Gå til innhold

MBP, Zenbook UX302LA, bærebar til 10k +-

Anbefalte innlegg

Hei, NÅ er det på tide med ny bærebar!

Bruksområde: Surfing, LaTeX(programering), Film/Serier, Streaming, Musikk.

Vil også burkes litt til studie.

Prisklasse: ca 10 000 (helst mindre:P)

Viktigste egenskap: GOD skjerm! Full-HD eller bedre.

Vurderte Macbook Air 13, men skjermoppløsningen er jo ikke noe å skryte av… Har derfor sett meg ut to mulige alternativer:

Er det noe vits å betale for ca. 10-13 tusen for Macen? Har per dags dato en Windows maskin, men er små-skeptisk til W8… Maskinen bør være brukanes i 4-5 år. Noen andre forslag?

Takk for alle svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zenbooken er nok et godt valg med tanke på bruken.

Jeg opplever Windows 8 som en god del raskere enn WIndows 7 i daglig bruk, og har deaktivert Modern UI på maskinene som ikke har touch. Det er lett å legge inn startmeny, og det fungerer supert.

Har man i tillegg touch, kan du fort bli glad i Windows 8 :)

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Mac, de er veldig overpriset. Ikke kjøp touch pc hvis du ikke skal ha det, det blir veldig mye dyrere. Denne http://www.prisjakt.no/product.php?p=2070386 skal være bra

Mac overpriset? Det gjelder kanskje noen av modellene, men ikke alle. MacBook Pro 13 Retina med 256GB lagringsplass koster 12790kr, UX301LA med 256GB lagringsplass koster 15400kr. UX301LA koster altså 3100kr mer, og er dårligere på nesten alle punkter.

Skal du ha en Ultrabook til rundt ti tusen, kjøp MacBook Pro 13 Retina, ikke UX302LA. MBPr 13 er mye kraftigere, har bedre skjerm, bedre batterilevetid, SSD istedenfor vanlig harddisk og en fantastisk pekeflate. Skal man ha en maskin til spilling i den prisklassen, er ASUS N56JR et godt valg.

Lenke til kommentar

Takk for svar!:D Nå var er det kanskje galt av meg å være skeptisk til W8 siden jeg har brukt kremt: Vista (ja, du leste riktig), men det har faktisk fungert! Synes zenbooken virker bra, men det lille minuset er at den har snurredisk, og blank skjerm hvis jeg ikke tar feil? Zenbooken er også litt billigere enn MBP, så kan jo spare litt...

Lenke til kommentar

Takk for svar!:D Nå var er det kanskje galt av meg å være skeptisk til W8 siden jeg har brukt kremt: Vista (ja, du leste riktig), men det har faktisk fungert! Synes zenbooken virker bra, men det lille minuset er at den har snurredisk, og blank skjerm hvis jeg ikke tar feil? Zenbooken er også litt billigere enn MBP, så kan jo spare litt...

MacBook Pro 13 Retina er vel verdt 1000kr mer etter min mening. Bedre skjerm, SSD, kraftigere prosessor og integrert kjermkort samt mye bedre batterilevetid. Må heller ikke glemme at Apple sine maskiner holder seg mye bedre på bruktmarkedet, så har du planer om å selge maskinen om noen år, så vil du faktisk spare penger på å kjøpe MBPr 13. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mac overpriset? Det gjelder kanskje noen av modellene, men ikke alle. MacBook Pro 13 Retina med 256GB lagringsplass koster 12790kr, UX301LA med 256GB lagringsplass koster 15400kr. UX301LA koster altså 3100kr mer, og er dårligere på nesten alle punkter.

Skal du ha en Ultrabook til rundt ti tusen, kjøp MacBook Pro 13 Retina, ikke UX302LA. MBPr 13 er mye kraftigere, har bedre skjerm, bedre batterilevetid, SSD istedenfor vanlig harddisk og en fantastisk pekeflate. Skal man ha en maskin til spilling i den prisklassen, er ASUS N56JR et godt valg.

Takk for svar!:) Spørsmålet er om det er verdt å betale 12150 kr for MBP med 256 GB flash (har studentrabatt), kontra 10000 kr for Zenbook UX302LA med 750 HDD + 16 GB SSD.

Har vært inne på tanken om ASUS N56JR, men spiller ikke noe, pluss at maskinen er litt i stor og i tyngste laget for å drasse meg seg rundt.

Lenke til kommentar

MacBook Pro 13 Retina er vel verdt 1000kr mer etter min mening. Bedre skjerm, SSD, kraftigere prosessor og integrert kjermkort samt mye bedre batterilevetid. Må heller ikke glemme at Apple sine maskiner holder seg mye bedre på bruktmarkedet, så har du planer om å selge maskinen om noen år, så vil du faktisk spare penger på å kjøpe MBPr 13. :)

Postet vist innleggene likt… Men fikk vel svar på spørsmålet mitt, takker! Tror ikke jeg kommer til å selge maskinen så bruktverdien har i utgangspunktet ikke noe betydning, men kjekt å vite!

Kjenner jeg er litt svak for det halvspiste eplet, samtidig som jeg synes 12 tusen for en maskin er tullete mye!:p Hadde bare MB Air med full-HD, eller retina vært på markedet til rundt ni lapper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...