Gå til innhold

Xbox one party chat

VeX

Anbefalte innlegg

Jeg fikk xbox one for et par dager siden og prøvde i går å joine et party med en kompis som også har xbox one.

Jeg fikk en feilmelding om at jeg ikke kunne starte opp chat.

Er det noen andre som opplever samme problemet, og eventuelt vet hvordan man kommer unna det?

Er det noe man må forvente da den ikke er lansert i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være NAT-ralatert? Har du kjørt en slik detaljert nettverkstest ? Har ikke brukt min One til noe sosialt, så har ikke fått sjekket ut party chat, men har fått med meg at den skal være rimelig bugget og begredelig sammenlignet med Xbox 360, utrolig nok.

Lenke til kommentar

Vi er selvsagt på Gold :p

det kan være NAT relatert, skal sjekke dette i kveld.

Har dog sett andre mulige løsninger på dette ved å søke andre steder:

1. I had the same problem, I went into my kinect settings and it had my kinect as the device used for party chat. I un-ticked this and its worked ever since.
  2. http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/networking/nat-error-solution
  3. It's a glitch until they can patch it. A way around it is to have your friends QUIT out of whatever game they are in and then start a party. Once in the party, have everyone enable party chat and THEN launch your game... It works that way.
Lenke til kommentar

Testet såvidt i går igjen.

Jeg hadde da ikke connectet kinect'en, men satt bare med headset.

Jeg hørte kompisen min, men lyden kom fra tv'en - IKKE fra headsettet. Han hørte ikke meg.

Det kan jo bety at headsettet er dødt... :S

Lenke til kommentar

Eller det kan bety at du må endre på en innstilling en eller annen plass.

Kunne velge om du ville ha lyden ut av TVen, headsettet eller begge deler på X360 ihvertfall.. sikkert samme opplegg på Xbox One.

Jeg har lett etter en slik innstilling, men jeg kan ikke finne det. I det hele tatt, så virker innstillingsmulighetene på XB1 å være mye færre enn på 360 :S

Lenke til kommentar

fra xbox forums: http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_support/f/4269/p/1627220/4209327.aspx#4209327

If you're getting this particular error message - "We can't turn on chat right now. Try again later" - please follow the steps below to get party chat working.

1. Quit your game- in home, highlight the game's tile, press menu button, select quit.
  2. Join the party.
  3. Turn on party chat.
  4. Then launch your game.

Please note, these steps are currently a work-around. We are working on rolling out a permanent fix, but do not have an ETA at the moment.

Lenke til kommentar

Som mye annet er party chat delen tydeligvis forhastet og kastet ut dørene på One. Men når man ser hvor mye godt MS greidde å spa fra på 360 via oppdateringer tror jeg ikke det er noen krise for One, den er tross alt beta-testet i fremtiden ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...