cantonaerik Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Hei, Hva feiler det min Audi A3 2006 mod. (triptronic) når den lager den lyden her: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4762216/Audi%20A3%202006%20modell.m4a Bilen har gått 99.000km og ikke hatt noen større reparasjoner. Bare vanlig service og bytte av en bensinpumpe. Setter veldig pris på eventuelle svar. mvh Erik Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Den lyden høres ut som noe mekanisk utvendig på motorblokka, eventuelt noe som henger løst. Kanskje en brakett eller ett deksel som henger løs. Kan også være en injektor som ikke helt henger med, men jeg tror ikke det kommer sånn lyd fra bensinpumpa. Hvordan er lyden når turtallet øker? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Gjør et opptak der du ruser motoren i tillegg. Variér gasspådraget når du ruser den, fra lett tap, til trampe-bulk-i-dørken. Da kan vi kanskje eliminere bort eksoslekkasje. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Eksoslekkasje kan høres litt mørkere ut. Jeg har opplevd samme lyd både på min bmw når varmeskjoldet var løst over eksosmanifolden og på maskiner(når ett eller annet henger løst) som vi får inn på service på jobben. Lenke til kommentar
cantonaerik Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Hei og takk for svar. Jeg mente ikke at dette var bensinpumpen nei. Prøvde bare å si hva jeg hadde gjort med bilen tidligere utenom vanlig service. Jeg prøvde å gi litt gass i dag og det virker ikke som om lyden øker når man gir gass. I dag var lyden imidlertidig ikke like ille som når jeg tok opptaket. Det var ikke like kaldt i dag som da jeg tok opptaket. Lyden forsvinner også mer og mer når jeg kjører et stykke med bilen og den blir litt varm. Altså lyden kan virke å være verre når bilen er kald. Kan det gi noen bedre indikasjon på hva som er problemet? Jeg lot en på jobben som er god på bil å høre på bilen hva han syntes. Han mente det ikke var så veldig ille, og det trolig ikke var noe stort problem (men i dag var lyden heller ikke så høy). Da han hørte lyden på mobilen min, så mente han at det virkelig ikke hørtes bra ut og at jeg måte finne ut av det relativt fort. Lenke til kommentar
gustæv Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Har vært en del tull med register kjede på de bilene der. Ville ikke ha drøyet det for lege. Ryker den er det ny motor og det blir dyrt. Lenke til kommentar
cantonaerik Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Her er en nytt og lengre opptak med litt ulikt gasspådrag. Er det noen som kan diagnosere probemet noe nærmere ved hjelp av dette lydklippet? https://dl.dropboxusercontent.com/u/4762216/audi%20a3%202006%20modell%20opptak%202.m4a Gasspådraget starter etter ca. 1min. Takker for alle mulige svar. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Den motoren der går ikke bra nei. Lyser det noe på at noe er feil? Ingen feilmeldinger eller noe? Dra innom verksted og be dem ta en feilsøking. Pleier å koste rundt 1000 kr eller noe. Lenke til kommentar
cantonaerik Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 Ingen feilmeldinger nei. Jeg skal ta med bilen til svigerfar i morgen som er litt bilkyndig. Hvis han ikke kan fikse det så tar jeg en feilsøking på verksted så fort som mulig. Takk for svar Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Har opplevd at motorfestene ikke nøler med å svikte på de bilene der. Hvordan ser de ut på din? Opplever du iblant skjærende lyd fra motoren ved gasspådrag/bremsing/brå endring av fart? Lenke til kommentar
cantonaerik Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Ingen skjærende lyder ved gasspådrag/bremsing etc. nei. Jeg var hos svigerfar i dag og han trodde det var viftereima. Vi prøvde å skru på alt av utstyr inne i bilen (bilsetevarme/varmluft/etc.) og da bråket det enda mer. Han mente derfor at det kunne være viftereima. Er det en riktig antakelse? Han kunne bytte den hvis jeg kjøpte inn. Hvor kjøper man det billigst? Hva er prisforskjell hos merkeforhandler og nettbutikk på viftereimer? Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Ulyder er aldri bra uansett. Bytt reima så fort som mulig, eller kjør på ett merkeverksted. Ingen vits å vente til den raser og du står der ute motor som fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå