Gå til innhold

bedre lyd på samsung galaxy s2

Gloms

Anbefalte innlegg

har en samsung s2. synes det er helt elendig lyd i den. både når jeg hører musikk og snakker i handsfree. har ikke skadet telefonen og headsettet er av god kvalitet.

finnes det noe jeg kan gjøre for at lyden skal bli høyere? spesielt når jeg snakker i handsfree?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du dårlig lyd (rart, for Galaxy S2 har da ganske så allright kvalitet), eller har du bare lav lyd?

Er enig i at S2en har forholdsvis lav lyd, og hadde vel sett at det gikk noe høyere i volum.

Prøv Poweramp til å høre på musikk. Samtalekvalitet på telefon er like dårlig som det var på nittitallet, så det kan du ikke gjøre stort med.

Ikke helt rett. Lydkvaliteten er ekstremt dårlig (sett i forhold til kvaliteten på selv MP3-format) på telefonnettet, så der har du helt rett. MEN, telenor har bla. kommer ut med HD Voice, som du kan få med nyere telefoner og 3G. Krever selvsagt dette i begge ender.

Dette er SVÆRT mye bedre (blir mye lettere å høre hva folk sier, og man trenger ikke like høyt volum), men støttes desverre ikke av Galaxy S2. Kun 3'ern og oppover.

Lenke til kommentar

Har du dårlig lyd (rart, for Galaxy S2 har da ganske så allright kvalitet), eller har du bare lav lyd?

Er enig i at S2en har forholdsvis lav lyd, og hadde vel sett at det gikk noe høyere i volum.

Ikke helt rett. Lydkvaliteten er ekstremt dårlig (sett i forhold til kvaliteten på selv MP3-format) på telefonnettet, så der har du helt rett. MEN, telenor har bla. kommer ut med HD Voice, som du kan få med nyere telefoner og 3G. Krever selvsagt dette i begge ender.

Dette er SVÆRT mye bedre (blir mye lettere å høre hva folk sier, og man trenger ikke like høyt volum), men støttes desverre ikke av Galaxy S2. Kun 3'ern og oppover.

Vet at jeg overdrev litt, men det er veldig dårlig til å være teknologi lansert 2011, er ikke du enig?

Helt enig at s2 har litt lav lyd, men hvilke hodetelefoner bruker du? Mine eldgamle earbuds knitrer en del ved fullt volum.

Endret av Jon Håvard (sevs)
Lenke til kommentar

Vet at jeg overdrev litt, men det er veldig dårlig til å være teknologi lansert 2011, er ikke du enig?

Helt enig at s2 har litt lav lyd, men hvilke hodetelefoner bruker du? Mine eldgamle earbuds knitrer en del ved fullt volum.

Jeg er enig i at de kunne flesket til med mye mer i HD voice, når de fleste 3G og 4G støtter så uendelig mye høyere båndbredde. Men i forhold til hva som VAR (eller fortsatt er for de fleste med den gamle driten) så er det rimelig fantastisk. :)

Lenke til kommentar

Skjønner at volumet på samtaler avhenger av nettet i tillegg til headsettet. Det får jeg ikke gjort noe med.

Synes fortsatt at det er rart det er så lav lyd på musikken. Kjøpte meg noe bassbuds ørepropper for under 1 måned siden. Groupon deal på 200 kroner.

http://www.bassbuds.co.uk/green-in-ear-headphones-by-bassbuds

Skjønner at kvaliteten på lyden kan variere fra propper til propper, men kan lyden og? altså volumet? Og er dette gode propper? Gjorde ikke så store resarchen, slo vel egentlig bare til på tilbudet, hehe.

Lenke til kommentar

Hvor høyt volum kommer av hvor lav motstand det er på dem, og hvor effektive spolen i dem er.

Galaxy S2 klarer fint å dra selv store og tyngre headsett på 80 Ohm. (og selv om det ikke akkurat blir fyrverkeri i ørene, så blir det mer enn høyt nok)

Mer lettdrevne, men fortsatt store klokker på 32 Ohm går strålende, og den klarte seg ok selv ned i bass-regionen, som er det tyngste å drive.

Noen usle propper med svært små elementer burde være null problem what so ever for mobilen. Burde kunne "sprengt ørene" om i så måte. Disse har vel noe rundt 5-10 Ohm eller noe sånn?
På de fleste propper så må jeg ned på den nedre delen av volumskalaen for å klare å høre på, uten at hørselen står i fare.

Så her tror jeg det er et av tre problemer:
1. Defekt mobil. Ødelagte/skadet forsterkerkrets
2. Programvare som begrenser deg. Aner ikke hva slags avspillingsprogram du bruker, og om du har husket å sette opp volumet for musikklytting på mobilen, samt i selve avspillingsprogrammet.
3. Proppene er defekte/kabelen er ikke helt i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...