Gå til innhold

Får ikke koblet meg til Internett

Anbefalte innlegg

Hei, har problemer med å koble meg til Internett. Alle andre. Pcer kobler seg til, men ikke min.

Har prøvd både med trådløs og kabel, uten positivt resultat. Med kabel får jeg beskjed om at jeg må sette i kabelen, men jeg kan se at den responderer på at jeg setter den inn ved at den i et sekund "forsøker" å koble seg til. Ved trådløs tilkobling prøver den hele tiden å "identifisere" nettverket og kobler seg ut og inn hele tiden. Jeg har prøvd å reformatere pcen samt installere drivere til trådløsbrikken om igjen.

Dette er merkelig med tanke på at alle andre pcer kommer seg på nett. Var bare noen dager siden det fungerte sist. Noen som har noen tips til fiks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt dette problemet med routeren min et par ganger. Alle enheter som allerede har vært tilkoblet fungerer men prøver jeg å koble til en ny enhet, eller en PC som ikke har vært tilkoblet på en stund så får jeg ikke koblet til. Verken kablet eller trådløst.

Løsninga for meg var å restarte routeren.

Lenke til kommentar

Har Windows 7 ultimate 32 bit nå. Har prøvd å restarte ruteren samt hatt en pc ved samme tilkoblingspunkt(rett ved sida av ruteren). Skal prøve ta den med en annen plass og koble den til ruteren der i dag, så får vi se om problemet fortsatt vedvarer. Hvis ikke dette fungerer skal jeg forsøke å rote litt med chipset drivere.

Når det er snakk om å resette ruteren, er det da bare å ta ut strømmen en stund dere tenker på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...