AnonymDiskusjon Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Noe å tenke over.http://www.youtube.com/watch?v=kOjNcZvwjxI Anonymous poster hash: 4fb69...552 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Er dette ei reell problemstilling? Slike merkelapper har vell meir med person å gjere enn det har med kjønn? Eg veit om opp til fleire menn som eg definitivt ville ha brukt dei kvinnelige merkelappane på. I alle fall for min eigen del så er det måten folk oppfører seg på (uavhengig av kjønn) som avgjer om eg tillegger dei positive eller negative merkelappar. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Det viser bare at man kan legge positive og negative merkelapper på samme handling alt etter hvordan man vil fremstå det. Gammel "vits", men føler denne passer inn her. Om en mann ser en naken kvinne i vinduet er mannen en kikker. Om en kvinne ser en naken mann i vinduet er mannen en blotter. Mye av den samme logikken går igjen i filmen, setter negative merkelapper på kvinner og positive på menn, uten at det nødvendigvis har noe rot i virkeligheten. 9 Lenke til kommentar
lonix Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Det viser bare at man kan legge positive og negative merkelapper på samme handling alt etter hvordan man vil fremstå det. Gammel "vits", men føler denne passer inn her. Om en mann ser en naken kvinne i vinduet er mannen en kikker. Om en kvinne ser en naken mann i vinduet er mannen en blotter. Mye av den samme logikken går igjen i filmen, setter negative merkelapper på kvinner og positive på menn, uten at det nødvendigvis har noe rot i virkeligheten. Helt enig Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Om man ser inn vinduet og stirrer, så er man vel uansett en kikker. Båser er for kyr. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Om man ser inn vinduet og stirrer, så er man vel uansett en kikker. Båser er for kyr. Ser du aldri gjennom noen vinduer? Snakket ikke om å stille seg utenfor soverommet å stirre inn, men f.eks gå forbi ett vanlig hus og det står noen nakne inni huset. Uten at du aktivt går inn for å se... Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Ser du aldri gjennom noen vinduer? Snakket ikke om å stille seg utenfor soverommet å stirre inn, men f.eks gå forbi ett vanlig hus og det står noen nakne inni huset. Uten at du aktivt går inn for å se... om ei dame er dum nok til å kle av seg foran vinduet er jeg smart nok til å nyte showet, jeg er ikke homo for pokker Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Ser du aldri gjennom noen vinduer? Snakket ikke om å stille seg utenfor soverommet å stirre inn, men f.eks gå forbi ett vanlig hus og det står noen nakne inni huset. Uten at du aktivt går inn for å se... Nå tenkte jeg vel mer om man går inn for å se. Er menneskelig å se seg rundt. Om noen absolutt ikke vil bli sett, så stiller de seg ikke rett foran et vindu med innsyn. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Nå tenkte jeg vel mer om man går inn for å se. Er menneskelig å se seg rundt. Om noen absolutt ikke vil bli sett, så stiller de seg ikke rett foran et vindu med innsyn. Men, tittingen var da virkelig ikke hovedpoenget, men metaforen... Samme handling kan fremstilles både negativt og positivt, uavhengig av kjønn og den faktiske handlingen. De kunne fint bare byttet om på ordene, så var det en kampanje for menn i stedet for kvinner... Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Skrev fra iphone. Tok det enkelt. Mitt poeng var at det er lett å sette folk i bås og det er vel litt av det du er inne på? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Skrev fra iphone. Tok det enkelt. Mitt poeng var at det er lett å sette folk i bås og det er vel litt av det du er inne på? Nei, at man kan sette både positive og negative merkelapper på akkurat samme person og samme handling. Det går ikke så mye på at en pent kledd gutt er "glatt" og en pent kledd jente er "show-off". Begge kan fint få begge merkelapper. Personlig mener jeg det er stor forskjell på å sette folk i bås å på å sette på merkelapper Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Spørs vel på definisjonen. En merkelapp og en bås kan på mange måter være det samme. Og ja, man kan mene positivt og negativt om samme tingen. Jaja. Whatever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå