AnonymDiskusjon Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Jeg mener at kummunen skylder meg litt penger for tapt inntekt. Jeg står veldig sterkt etter identiske saker å dømme, men jeg vil bare få ballen til å rulle. Om kummunen ikke er enig så får jeg ta det til advokat. all hjelp settes pris på! Anonymous poster hash: 0dcb9...657 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Det er ikkje noke formkrav for korleis ein slik henvendelse skal sjå ut. Hadde eg vært deg så hadde eg skrevet litt kortfatta om kva som er saken. Og deretter kva du vil framsette krav om. Deretter kan du vente for å sjå kva svar du får, dersom svaret ikkje går din veg så har du i alle fall noke som du kan ta til din advokat. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Skriv et brev hvor du forklarer hva du mener de har gjort som er erstatningsbetingende, og hvordan det henger sammen med ditt økonomiske tap. 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Ta kontakt med en advokat og hør om det normalt sett er sånn at dine advokatutgifter kan dekkes i en sånn sak, og hvis så er tilfelle, er det bare å spørre om de tar saken for deg. Det du må vite er at om du TAPER saken og IKKE får erstatning, må du mest sannsynlig betale advokatutgiftene selv. Ellers er rettsystemet ganske bra i Norge og om du trenger hjelp av en domstol til å levere et søksmål, skal de hjelpe deg med det, uten at du trenger å ta med advokat. Ta kontakt med nærmeste tingrett, og aller helst tingretten i området hvor den saksøkte holder til. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 1) Det du må vite er at om du TAPER saken og IKKE får erstatning, må du mest sannsynlig betale advokatutgiftene selv. 2) Ellers er rettsystemet ganske bra i Norge og om du trenger hjelp av en domstol til å levere et søksmål, skal de hjelpe deg med det, uten at du trenger å ta med advokat. Ta kontakt med nærmeste tingrett, og aller helst tingretten i området hvor den saksøkte holder til. 1: Man må ofte også dekke motpartens advokatutgifter. 2: Man kan få hjelp til å sette opp en stevning, men deliktserstatning er kompliserte saker, rettslig og spesielt bevismessig. Det er forsåvidt mulig å sette opp stevningen selv, men å gå gjennom hele prosessen inkludert hovedforhandling, gjerne i to instanser (det offentlige anker stort sett når de taper), uten advokat er særdeles krevende. Skal du først ta saken til retten bør du med andre ord definitivt benytte deg av advokat. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå