Gå til innhold

Birmingham! Hjelp, hjelp..:)

z0wr

Anbefalte innlegg

Hei! Den 7. til 14. mai reiser jeg til Birmingham da jeg skal delta på en konferanse som er på fredags kveld og hele lørdagen. Men skal jo være der flere dager i tillegg, og har ikke peiling på hva jeg skal gjør..

Konferansen er på LG Arena ved flyplassen, så jeg tenker å først bo der noen dager, muligens på Crowne Placa Hotel NEC, før jeg på søndagen bytter hotell til noe i sentrum. Regner med det er gode tog, buss og/eller undergrunnsforbindelser der? Har vært i London 3 ganger de siste par åra, så skal nok finne frem..:)

Men har dere en fjerneste ide om hva jeg kan bruket tida der på? Har aldri vært der.. jeg er ikke av typen som er så begeistret for museum, selv om der er mye av dem i Birmingham. :) Setter av en dag der jeg går rundt og handler litt, og bare nyter dagen. Men trenger noen ting å finne på.. Å en ting! Jeg reiser alene!

Alle tips og ideer tar jeg imot med takk. :) Også tips til hotell, og evt om jeg skulle ha prøvd å bodt litt ut på landet i noen dager i en liten landsby.. jeg har ikke peiling! Takk for alle svar iallfall.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg var på NEC i vår, bodde ved messeområdet noen dager. Jeg hadde bil hele tiden, og reiste litt rundt etter messen. Var bl.a. noen turer i B'ham også, men oppfattet dette som en kjedelig og grå by. Mange fattigslige forsteder, med asian take-out og nail polish salons. Dersom du har noen dager til før/etter messen, anbefaler jeg at du bruker disse i London, eller en by langs kanal-kysten, som Brighton eller Bournemouth.

Lenke til kommentar

Jeg var på NEC i vår, bodde ved messeområdet noen dager. Jeg hadde bil hele tiden, og reiste litt rundt etter messen. Var bl.a. noen turer i B'ham også, men oppfattet dette som en kjedelig og grå by. Mange fattigslige forsteder, med asian take-out og nail polish salons. Dersom du har noen dager til før/etter messen, anbefaler jeg at du bruker disse i London, eller en by langs kanal-kysten, som Brighton eller Bournemouth.

Hadde jeg hatt to dager til skulle jeg gjort dette.. det dumme er at konferansen er midt i reisen, så jeg har 3 dager etter, og 1 1/2 dag før.. :) Sitter her å lurer på hva i all verden jeg skal finne på, hehe.. Men nå er jeg heldigvis en ''hypersosial'' person som fort blir kjent med andre. Britene er jo veeeeldig åpne og lett å komme i kontakt med, så jeg kommer nok til å bli kjent med en del folk der. Menmen.. :)

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt to dager til skulle jeg gjort dette.. det dumme er at konferansen er midt i reisen, så jeg har 3 dager etter, og 1 1/2 dag før.. :) Sitter her å lurer på hva i all verden jeg skal finne på, hehe.. Men nå er jeg heldigvis en ''hypersosial'' person som fort blir kjent med andre. Britene er jo veeeeldig åpne og lett å komme i kontakt med, så jeg kommer nok til å bli kjent med en del folk der. Menmen.. :)

Hva med en fotballkamp, Aston Villa og Birningham er fra Birningham mens West Bromwich og Wolverhampton er fra byer som er svært nær nærmest forsteder nesten.

Hvis du liker fornøyelsesparker så er det en kjempestor en litt lenger nord, Alton Towers ligger mellom Stoke og Derby. Stoke er midtveis mellom Birningham og Liverpool.

Lenke til kommentar

Hva med en fotballkamp, Aston Villa og Birningham er fra Birningham mens West Bromwich og Wolverhampton er fra byer som er svært nær nærmest forsteder nesten.

Hvis du liker fornøyelsesparker så er det en kjempestor en litt lenger nord, Alton Towers ligger mellom Stoke og Derby. Stoke er midtveis mellom Birningham og Liverpool.

Fotballkamp, ja, det jeg skulle til å anbefale jeg og :p

Aston Villa spiller ikke hjemme, men det gjør West Bromwich, søndag den 11. mai. Er du heldig er det med Solskjær som manager, hehe. Stoke møter de, ikke det mest glamorøse motstanderen, men engelsk fotball er deilig. Siste serierunde er det også, noe som kan by på ekstra flott stemning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...