Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lager jeg storm i et vannglass for meg selv?

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det er rart at du kan ha oppfattet det sånn. Han har nok bare vært kåt, men det er ikke unaturlig at du kan ha misforstått det. Men du kan jo ikke trekke tilbake at du har følelser for han. Hvis du da ikke sa det uten å mene det?

Det som er problemet, er at jeg ikke vet hva jeg føler og hva jeg vil lenger. Jeg trodde jo jeg hadde følelser for ham, men da han var ærlig på at han kun var ute etter en flørt, var ikke det verste det at vi aldri blir et par, men jeg følte at jeg hadde ødelagt noe imellom oss. Jeg er nå livredd for klein stemning, og klarer ikke bestemme meg for om jeg skal være synlig i publikum (men ikke oppsøke ham etterpå), eller om jeg må gjemme meg under konserten (på søndag) også. Billettene har jeg hatt lenge. Slik jeg kjenner det nå, er det bedre at vi bare fortsetter flørtingen, enn at vi plutselig kutter all kontakt. Og derfor lurer jeg på om det høres ut på han som at han ikke synes dette er et problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke bare la han få ta føringen da? Hvis han synes det er greit så fortsetter han som før, hvis ikke så hører du ikke noe fra ham. Du har ingen grunn til å gjemme deg. Å ha følelser for noen er helt legitimt og er ikke noe man trenger å skamme seg over. Bare lat som ingenting du, det hadde jeg gjort i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare la han få ta føringen da? Hvis han synes det er greit så fortsetter han som før, hvis ikke så hører du ikke noe fra ham. Du har ingen grunn til å gjemme deg. Å ha følelser for noen er helt legitimt og er ikke noe man trenger å skamme seg over. Bare lat som ingenting du, det hadde jeg gjort i hvert fall :)

Men ut i fra meldingen jeg skrev ("no hard feelings, flørting er gøy, men vær forsiktig med å leke med en jentes følelser...") hadde du tolket det som "ok, la oss fortsette der vi var" , eller mer som "la oss ende dette"?

Takk for gode råd, forresten :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde tolket det som at han bør løpe fort fort avgårde, hvis han ikke vil ha drama :p

Åh, det var det jeg fryktet. :( Men allikevel tror du det ikke blir klein stemning hvis jeg later som ingenting? Jeg vil jo ikke at han skal ha inntrykk av at jeg er en dramaqueen, jeg mente bare å få klarhet i sakene...

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor god du er på å late som ingenting :p

Det kommer an på hvor god grunn jeg har til å late som ingenting. Dersom jeg oppriktig ikke har noen god grunn til å skamme meg, og det ikke er grunn til å tro at han tenker like mye på dette som det jeg gjør, så skal jeg nok klare å være meg selv.

Lenke til kommentar

Du har ingen grunn til å skamme deg, det har ikke akkurat gjort noe pinlig. Du har sagt hvordan du ser på saken (et litt mer seriøst syn på forholdet), og han har sagt hva han vil (en enkel flørt, ikke noe seriøst). Det er i alle fall sånn det har fremstått. Hadde jeg vært han hadde jeg trekt meg unna, men jeg hadde heller ikke syntes stemningen var klein eller at du hadde gjort noe pinlig. Men hvis jeg hadde lagt merke til at du prøvde å unngå meg hadde plutselig stemningen blitt veldig klein. Folk er ute etter forskjellige ting hele tiden, og en situasjon er aldri kleinere enn det du gjør den til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har ingen grunn til å skamme deg, det har ikke akkurat gjort noe pinlig. Du har sagt hvordan du ser på saken (et litt mer seriøst syn på forholdet), og han har sagt hva han vil (en enkel flørt, ikke noe seriøst). Det er i alle fall sånn det har fremstått. Hadde jeg vært han hadde jeg trekt meg unna, men jeg hadde heller ikke syntes stemningen var klein eller at du hadde gjort noe pinlig. Men hvis jeg hadde lagt merke til at du prøvde å unngå meg hadde plutselig stemningen blitt veldig klein. Folk er ute etter forskjellige ting hele tiden, og en situasjon er aldri kleinere enn det du gjør den til.

Åh, jeg skulle ønske jeg kunne klare å tenke så rasjonelt i situasjoner som gjelder meg selv! Takk, jeg roer meg nå. Og det beste inntrykket jeg kan gi er vel da å ikke gjemme meg under konserten. Hva med å gi han en "god jul"- klem - blir det rart? Bare sånn helt vennskapelig, for å vise at jeg ikke sutrer...

Lenke til kommentar

Åh, jeg skulle ønske jeg kunne klare å tenke så rasjonelt i situasjoner som gjelder meg selv! Takk, jeg roer meg nå. Og det beste inntrykket jeg kan gi er vel da å ikke gjemme meg under konserten. Hva med å gi han en "god jul"- klem - blir det rart? Bare sånn helt vennskapelig, for å vise at jeg ikke sutrer...

Det er ofte litt vanskeligere det, ja. Haha. Jepp, ikke gjem deg. Det synes jeg er en god idé, det beviser bare at du ikke er bitter og at dere kan fortsette å være "venner". Kun positivt. Viktig å gi inntrykk av at hele situasjonen ikke er en big deal for deg, har du flaks kan denne likegyldige holdningen føre til at han får mer lyst på deg også. Så win-win uansett utfallet :-)

Lenke til kommentar

Det er ofte litt vanskeligere det, ja. Haha. Jepp, ikke gjem deg. Det synes jeg er en god idé, det beviser bare at du ikke er bitter og at dere kan fortsette å være "venner". Kun positivt. Viktig å gi inntrykk av at hele situasjonen ikke er en big deal for deg, har du flaks kan denne likegyldige holdningen føre til at han får mer lyst på deg også. Så win-win uansett utfallet :-)

Gode poeng! Nå ble plutselig dagen så mye bedre. Nå gruer jeg meg ikke til søndag lenger. :) Tusen takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...