Suzan90 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Hei. Har nettopp truffet en nydelig mann. Men det er bare ett problem: Han er kristen, jeg er muslim :/ Først og fremst så godtar familien min det aldri! Jeg personlig har ikke noe imot det! Jeg koser meg med han og trives veldig. Han har det bra med meg også. Hva synes dere? hva burde jeg gjøre? er det rart? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Det er trist hvis familien din ikke godtar han, fordi religionen kommer i veien. Nå kjenner jeg selvsagt ikke familien din, men er det en mulighet for at de godtar han hvis de blir bedre kjent med han? Eller er de sterkt religiøse og en som ikke er muslim er helt uaktuell, uansett? Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Go for it. Ikke la religion ødelegge for et potensielt godt forhold. Familien din burde ikke prioritere religion foran din lykke. Lenke til kommentar
Suzan90 Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Familien min er heltttt imot det, det er helt uaktuelt for dem, det vet jeg! så om jeg velger han, så vil ikke familien min ha noe med meg å gjøre !! Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Familien min er heltttt imot det, det er helt uaktuelt for dem, det vet jeg! så om jeg velger han, så vil ikke familien min ha noe med meg å gjøre !! Huff, det er trist at de er sånn Har vært borti den samme problemstillingen selv, bare at det gjaldt hun og ikke meg. Det var ikke noe seriøst, så det gikk bra i det skjulte, men ser at det kan være et stort problem når man ønsker noe mer langvarig og seriøst. Vanskelig å kunne gi noen gode råd til deg egentlig, da hele situasjonen rett og slett er tragisk, med tanke på at det er trist at religion skal stå i veien for at to mennesker som liker hverandre skal være fra hverandre på grunn av det. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Hei. Har nettopp truffet en nydelig mann. Men det er bare ett problem: Han er kristen, jeg er muslim :/ Først og fremst så godtar familien min det aldri! Jeg personlig har ikke noe imot det! Jeg koser meg med han og trives veldig. Han har det bra med meg også. Hva synes dere? hva burde jeg gjøre? er det rart? Stå for dine egne meninger. Om du har det fint med han, så ser jeg ikke problemet. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Enten må du få familien til å godta det (de bor jo i Norge, tross alt), eller så må du ta valget. Han eller familien din. Ingen her kan fortelle deg hva du bør gjøre. Det er det bare du som kan si. 5 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 What Slimda said, og det kan ikke understrekes nok. Vi har ingen mulighet til å få nok innblikk i situasjonen din heller. Det blir slik du legger det fram. Så hvis du legger det fram som om det beste valget for deg er å være med ham, så blir det det rådet du vil få, og motsatt. Sånn, utenom rådene om å få det til å fungere uansett, og at religion ikke burde være et problem, og den typen svar. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Hei. Har nettopp truffet en nydelig mann. Men det er bare ett problem: Han er kristen, jeg er muslim :/ Først og fremst så godtar familien min det aldri! Jeg personlig har ikke noe imot det! Jeg koser meg med han og trives veldig. Han har det bra med meg også. Hva synes dere? hva burde jeg gjøre? er det rart? Gi det mer tid, og bruk mest mulig klokskap Lenke til kommentar
Suzan90 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Hva mer info vil dere ha ? Vi har foreksjellig religioner og familien min godtar det ike. jeg vil ikke svikte de, om jeg velger han så må jeg kutte kontakten med de for alltid. Er veldig glad i han da Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Det eneste du har sagt er at dette er umulig for din familie å godta forholdet, men du har sagt intet om hva dere begge har forsøkt å gjøre for å endre på den holdningen. Så, hva har dere gjort, og hvem har dere eventuelt snakket med i egen krets eller utenfor? Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Kjærlighet er kjærlighet, selvom den kan være vanskelig noen ganger. Siden du er en voksen dame så synes jeg du har rett til Å velge dette selv. Har du prøvd å snakke med familien din? Kanskje de tar det bedre en du tror du kan iallefall fortelle dem at du er en voksen dame som kan ta egne valg. At du har funnet en fantastisk mann, som aldr vil gjøre deg noe vondt. Og at kjærlighet er kjærlighet Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Hørte noe på nyhetene om dette, at mange barn av innvandrere ikke tør å få norske kjærester. Hva er foreldrene dine redd for? Hva er de som muslimer redd for? Er det familiens ære? Hva skal til for at han skal bli godtatt? Måtte han konvertert? Hadde det vært godt nok? Kjenner du noen som har fått kjæreste og gått imot familien? Hadde sikkert vært greit å prate med noen som har vært i samme situasjon. Finnes det noen å kontakte? Selv skjønner jeg ikke at religion skal diktere så mye. Folk må få tro på det de vil eller ikke tro. Det burde ikke bestemme alt i livene våre. For meg hadde det viktigste vært at du fant en som gjorde deg lykkelig og som var skikkelig (om du var min datter altså). Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Jeg har ryddet bort litt OT og krangling mellom to brukere. Vennligst hold dere til topic. Reaksjoner tas som vanlig på PM. Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Selv skjønner jeg ikke at religion skal diktere så mye. Folk må få tro på det de vil eller ikke tro. Det burde ikke bestemme alt i livene våre. For meg hadde det viktigste vært at du fant en som gjorde deg lykkelig og som var skikkelig (om du var min datter altså). Det er synd at religion i det hele tatt har sin plass i samfunnet i 2013. Jeg tror nok at hvis alle hadde vært mer opplyst om bløffen bak religionene, så hadde vi hatt en fredeligere verden, og kunne ha godtatt hverandre bedre på tvers av kulturer. Dessverre henger religion fortsatt igjen som en forbannelse over menneskeheten, og kommer til å gjøre det i lang tid fremover. 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Det er synd at religion i det hele tatt har sin plass i samfunnet i 2013. Jeg tror nok at hvis alle hadde vært mer opplyst om bløffen bak religionene, så hadde vi hatt en fredeligere verden, og kunne ha godtatt hverandre bedre på tvers av kulturer. Dessverre henger religion fortsatt igjen som en forbannelse over menneskeheten, og kommer til å gjøre det i lang tid fremover. Ja, den gjør nok det. Vi burde være flinkere til å se mennesker som individer og ikke bli så opphengt i religion. Om alle hadde hatt respekt for hverandre, så hadde det blitt mye bedre. Problemstillingen ts har virker å være veldig vanlig nå for tiden - dessverre. Lenke til kommentar
lion22 Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 De ønsker deg det beste. Hvis dere gifter dere skal dere gifte der som kristne eller muslimer? Skal du døpe eller omskjære ungen din? Kanskje du kommer fra en pakistansk familie da forstår jeg godt at de ikke godtar det. Det er vanskelig du må ta et valg han eller familien din. En partner kan du alltid erstatte, men familie kan du ikke. Du har ikke en sikker fremtid med denne mannen , men det har du med din familie. Men samtidig hvis familien din er så tilbakestående - at de bare slutter kontakten med deg er de ikke verdt å rikere din lykke for. Jeg vet der muslimer ikke har akseptert nordmenn - men etter en tid har ting roet seg ned og de har akseptert det til slutt, fordi de vil innse at hvis dere blir seriøst - får barn og etc, vil de bli tilknytta barnebarna - uansett hva. Med tiden vil de godta deg hvis de fortsatt bor i Norge det lover jeg deg. De kan oppføre seg som foreldrene sine - men de bor i Norge . og selv om de ikke kanskje er integrert i så stor grad i den norske kulturen vil de til slutt forstå at det var guds vilje hvis de virkelig er muslimer . Lenke til kommentar
Suzan90 Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 Det er er positivt at vi kommer fra samme land. Begge to er fra lebanon men han er kristen og jeg muslim. det med omskjæring er ikke et problem, han er selv omskjært Men jeg vet at islam tillater ikke at kvinner gifter med en kristen mann, så da jeg jeg mot familien OG religionen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Du kan ikke få noe hjelp her inne, du må selv føle på hva du mener er riktig. Veie konsekvenser opp imot hverandre lykke til uansett hvilken avgjørelse du tar. Det er vanskelig for meg å sette meg inn i din situasjon, men jeg forstår at det ligger et stort press på deg i forbindelse med dette. Håper det ender godt. En ting kan jeg nå i alle fall si, kjærlighet mellom to mennesker er vært å ofre mye for. Det er ditt liv, ingen andre sitt. ingen! Anonymous poster hash: d0f38...659 Lenke til kommentar
rettut Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 den familien din er ikke noe å ta vare på! velg gutten og bygg et sterkt forhold.. En familie som ikke kan støtte deg er ikke en familie 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå