ToxXicBleed Skrevet 18. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2013 ledning i headsete mitt har røket så jeg skal kjøpe et nytt et. det jeg har nå er Logitech G35 kjempe bra headset, men vil prøve ut noe nytt så noen anbefalinger? pris har ikke noe å si. Lenke til kommentar
liealot Skrevet 18. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2013 Spørs hva du er ute etter og hva slags spill du spiller. Hvor mye har tyngde å si? Usb eller analog tilkobling? Surround, som nevnt? I så fall, har du ett dedikert lydkort eller hvor bra er lydkortet på ditt hoverkort? Hvis du spiller mye FPS etc kanskje prøve ett ekte 7.1 eller 5.1 headset? Lenke til kommentar
ToxXicBleed Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2013 Spiller bare FPS spill. er usikker på lydkorte, men det hovedkorte jeg har heter: ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155 Lenke til kommentar
ToxXicBleed Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2013 står sikker hva slags lydkort som er innebygd Lenke til kommentar
liealot Skrevet 18. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2013 Kjapt google søk viser bare 3 innganger bak på audio, dvs at et usb headset med surroundsimulering a la g35 er kanskje den beste løsningen for deg. http://www.prisjakt.no/category.php?k=148#rparams=l=s154122043 søk på prisjakt med heldekkende 7.1 simulerende hodetelefoner med usb. Ja, G35 er ett av de, og i mine øyne høyt oppe på lista av hvor mye du får for pengene, basert på egne erfaringer. =) Har dog ikke testet siberia elite, men liker steelseries generelt. Mye bra greier. Eller du kan teste ut astro sitt. i så fall kom med tilbakemelding! Sikkert en del salg rundt om nå også, i og med jul etc og januarsalg. Lenke til kommentar
ToxXicBleed Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2013 ja, har tenkt å kjøpe G35 igjen men tenkte litt på Sennheiser PC 360 G4ME men er usikker på om det er noe bra. hvis ikke så bare kjøper jeg G35 idag. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 18. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2013 Regner med at Sennheiser sitt er bedre. Lenke til kommentar
ToxXicBleed Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2013 ok, da prøver jeg det ut og så får vi se hva jeg synes. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 18. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2013 Jeg har et Sennheiser-headset selv til 1/3 av prisen. God lyd, behagelig å ha på og ingen svette ører, selv etter flere timer. Lenke til kommentar
liealot Skrevet 18. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) Sennheiser er jo ett skikkelig lyd-merke, så elementene er sikkert top notch. På den andre siden tror jeg ikke de har surround på samme måte du er vant med fra g35. Men sikkert mye bedre lyd, hvis du er audiofil! edit: hvis surround er viktig, så må du som jeg sa tidligere over på usb, ettersom ditt hovedkort bare har analog stereoutgang, etter det jeg kunne se. Endret 18. desember 2013 av liealot Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 19. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2013 Du trenger ikke USB, eller noe fancy software for å få surround, så lenge de som lager spillet har produsert lyden korrekt. Du har to ører, og trenger derfor ikke mer en to elementer og korrekt produsert lyd.http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJADu kan lytte til denne med så dårlige (stereo) hodetelefoner du bare vil, men den vil allikevel høres bedre ut enn alle verdens 1337 7.1 gaming USB ftw headsets du kan få kjøpt. 7.1 og 5.1 er bare salgsgimmicker, intet mer, intet mindre. Om noe får du dårligere lyd totalt sett, siden det i (noen) hodetelefoner er flere små elementer av laber kvalitet kontra ett skikkelig element. 1 Lenke til kommentar
liealot Skrevet 19. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Vel, er ikke helt enig. Nå tenker jeg på hodetelefoner som utelukkende brukes til gaming, og hører forskjell på lyden når det er 3+ elementer kontra 1 i hvert øre. Jeg får en tydeligere følelse av hvor lydene kommer fra, spesielt bakfra, og har lettere for å plassere de nøyaktig. det er min personlige erfaring. Lydkvaliteten vil selvsagt være bedre i ett skikkelig stereoheadset, til feks musikk, men der bruker jeg mine sennheisers. Du får høyere kvalitet for pengene med stereo som du sier, men personlig er det ikke nødvendigvis det jeg vektlegger tyngst når jeg gamer. hadde spillskaperne vært flinke nok, hadde det kanskje ikke vært nødvendig, men akkurat nå derimot, foretrekker jeg surround på mitt gamingheadset. edit: nevner også at jeg ikke har simulert surround via usb, men en hel drøss med jacks til mitt gamingheadsett... =) Endret 19. desember 2013 av liealot Lenke til kommentar
ToxXicBleed Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2013 takk for alle svar, har nå kjøpt Sennheiser PC 360 G4ME Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå