Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd i motorrommet på en Audi A3 2006 mod. (triptronic)

cantonaerik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den lyden høres ut som noe mekanisk utvendig på motorblokka, eventuelt noe som henger løst. Kanskje en brakett eller ett deksel som henger løs.

Kan også være en injektor som ikke helt henger med, men jeg tror ikke det kommer sånn lyd fra bensinpumpa. Hvordan er lyden når turtallet øker?

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Jeg mente ikke at dette var bensinpumpen nei. Prøvde bare å si hva jeg hadde gjort med bilen tidligere utenom vanlig service.

Jeg prøvde å gi litt gass i dag og det virker ikke som om lyden øker når man gir gass.

I dag var lyden imidlertidig ikke like ille som når jeg tok opptaket. Det var ikke like kaldt i dag som da jeg tok opptaket. Lyden forsvinner også mer og mer når jeg kjører et stykke med bilen og den blir litt varm. Altså lyden kan virke å være verre når bilen er kald. Kan det gi noen bedre indikasjon på hva som er problemet?

Jeg lot en på jobben som er god på bil å høre på bilen hva han syntes. Han mente det ikke var så veldig ille, og det trolig ikke var noe stort problem (men i dag var lyden heller ikke så høy). Da han hørte lyden på mobilen min, så mente han at det virkelig ikke hørtes bra ut og at jeg måte finne ut av det relativt fort.

Lenke til kommentar

Ingen skjærende lyder ved gasspådrag/bremsing etc. nei. Jeg var hos svigerfar i dag og han trodde det var viftereima. Vi prøvde å skru på alt av utstyr inne i bilen (bilsetevarme/varmluft/etc.) og da bråket det enda mer. Han mente derfor at det kunne være viftereima. Er det en riktig antakelse? Han kunne bytte den hvis jeg kjøpte inn. Hvor kjøper man det billigst? Hva er prisforskjell hos merkeforhandler og nettbutikk på viftereimer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...