Gå til innhold

Starte med hobby instrumentering tips


Anbefalte innlegg

Hei,

har lyst å lære meg instrumentering.

 

Har kjøpt meg microkontrolleren: Audrino. Noen som har forslag til komponenter som kan være nyttige å kjøpe?

 

Siden jeg ikke får Audrino før om ca en måned, vil jeg ha noe å gjøre i mellomtiden.

 

Regner med man kan styre serial port med LabView? Er det noen som kjenner til en guide/kan gi meg en pekepinn på f.eks hvordan jeg kan slå av og på et led lys ved hjelp av serial porten (eventuelt noe annet "gøyt")

 

Er helt ny i gamet, så alle tips og triks mottas med stor takk!

Endret av metio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke koble "hva som helst" til en serieport. Har du et styringskort (releeer, transistorer eller lignende) som du kan koble til serieporten?

I så fall kan du google "labview serial port", så får du opp instruksjoner, videoer med mer som beskriver Labview og serieport. Har ikke brukt Labview selv, så kan ikke si noe mer enn det.

Lenke til kommentar

Men hvorfor vil du bruke labveiw til å styra arduinoen? Så vidt jeg vet så har du to måter du kan gjøre det på. du har via visa og en annen måte som jeg ikke kommer på i farta. men ingen av de er spesielt kjappe. Link til en måte å styra arduinoen via labview .

 

Når det gjelder komponenter:
avstandssensor, foretrekker lydbaserte selv pga ir-sensorer er for sensitive i forhold til svinginger i lysforhold og farge på materialet det reflekteres i.

temperatursensorer

servo

motor

photodioder

 

Da har du mange muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...