Velosiraptor7 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 jeg tok ut øredobbene, og på det øret som det er bilde av, kom det litt "vann" ut eller noe sånt når jeg presset på hullet, og det luktet litt surt. hva kan dette "vannet" ha vært? hvorfor klør det litt? og i tillegg da jeg tok ut øredobben så måtte jeg gni litt brunrødt skorpeliknende masse av hullet. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Er det gamle hull? Du har nok et lite sår, og muligens en liten betennelse. Kløingen vil jeg tro kommer av at det gror. Hold det rent så går det nok fint. Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2013 Er det gamle hull? Du har nok et lite sår, og muligens en liten betennelse. Kløingen vil jeg tro kommer av at det gror. Hold det rent så går det nok fint. Det er gamle hull. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) Det er nok en betennelse med væskedannelse ja(uten at jeg er lege). Teoretisk sett skal man til legen for sånt, men om jeg har betennelse så klemmer jeg bare ut væsken selv. Sist jeg måtte operere pga. betennelse så ble valget veldig enkelt å heller ordne det selv, før det blir stort nok til operasjon. Slike steder er vanskelige å holde rene(praktisk talt umulig) så det kan lett bli infeksjoner(jeg er fortsatt ikke lege, så dette er min teori). Jeg ville forsøkt å renset med noe pyrisept eller antibakterielt. Endret 18. desember 2013 av Jetfighter Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg ville ha tatt ut øredobben og renset med pyrisept. Bruk evt. øreringer i stedet for dobb med lås på, hvis du ikke vil gå uten noe i hullet. Du kan evt. smøre på bacimycin salve, så lenge du er påpasselig med å ikke få noe inn i øregangen. Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Takk for råd. Øret er bedre nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå