Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stereo i Toyota Carina

Xlakks

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat kjøpt meg en Toyota Carina II XLI 1991 modell. :wee:

Bilen er utstyrt med kassett/radio spiller, og to elendige høytalere...

Kunne tenkt meg å installert nytt stereoanlegg til en billig penge. :) Noen som har peiling på hva som kan passe inn i denne bilen? Vil helst få gjort dette enkelt uten store modifikasjoner på bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

prøvde å få løsnet spilleren idag, anntok det skulle være noen skruer eller noen "pinner" som den kunne lirkes ut med, med det er jo ingenting... Og anntar at hele dashbordet må av for å komme til høytalerne....

Lenke til kommentar

Prøv ny spiller før du evt bytter elementer. Kan hende du syntes lydkvaliteten blir betraktelig bedre,

bare av det.

Det pleier noen ganger å måtte brukes spesielle stål-pinner for å få ut spilleren.

Noen bilstereo-butikk i nærheten? De pleier ofte å ha flere slike (eller så hjelper de deg sikkert)

Lenke til kommentar

Du får sikkert ut spilleren med to tynne skrutrekkere.

Som nevnt, ny spiller vil nok hjelpe en god del.

Vet ikke hvor mye du vil legge i det, men en slik her har jeg selv og er meget fornøyd med den:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=14956&katid=9&id=

Den har USB tilkobling, Bluetooth og radio (obs, ikke cd). Ipod/iphone styring har den å.

Kan spille musikk via BT + bytte sang, også på android telefoner som støtter dette, dvs de fleste nyere. Genialt sammen med mobil med spotify.

Har jo også handsfree funksjon

Mener å huske at det var noe spesielle høyttalere (3.5"?) i en gammel corolla jeg har hatt, å dashen ser helt lik ut, så mulig det er det samme der. Skal gå ann å enten vippe av dekslene, eller så sitter de skrudd, men du trenger absolutt ikke å demontere hele dashen for å komme til de.

Mulig det går å sette i døra, ellers så er jo hattehylla ett alternativ (selv om lyd skal komme forfra)

Størst mulig høytalere med høyest mulig følsomhet gir oftest mest "bang for buck"

Edit: Hvis du ikke trenger BT, så får du jo denne her for under 500 inkl frakt

http://www.netonnet.no/art/bil-og-gps/bilstereo/hovedenhet/bilstereo-cdradio/pioneer-mvh-160ui/194030.4686/

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...