simenc Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Hei, jeg lurte på om det finnes et program/en måte å "lytte" på en webside (f.eks. www.nettside.com/testfil.zip), og når filen på adressen blir lastet opp så laster programmet ned filen? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg venter på en fil, og istedenfor å måtte prøve å refreshe siden hele tiden så lurte jeg på om det var mulig å automatisk gjøre dette på en måte? Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Ja det er mulig. Et lite bash script med wget kan løse det kjapt og enkelt. Bare sjekke size, og se om size har endret seg fra sist du sjekket. Jeg ville ikke ha postet et spørsmål om programmvare i Internett og nettverks-forumet da... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Om du har kontroll over serveren kan du implementere long-polling for å oppnå det du vil. Om ikke ville jeg sjekket om serveren sender en last modified header, og om så sjekke med jevne mellomrom for å se om denne har endret seg. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/sitedelta/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå