Gå til innhold

En mac+en PC på samme mus/tastatur og skjerm

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et lite problem, som jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal løse. Jeg har en stasjonær datamaskin som jeg hovedsakelig bruker til å spille på, og til å se på filmer/serier. Jeg har i tillegg en bærbar mac book pro, som jeg bruker hovedsakelig til skolearbeid. Problemstillingen min er som følger: jeg ønsker å bruke samme tastatur/mus og skjerm på både den stasjonære datamaskinen og min mac. Grunnene til dette er hovedsakelig at jeg foretrekker å bruke mitt eksterne tastatur og håndholdte mus, og mangel på plass. Jeg ønsker å kunne bytte mellom disse datamaskinene, uten å måtte koble fra og til en hel del kabler osv. Jeg har lest meg litt rundt på nettet, og funnet frem til 2 løsninger på dette problemet, men jeg er ikke sikker på hvilken av disse jeg skal velge. De to løsningene fant jeg i følgende artikler:

http://www.teknofil.no/artikler/ett_tastatur_til_flere_pc-er/87737

http://www.dinside.no/895981/flere-pc-er-paa-to-skjermer

Som dere kanskje ser står det mellom å ta ibruk programmet Synergy+ eller om jeg skal gå til innkjøp av en HDMI-velger, og en USB-velger. Problemet med det siste alternativet, som jeg ser det, er at det kun er en USB utgang til USB-velgeren, og at denne ikke støtter en USB-hub. Men om noen av dere eventuelt vet om jeg kan koble musa til tastaturet, og så koble tastaturet til USB-velgeren?

som tilleggs informasjon kan jeg jo legge til at jeg har 2 24" Benq skjermer, som begge gir støtte for HDMI. Jeg har også lagt merke til at begge skjermene har USB-utganger, men når jeg kobler til datamusa til disse portene, finner ikke pcen denne enheten. Hadde det fungert for meg å koble mus/tastatur til den ene skjermen hadde løsningen vært enkel, nemlig at jeg koblet skjermen til pcen og macen, og enkelt og greit byttet med å endre output på skjermen.

Det jeg egentlig lurer på er om noen av dere har erfaringer med disse løsningene, eller om dere eventuelt vet om noen andre løsninger på mitt problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...