Gå til innhold

Handelshøydskolen BI

Skylake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedriften - Lese, lese, lese - Null matte

Markedsføringsledelse - Gruppeoppgave - Null matte

Innføring i norsk og internasjonal varehandel - Vet ikke (Har ikke hatt)

Statistikk - Litt vanskelig, men ikke pga matte. Her kan du ha hjelpemidler på eksamen - Enkel matte

Forbrukeratferd - Vet ikke (Har ikke hatt)

Organisasjonsatferd og ledelse - Lese, lese, lese

Makroøkonomi - Vet ikke. Skal ha dette faget til våren

Noe mer enn det kan jeg ikke svare på da jeg går øk/adm.

Lenke til kommentar

Hehe, farlig spørsmål å svare på. Men mitt inntrykk er at de bedriftsøkonomiske bachelorstudiene gir flere muligheter enn de markedsøkonomiske bachelorstudiene.

Noe taper linje vil jeg ikke si det er. Man er kanskje kommet over den slags generalisering når du er gammel nok til å gå på en høyskole?

Jeg vet om en del personer som har gått markedsføring som sliter med å komme seg i relevant arbeid.

Lenke til kommentar

Hehe, farlig spørsmål å svare på. Men mitt inntrykk er at de bedriftsøkonomiske bachelorstudiene gir flere muligheter enn de markedsøkonomiske bachelorstudiene.

Noe taper linje vil jeg ikke si det er. Man er kanskje kommet over den slags generalisering når du er gammel nok til å gå på en høyskole?

Jeg vet om en del personer som har gått markedsføring som sliter med å komme seg i relevant arbeid.

Veldig mange som sier at man sliter med å komme seg i relevant arbeid med en bachelor i markedsføring. Hva legger du i relevant arbeid? Markedsføring, og forsåvidt en del andre linjer på BI, er ganske brede linjer. Med de ulike spesialiseringene og valgfagene så er det mange ulike retninger man kan gå for å komme seg i "relevant arbeid".

Lenke til kommentar

Noe mer enn det kan jeg ikke svare på da jeg går øk/adm.

Makroøkonomi har lite krevende matematiske utregninger, men det er nødvendig å kunne tolke modeller dersom man skal gjøre det bra. Statistikk for siviløkonomer var krevende, men faget er sannsynligvis en del enklere på denne linjen. Så statistikk er nok det mest matematisk krevende faget, men om du fikk en treer i matte det tredje året, så holder nok det til å gjøre det greit i Statistikk.

Jeg er ganske sikker på at Forbrukeratferd er et rent "lesefag".

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke noe høyre en butikksjef? kan jeg få kontor jobb?

For å være ærlig har jeg aldri hørt om linjen, og jeg ante ikke at de hadde den på BI. Men hvordan bestemte du deg for å gå den linjen, når du ikke vet hva du blir? Finn først ut hva du vil bli, og så finner du ut hvilke studie du må gå...

OT:skriver du ett innlegg i året, candygirl? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...