Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ung sex: Fint eller skadelig?

Nicholas.

Anbefalte innlegg

Nja, hvis du tror de er mer ''moralske'' en sine foreldre så er du, igjen, skrekkelig naiv. Det er ett spill for galleriet, du skulle bare visst.

Beklager, men dette handler ikke om naivitet. Men mange år med nettdebatt, på dette forumet og andre. Argumentasjonen som brukes - jevnaldrende ungdommer imellom - i slike fora er nymoralistisk. Og det uten en eneste av deres foreldre på galleriet.

Edit: Dette dreier seg altså ikke om hvorvidt dagens ungdom har sex. Det har de sikkert i bøtter og spann. Det handler om hvordan de ser på og snakker om sex som fenomen. Av det kan vi lese litt om hvordan de kommer til å behandle emnet når de selv blir voksne og skal oppdra sine egne barn.

Statestikk om tenåringsgraviditet i en tid hvor det ble forbundet med stor skam er da like ubrukelig som...

Nei. Det er ikke snakk om graviditeter, men fødsler. Og det er faktisk ikke så lett å skjule i et samfunn med få mennesker. Selvsagt var det uønskede svangerskap i gamle dager også, og sikkert en viss andel strikkepinneaborter, men det skal en betydelig feilmargin til før det monner noe som helst for å dokumentere din påstand om at det var "vanlig at man hadde barn og full jobb når man var 14". Du måtte ganget de offisielle tallene med 10 for at det skulle bli like vanlig for de mellom 15 og 19 som de over 20, og med 20 for at det skulle bli like vanlig som hos 30 åringene i 1850.

Det får bli opp til deg, men jeg tror ikke jeg ville argumentert med underrapportering når statisikken viser 8 istedet for 180. Spesielt ikke når tallene er så markant mye lavere for de mellom 20 og 24 enn de over 25 også.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort svar : ja.

Lang svar : Ja det er veldig bra, vet om mange jenter som hadde sex når dem var 12 år å rundt der, å de har ikke hatt sex med jevnaldrende gutter akkurat, hva kan vel en 12 år gammel gutt gi en godt kjønnsmoden kåt jente?? :)

Som dama sa her en dag, hadde jeg ikke knullet henne i ung alder så hadde ho nok blitt gal av kåthet, så sa ho å at når ho begynte å få regelmessig kuk av meg så roet ho seg ned mange hakk, forandra syn på foreldrene, ho var rett å slett en englebarn med dem etter at jeg kom i bildet.

Derfor blir det for meg vanskelig å finne noe negativt med det, hvem vil vel ikke ha en rolig ung tenåring i huset? :-)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kort svar : ja.

Lang svar : Ja det er veldig bra, vet om mange jenter som hadde sex når dem var 12 år å rundt der, å de har ikke hatt sex med jevnaldrende gutter akkurat, hva kan vel en 12 år gammel gutt gi en godt kjønnsmoden kåt jente?? :)

Som dama sa her en dag, hadde jeg ikke knullet henne i ung alder så hadde ho nok blitt gal av kåthet, så sa ho å at når ho begynte å få regelmessig kuk av meg så roet ho seg ned mange hakk, forandra syn på foreldrene, ho var rett å slett en englebarn med dem etter at jeg kom i bildet.

Hvor gammel var du sa du, og henne første gang?

Ser ikke helt koblingen mellom kroppslig tilfredsstillelse, og det at hun endret syn på foreldrene (ble englebarn) - var det kanskje fordi foreldrene var sterkt imot tidlig debut?

Derfor blir det for meg vanskelig å finne noe negativt med det, hvem vil vel ikke ha en rolig ung tenåring i huset? :-)

Vel, hvis tenåringen er helt utkjørt av sexen, og det hele tiden, er jeg usikker ..

;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...