Desire (Bravo) og One X. Begge telefoner som jeg har vært veldig happy med, men for meg nådde ikke One opp når jeg kjøpte telefon i høst.

For min del bryr det meg null og niks hva som er populært av merker. Jeg velger telefon ut i fra hva jeg ønsker, og ikke hva som måtte selge mest. HTC mistet meg denne gangen pga at Sony kunne tilby vanntett, minnekort og bedre batteri. Ellers synes jeg One er en flott telefon! Samsung er jeg ikke like glad i. Kona har S4 og er happy med den, men jeg klarer ikke å få meg til å like Touchwiz. Dessuten er opplevd kvalitetsfølelse (min subjektive mening) bedre på One og min nåværende Z1.

Hjalp forøvrig min mor med å kjøpe en One forrige uke, og for henne var dette en perfekt telefon og god oppgradering fra Incredible S. Prisen på kr 2.990,- må sies å være god valuta for pengene!

Vi som skriver på forumet her er nok i kraftig mindretall. Veldig mange ser på salgstoppen og ser at Samsung og iPhone selger bra, og velger da en av dem fordi "så mange kan ikke ta feil"!?! At Samsung har et markedsføringsbudsjett tilsvarende BNP i et middels u-land er selvsagt også en viktig faktor...

Lenke til kommentar

Et eksempel, HTC har nå tydeligvis i all stillhet kuttet samarbeidet med Locations (Route66), tipper jeg ihvertfall? Det er ikke mulig og laste inn noe derfra lengre.

Dette er en app som er integrert i Sense som plutselig er komplett ubrukelig. Men er det mulig og avinstallere? Nei. Og sålenge HTC da ikke gjør noe som helst med modellen lengre så blir det slik for evig tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...