hojohansen Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Har hatt tre to HTC mobiler og to Samsung mobiler (alle av nyere dato). Missforstå meg rett... Alle mobilene er greie, men jeg synes faktisk at HTC passer meg bedre, det er noen ting som rett og slett er mer tilpasset meg og mitt behov på HTC. Over til saken, jeg ser at det i butikker osv snart ikke er noen HTC'er igjen, hvordan kan det ha seg? Er de for dårlige? Eller er det markesdsføringer (at de andre bruker mer penger på det en HTC) Hva tror dere? Hva gjør HTC feil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 HTC er fullt på høyde, jeg har i skrivende stund ni (!) stykker. De begynte å henge etter i 2011, da alle plutselig skulle ha Samsung, men telefonene er helt på topp. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Har selv en HTC One. Snakk om eleganse! Ytelsesmessig ligger den jevnt med andre toppmodeller, men det var designet var det som fikk meg til å velge HTC forran andre modeller. Ler hver gang jeg ser en Samsung. 3 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Glad i HTC jeg og, har hatt et par av de, men jeg har gått over til samsung av en grunn. Mulighet for å bytte ut batteriet, ble lei av å gå tom for batteri midt på dagen så nå kjøper jeg alltid nytt og større batteri til mobilene mine. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg har hatt og har 4 HTC, og er godt fornøyd. Samsung er nok bedre på markedsføring. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Samsung er definitiv flinkere til å markedsføre seg og har også flere produkter i samme kategori. F.eks. Tab og Note seriene innen nettbrett. Innen mobilsegmentet har de modeller i alle prisklasser og størrelser. De fleste nordmenn skal jo ha det samme som naboen og da blir det iPhone eller Galaxy. Personlig har jeg aldri likt TouchWiz og har derfor ikke hatt Samsung siden den første Galaxy S (som jeg aldri ble helt fornøyd med). Derimot har jeg hatt Desire HD og One X, som jeg har vært veldig fornøyd med. Min søster kjøpte sin Desire HD samtidig som meg, og byttet nytlig denne ut med en One etter tre år! Familiemedlemmer har også hatt HTC (Sensation og Incredible S), og de har også vært fornøyde (stort sett). Jeg ble litt skuffet over min søsters sølv/hvite One. Trodde den skulle ha enda mer premium-følelse. Aluminiumet virket som farget plast. Og den hvite rammen/plasten rundt er blitt misfarget. Min kollega har en svart modell og den er mye penere syns jeg. Jeg følger med på mobilmarkedet og har merket meg at HTC sine modeller ikke faller like mye i pris som konkurrentene, eller bruker lengre tid. Dessverre har det bare gått nedover siste halvannet år for HTC. Nøkkelpersoner har sluttet, markedsandelene har stupt og dermed inntektene, ansatte politianmeldt for svindel/underslag, m.m. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Jeg kan ikke uttale meg om HTC, men jeg har Sony fordi den er vanntett. Da jeg skulle ha ny toppmodell, stod valget mellom disse tre: HTC One vs. Sony Xperia Z vs. Samsung Galaxy S4 Valget falt som sagt på den som er vanntett. Jeg har ikke angret et sekund. Nå kan jeg sjekke bussruter i regnet, og generellt ikke være så overdrevet forsiktig hele tiden. Jeg behandler den ikke skjødesløst, men jeg trenger ikke å være så forsiktig med den. Jeg regner med at min neste telefon også er vanntett, så her har HTC en utfordring om de vil ha meg som kunde. Et Google-søk forteller meg at HTC har en de kaller HTC Butterfly, som kan sammenliknes med Xperia Z. Den var jeg ikke oppmerksom på, og den er kanskje ikke tilgjengelig i Norge heller. Mulig jeg kjøper HTC, men da må den være bedre enn konkurrentene, pluss vanntett. Endret 19. desember 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Fingeren Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Har hatt 3 HTC telefoner tidligere og var kjempefornøyd. den siste i rekken, en HTC One S derimot har vært en katastrofe. Valgte den sorte med farge som flasser av. Henger seg med ujevne mellomrom og må ha factory reset ca hver 3 måned. Bluetooth klarer ikke å koble seg opp i bilen på ca 50% av forsøkene... Har hatt den i halvannet år nå som firmatelefon og ikke utsikter til å få ny. Men frustrasjonene er nå såpass at jeg snart kjøper jobbtelefon fra egen lommebok. Har bekjente og kolleger som også sliter med HTC. Så noe har skjedd med kavliteten... Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Tilfeldigheter.. Jeg hadde en HTC Desire S og var egentlig fornøyd med den. Så kjøpte jeg et Bluetooth-headset som fungerte heller dårlig med telefonen, men som fungerte bra med andre telefoner. Etter å ha mailet med både HTC og produsenten av headsettet (Jabra) kom det frem at Jabras produkter kunne ha noen problemer knyttet til HTC Sense. Telefonen min hadde uansett begynt å fuske litt, så jeg gikk over til Sony. Mye pga. de kunne tilby vanntett telefon, som nevnt over her. Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Folk velger det som er populært for å føle seg populære og inkluderte samtidig som tankeganger går noko slik: "mange som er fornøyd med den, sikkert bra den!" Er noko populært så kjøper fleire folk det, og holder seg til det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Har hatt 3 HTC telefoner tidligere og var kjempefornøyd. den siste i rekken, en HTC One S derimot har vært en katastrofe. Valgte den sorte med farge som flasser av. Henger seg med ujevne mellomrom og må ha factory reset ca hver 3 måned. Bluetooth klarer ikke å koble seg opp i bilen på ca 50% av forsøkene... Har hatt den i halvannet år nå som firmatelefon og ikke utsikter til å få ny. Men frustrasjonene er nå såpass at jeg snart kjøper jobbtelefon fra egen lommebok. Har bekjente og kolleger som også sliter med HTC. Så noe har skjedd med kavliteten... Skjedd noe siden hva? Om den er dårligere enn før, så er jeg skespetisk, HTCs brukerstøtte når jeg hadde TyTn II var ikke særlig god. Ellers føler jeg det er litt tilfeldigheter, jeg kunne vel fort ha valgt en HTC one for litt siden. I disse dager føler jeg andre modeller med bedre chip kommer bedre ut. AtW Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg kjøper ikke noe som er populært for å bli populær. Jeg kjøper noe jeg liker. Mine siste to telefoner har riktignok vært bestselgere, men det er fordi det faktisk har vært knallgode telefoner. Testvinnere i forbrukermagasiner jeg stoler på, samt at de har spesifikasjoner jeg trenger. Jeg kjøper ikke en dårligere telefon bare for å unngå å følge strømmen. Lenke til kommentar
Fingeren Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Skjedd noe siden hva? Om den er dårligere enn før, så er jeg skespetisk, HTCs brukerstøtte når jeg hadde TyTn II var ikke særlig god. Ellers føler jeg det er litt tilfeldigheter, jeg kunne vel fort ha valgt en HTC one for litt siden. I disse dager føler jeg andre modeller med bedre chip kommer bedre ut. AtW Mener at kvaliteten har gått nedover de siste par årene. Men det kan jo selvfølgelig hende at jeg har vært uheldig også med den siste telefonen. Men som jobbtelefon må alt bare fungere 100%, særlig når det er et arbeidsverktøy jeg bruker mye. Endret 19. desember 2013 av Fingeren Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Ler hver gang jeg ser en Samsung. Det hørtes rasjonelt ut. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Det hørtes rasjonelt ut. Han er jo i det minste glad mye av tiden AtW 1 Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Spørsmålet blir - hva må HTC gjøre for å bli like store som Samsung osv? Har HTC flere problemer med mobilene? Jeg personlig oppfatter det ikke slik. Det rare er at når HTC leverer toppmodeller så er de bare så vidt bedre en Samsung sine snart gamle modeller.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Det er nok mange ting som samlet gjør at HTC sliter, ref denne artikkelen fra i høst: http://news.cnet.com/8301-1035_3-57606034-94/htc-at-a-loss-where-does-it-go-from-here/ Jeg har hatt 2 HTCer selv, og den ene var på reparasjon 3-4 ganger det første året, og fikk byttet hele innmaten hver gang. Etter dette virket den fint i 2 år. Den neste var feilfri, holdt også i 2 år. Begge var toppmodeller, til 5.000+ kr. Jeg har ikke noe grunnlag for å anta at HTC-produkter er dårligere enn produkter fra andre store merker, ingen produserer kun feilfrie varer. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Hadde Desire S som jeg kjøpte pga design og gode testomtaler. Kjentes solid ut, og var god, når den fungerte. Etter hvert måtte den restartes ofte pga heng, og til slutt fikk jeg den ikke på. Hevet kjøpet etter at den hadde vært inne på rep 2 ganger. Kjøpte S3 etterpå, og den har vært solid hele tiden. Men savner kvalitetsfølelsen Desireen hadde. Var nok en mandagstlf jeg hadde fått. Turte likevel ikke velge byggekvalitet foran sw. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Spørsmålet blir - hva må HTC gjøre for å bli like store som Samsung osv? Har HTC flere problemer med mobilene? Jeg personlig oppfatter det ikke slik. Det rare er at når HTC leverer toppmodeller så er de bare så vidt bedre en Samsung sine snart gamle modeller.. Hvis vi skal ta de to siste toppmodellene, så falt vel i hvertfall to ting litt uheldig ut for HTC. HTC One kom ikke når den var annonsert og det var vel pga produksjonsproblemer. S4 kom og var "alene" på markedet. Kameraet til HTC hadde kun 4 Mp, S4 har 13 Mp. Selv om kamera er omtrent like gode, var det nok vanskelig å kommunisere dette. HTC bedre i dårlig lys og S4 bedre på detaljrikdom pga 13 Mp. I tillegg har nok Samsung et større og bedre markedsføringsapparat. Det at HTC toppmodell er såvidt bedre enn Samsunsungs forrige modell stemmer nok ikke. De fleste tester sier vel at One og S4 er på samme nivå. One er bedre på kvalitetsfølelse og design og S4s batteri er større. Slik kan vel man ta de fleste egenskaper på S4 og One og den ene er best på noe, mens den andre er bedre på noe annet. Når Desire kom, var det ikke så mange gode smarttelefoner, nå leverer mange merker toppmodeller: Google Nexus 5, LG G2 og Sony Xperia Z1. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Jeg følger med på mobilmarkedet og har merket meg at HTC sine modeller ikke faller like mye i pris som konkurrentene, eller bruker lengre tid. Dette har jeg også inntrykk av, over tid ligger nok HTC høyere i pris enn konkurrentene, men på HTC One har det vært tilbud som har gjort den konkuransedyktig. Høyere pris har nok noe med materialvalg og byggekvalitetet å gjøre også. Samtidig er ikke prisforskjellen veldig stor. Mulig jeg kjøper HTC, men da må den være bedre enn konkurrentene, pluss vanntett. At du ønsker en vanntett telefon kan jeg skjønne, men hvorfor krever du at HTC skal være bedre enn konkurrentene. Slik det er nå er toppmodellene omtrent like gode, men de har litt forskjellige kvaliteter. Sony er vanntette, men litt større fysisk enn konkurrentene (antakelig har dette en sammenheng). Samsung er knirkete plasttelefoner med mye bloatware og HTC er desgin, god lyd og byggekvalitet Uansett er ytelsene mer eller mindre lik på toppmodellene. Mine siste to telefoner har riktignok vært bestselgere, men det er fordi det faktisk har vært knallgode telefoner. Testvinnere i forbrukermagasiner jeg stoler på, samt at de har spesifikasjoner jeg trenger. Jeg kjøper ikke en dårligere telefon bare for å unngå å følge strømmen. Igjen forskjellene er ikke veldig store, HTC kom kanskje ørlite svake ut på ytelse enn S4, men hentet dette inn på Sense i forhold til TouchWiz. Uansett var det marginale forskjeller mellom telefonene i ytelse, at f.eks. S4 har kvaliteter som ligger nærmere det man ønsker (f.eks. minnekort og litt større batteri) er greit nok, men det gjør ikke HTC One til en dårligere telefon bare til mindre tilpasset dine behov. Det rare er at når HTC leverer toppmodeller så er de bare så vidt bedre en Samsung sine snart gamle modeller.. Dette er feil. HTC One ble lansert 19. februar 2013, Samsung lanserte S4 15. mars. Disse er jevnbyrdige og en del bedre enn HTC One X og Samsung S3, forskjellen mellom disse var kanskje litt større, men ikke grensesprengende. Hvis vi skal ta de to siste toppmodellene, så falt vel i hvertfall to ting litt uheldig ut for HTC. HTC One kom ikke når den var annonsert og det var vel pga produksjonsproblemer. S4 kom og var "alene" på markedet. Kameraet til HTC hadde kun 4 Mp, S4 har 13 Mp. Selv om kamera er omtrent like gode, var det nok vanskelig å kommunisere dette. HTC bedre i dårlig lys og S4 bedre på detaljrikdom pga 13 Mp. I tillegg har nok Samsung et større og bedre markedsføringsapparat. Dette stemmer nok hadde HTC One kommet som planlagt ville den nok solgt en del mer, spesielt i starten. Det var vel noe patentgreier i forhold til Nokia med en underleverandør. Skjønner ikke megapixelkjøret på mobil. Kvaliteten er uansett ymse og 4 mpx holder i lassevis til fjasebilder på facebook, snaochat og instagram, mao 99% av alle bilder til tas. Hvor mange skriver ut mobilbilder i større størrelser enn et a4? Håper HTC holder fast ved ultrapixel stragegien og folk flest våkner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå