AnonymDiskusjon Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg vil være alene på julaften, og har derfor bestemt meg for å bli i leiligheten sammen med mine 2 katter hele jula. Jeg har egentlig aldri brydd meg så veldig mye om julen, selvom jeg alltid har likt familie sammenkomster osv. Litt av bakrunnen til at jeg tar dette valget er : I Februar døde min mor 46 år gammel av hjernekreft, etter 6 års kamp. Julen i fjor ble derfor min siste mulighet til å feire sammen med henne og den delen av familien. Den sjansen tok jeg ikke, til tross for at jeg visste om det. På den tiden var jeg blindt forelsket, og ble såret sterkt 22. desember. Jeg tilbrakte derfor julaften på andre siden av landet, sammen med min far og den siden av familien, for å "rømme" fra det problemet. Jeg angrer selvfølgelig veldig sterkt på dette i dag, og det plager meg veldig. Nå har det seg slik at jeg har flyttet sammen med denne jenta, og vi har det egentlig veldig bra sammen. Vi har flyttet sørover, til samme sted som min far og den delen av min familie bor. Hun har nå dratt nordover til sin familie denne julen, og derfor er jeg alene i leiligheten. Jeg vet at det blir mye barn og slikt oppe hos pappa, i og med at det meste av familien samles der på julaften i tradisjon. Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å ha en veldig tøff tid i jula, mye pga min mor, og fordi samboeren velger å dra fra meg når hun vet hvor mye jeg trenger henne denne julen. Poenget mitt er, at jeg vil være alene denne julen, for å skåne andre, og for å kunne sørge i fred og ro over min mor. Men hva skal jeg da finne på ? Det er tross alt jul, og det må jo markeres på en eller annen måte. Og ja, jeg er helt bestemt på at JEG VIL være alene, uansett hvor tett det høres ut. Anonymous poster hash: 80dbc...a2f 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Så, hva er det du spør "oss" om hjelp til? Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Er du alene denne julen også så kommer du til å angre på det også... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Er du alene denne julen også så kommer du til å angre på det også... Hvorfor det? Det er ikke så uvanlig å være alene i jula. Det er forskjell på det å ville være alene, og det å være ensom. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Hvorfor det? Det er ikke så uvanlig å være alene i jula. Det er forskjell på det å ville være alene, og det å være ensom. Fordi han angrer på i fjor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Tror ikke du har noe å tjene på ved å være alene. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Om du vil være alene, så vær det. Men det kommer sikkert til å suge ganske mye, men da finner du i hvert fall ut at du ikke har lyst til å være alene neste år. Eller så liker du kanskje å være alene. Selv har jeg et lite ønske om å være alene på julaften, men vet ikke hvorfor, og tror ikke jeg hadde likt det. Lenke til kommentar
Arianne Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det, har gjennomgått noe lignende selv. Julen etter ønsket jeg gjerne å være for meg selv, men av hensyn til familie valgte jeg å feire med de. Og det er jeg glad for i dag, det var trist, det var vondt men det var også godt å være sammen med andre som gikk igjennom en del av det jeg gikk igjennom, mimre om personen som manglet. Gråte en tåre eller to. Men i mitt tilfelle var jeg jo sammen med andre som også vær nær personen jeg mistet, det blir kanskje annerledes om ikke din fars del av familien hadde et slikt forhold til din mor? Hvis du har helt sikkert bestemt deg for å være alene, kan man fint lage jul for seg selv! Jeg er vant med å pynte meg på julaften, hadde benyttet sjansen til å tilbringe hele dagen i pysjen! Hadde kjøpt inn god julemat, masse snacks, god drikke og kanskje bakt litt dagen før. Hadde samlet inn filmer og serier jeg ønsket å se, tent masse stearinlys og funnet et stort bilde av personen som mangler, slik at den personen kunne på en måte ha vært litt sammen med meg alikevel. Tillate seg selv å gråte og ha det vondt, julaften kommer til å bli en tung dag uansett hva du velger, spesielt på grunn av det som skjedde i fjor. En annen ting som kan hjelpe, er å tenke på hva moren din ville ha sagt om du la frem denne problemstillingen for henne. Hadde du hatt muligheten til å snakke med henne nå, er jeg helt sikker på at hun skulle ønske du ikke følte som du gjør angående i fjor. Første julen er alltid verst. Håper alikevel du kan få en ålreit dag, tenk heller tilbake på gode minner enn på ting du burde eller skulle ha gjort. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå