Gå til innhold

Geil PC2700 ..Vs.. TwinMOS PC2700 ???


|dole|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
begge brikkene er 512mb , CL2.5 og 333MHz..

 

hvilken brikke bør jeg gå for med tanke på kvalitet og ytelse??? prisen har ingen betydning.. =)

 

Ingen av dem!

Når man ser på prisforskjellene mellom PC2700 og PC3200 minnemoduler så er det det ikke tvil om at man bør gå for PC3200 minne.

I tillegg vil jeg anbefale deg å kjøpe 2stk. 256MB moduler fremfor 1stk. 512MB slik at du kan bruke de i et Dual DDR oppsett (når du en gang oppdaterer hovedkortet).

En fordel med 256MB minnemoduler er at de høyst sannsynlig er "single-sided" noe som er til fordel med nyere Intel chipsett som 865 og 875, singlesided minnemoduler yter bedre enn doublesided minnemoduler på disse chipsettene.

 

PS. Ser at komplett.no selger TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack for kr. 795,- denne uken. Dette er billigere enn å kjøpe en TwinMOS PC2700 512MB som koster minst kr. 814,-

Lenke til kommentar
Prisforskjellen mellom PC3200 og PC2700 brikker er så og si lik, men dersom du har en prosessor med 333MHz FSB (Front Side Bus) kan det være like greit å gå for 333MHz fremfor 400MHz, nettopp fordi en oppnår synkronisert hastighet mellom prosessor og minnet.

 

Søren. Jeg trodde prisforskjellen var ulik, eller i hvert fall blå. Og hvis du skal kjøpe ny bil må du passe på at toppfarten er 100 km/t siden du da kan kjøre den synkront med trafikken på E18.

 

Til trådstarter:

 

Har ikke erfaring med Geil, men TwinMos sin PC2700-ram er ihvertfall helt vill. Selv med relativt agressiv timing kan den klokkes helt hinsides. Jeg kjører mine brikker fjellstabilt på 200Mhz. Søk opp noen tester hvis du ikke tror meg.

Lenke til kommentar
hvis man har en pc 2700 fra før må man vel fortsette med det, ikke sant?

er det best og forsette med samme produsent, har en 256 MB twinmos 333.

 

Ja det er riktig det da det vil vere den treigeste brikken som bestemmer,

det kan vere lurt og kjøpe samme merke ved blanding av div merker har du ingen garanti for at det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...