Footy Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Hei! Har planer om å lage min egen versjon av Willy Wonka sin gullbillett til en person som står meg nær til jul. Var innom panduro hobby og kjøpte gullpapir som jeg så satte i printeren (tykkelsen til et tykt fotopapir). Problemet er at papiret tydeligvis ikke er egnet seg til printing da blekket tørker for sakte og blir dratt utover utskriften inne i selve maskinen. Har prøvd å lete på nett men finner ikke gullpapir som jeg kan printe på. Noen her som har noe tips? Var innom Allkopi, men de hadde ikke noe som kunne brukes.. Bor i Oslo og har en brother DCP-J41100W Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Har du forsøkt å endre papirtype, til glossy, fotopapir eller lignende? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2013 første forsøk var på fotopapirinstilling, det ble skikkelig dritt. så har jeg gått til vanlig papir fom er mye mye bedre, men fortsatt ikke bra.. har bare 1 ark igjen... hvilke egenskaper bruker printeren om jeg setter det på "glossy"? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Prøv å skaff fotopapir som er gullfarvet under glossen som du kan printe på Lykke til! Lenke til kommentar
Footy Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2013 Vel det er det jeg prøver på men ikke finner Lenke til kommentar
Per69 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) Print på vanlig papir, og legg gullpapiret i kopimaskinen (laser) slik at du kopierer på gullpapiret? Endret 18. desember 2013 av Per69 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Fotopapir har et absorberende ytterbelegg som tar imot blekket og holder på det. Glanset papir har et ytterbelegg som avstøter vann og blekk, og er ikke mulig å printe på med blekkskriver. Laserprinter/stor kopimaskin kan kanskje klare å skrive på papiret, med mindre det er belagt med plast som smelter ved lav temperatur (fuseren varmer opp papiret til 210°C i brøkdelen av et sekund for å brenne fast toneren på papiret). Lenke til kommentar
Footy Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Hei! tok rådet deres her om dagen, bare ikke hatt tid til tilbakemelding. Tok med papiret bort til bibloteket og lånte kopimaskinen deres. det ble perfekt. takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå