Gå til innhold

Får ikke til å utnytte 800 MB på en CD-R

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt akkurat samme problem selv.

Jeg forhørte meg rundt å de fleste mente på at brenneren ikke støttet større plater enn 700MB.

Jeg slo meg til ro med det siden jeg ikke fant ut av det etter timer med testing av diverse drivere og programmer....

Testa det i en dvd brenner hos en kompis å da var det 800MB ledi plass så det virka som om det var brenneren min som ikke tok disse platene

Lenke til kommentar

Jeg har hatt akkurat samme problem selv.

Jeg forhørte meg rundt å de fleste mente på at brenneren ikke støttet større plater enn 700MB.

Jeg slo meg til ro med det siden jeg ikke fant ut av det etter timer med testing av diverse drivere og programmer....

Testa det i en dvd brenner hos en kompis å da var det 800MB ledi plass så det virka som om det var brenneren min som ikke tok disse platene

Lenke til kommentar
Jeg har valgt overbrenning i Nero til 90 minutt (800 MB) som beskrevet her http://www.nero.com/en/631933981723825.html#3

Men når jeg skal brenne en film på 750 MB så kommer det alikevel at det er for lite plass på CD'en. Hva kan være galt?

Er det en vcd eller svcd? I såfall får du det inn på en 80 minutt cd om du brenner som vcd eller svcd. Er det en .avi fil er det litt verre igjen.

Lenke til kommentar

En film kan desverre være så mangt , så fremt vi eksempelvis snakker om svcd så skal det gå uten problemer å brenne filer opp mot 795mb (ihverfall under 834 000 000 byte) .

Så om du har problemer med en "liten" fil på 750mb så er det noe annet som er problemet .

En "film" som brennes på cd er ikke det samme som data som brennes og da spesielt vcd/svcd som nå er populære formater da disse blir brent uten noen form for feilkorrigering , Dette har med standarden av vcd/svcd å gjøre .

Når det gjelder det problemet med at Nero sier at det ikke er plass kan godt være av at du bruker en gammel versjon av Nero6 som tydelig har en bug , oppgrader til 60019 .

Bruk www.google.com istedet for å rote rundt i "ørska" :woot:

Lenke til kommentar

objorkum : Ka slags brenner har du da?

Merke på brennern din og har du for eks lasta ned nyeste Firmware updaten?

Min Brenner støtter max 700mb og jeg hadde håpet på at den ville kunne brenne 800mb med firmware, men den var nok for gammel.

Hvilken versjon av Nero kjøre duh?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...