Gå til innhold

Finn ut om noen har stjålet bildene dine

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg oppdaget nettopp at Google kan spore opp om noen har brukt dine bilder ulovlig.

Hvis du taster inn google.com/imghp og trykker på kameraet så kan du laste opp et bilde og finne ut om noen har brukt ditt bilde på nett.

Jeg prøvde med et av mine bilder og fant at det var blitt brukt uten min tillatelse her: http://wallpapersproject.com/wallpapers/Polarbear

Så jeg har nå kontatet de og bedt de om å fjerne det.

Det er vanvittig mange steder som bildene mine er blitt misbrukt, mange steder spesielt i russland og Kina. Vurderer å sette inn vannmerke på bildene for å unngå dette i fremtiden...

Lurer på hvor mange av mine bilder som er blitt misbrukt og hva jeg kan gjøre med det annet enn å be de fjerne bildet.

Endret av Substitute
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No shit, Sherlock...

Jeg forstår ikke hva hvorfor dere gidder å bruke tid og energi på å spore opp og skrive brev til diverse ymse sider der noen har lastet opp en kopi av ett bilde, spesielt ikke når det er brukt ikke kommersielt. Blir du ikke glad for at noen vil bruke ett bilde du har tatt som en skrivebordsbakgrunn? Er det ikke det som er målet med å laste opp bilder på nettet å få det sett av flest mulig?

Hvis man laster en fil opp på internett må man regne med at den blir duplisert og spredd for alle vinder. Som du selv nevner kan det være lurt å legge på et vannmerke, selv om det ofte ødelegger ett bilde. Men om noen vil bruke bildet ditt er det en lett sak å fjerne vannmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...