Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Religion forskjell

Anbefalte innlegg

Dette blir kanskje litt på siden av tråden, men... Det er tydelig at du ikke er plaget over at du som muslimsk kvinne "ikke" skal gifte seg med ikke-muslimske menn. Dette er bra. Men hva får deg til å tro at resten av familien din ikke er like, vel, fornuftige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rasjonelt sett så er det jo ingenting i veien for å være sammen med en som har en litt annen oppfatning på hvordan historien til den usynlige mannen i skyene utartet seg. Derimot så settes jo ofte det rasjonelle på sidelinjen i religiøse sammenhenger, og sosial stigma slår inn.

Om familien din virkelig aldri hadde akseptert det så er det vel fort et valg mellom de og en potensiell partner dersom religiøs tilhørighet er det viktigste for de.

Lenke til kommentar

Jeg mener det står i koranen at inngifting av menn med andre religioner er greit og GJERNE kristendommen og jødedommen ettersom de er av samme opphav som islam. Foreslår at du snakker med en islamsk ?prest? (tilsvarende) og ber om råd. Gjerne en du kjenner selvfølgelig og helst vet er tolerant. Kanskje han vet hva de hellige skriftene sier om sånt eller han kan råde deg om hvordan du prøver ut dette på dine foreldre. Kjenner han dem også kan han kanskje hinte om dette til dem eller snakke med dem om det i en generell tone. Får du ikke rikket foreldrene dine på noe vis så må du rett og slett se på hva som er viktig for deg. Som du er klar over og som flere har nevnt så er dette ditt valg! Og om det ikke funker med han du liker så er han nok ikke den siste ikke-muslimske du vil falle for. Det er kanskje lurt å finne en litt mer holdbar løsning enn å gi opp og avvise ham.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Familien min er heltttt imot det, det er helt uaktuelt for dem, det vet jeg! så om jeg velger han, så vil ikke familien min ha noe med meg å gjøre !!

I såfall, om din familie ikke tillater deg å gifte deg med denne mannen. Nekt i alle fall å gifte deg med en fetter, som dessverre mange blir presset til! Det skaper sykdom, dødsfall blant spedbarn og andre sykdommer. Jeg leste for litt siden at blant den norsk-pakistanske befolkningen var det særdeles høy dødelighet, missdannelser og sykdommer blant barn som ble født. Den voksne befolkningen har også oftere sykdommer som diabetes og en del annet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som Karl Marx sa: "Religion er opium for folket".

"Kids, don't do drugs"

Du kan forresten ikke bare ta en liten del av quoten på den måten, mister litt mening.

"Religion is the sigh of the oppressed creature, the heart of a heartless world, and the soul of soulless conditions. It is the opium of the people".

Endret av deaf
Lenke til kommentar

Hvis du virkelig var en troende muslim, ville du ikke vært mer bekymret for hva guden din vil si enn hva foreldrene dine vil si? Husk at gud allerede vet dine urene tanker, kanskje dine foreldre bare prøver å beskytte deg fra din guds vrede.

Bare menn er tillat å gifte seg med ikke-muslimer, som kvinne er du ikke under noen forhold tillat dette.

Så er du en troende muslim? Hvis du er vil du allerede være i store problemer, hvis ikke har du noe å fortelle foreldrene dine som vil være langt værre enn at du er sammen med en kristen gutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...