steino93 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 var uheldig og fikk motorhavari i bilen min. det er en 96 mod rolling stones.det sitter en 1,9 td motor i den med motorkode AAZ.det jeg lurer på er om det passer med en 1Z motor?takker for svar på forhond mvh stein o Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Jeg kan ikke gå god for at informasjonen stemmer, men hvis det som står på tdiclub.com om disse to motorene er riktig, vil du måtte gjøre omfattende ombygning for å få den til å fungere. (hvis den i det hele tatt passer mekanisk sett). AAZ has no intercooler, a handle to operate the cold start assist, glow plugs operated by a fixed time initiated by the driver's door opening, a cable operated fuel injector pump and 75 hp.The 1Z has an intercooler, ECU control of the idle speed, glow plugs initiated by the ignition key and timed and monitored by the ECU, a 'drive-by-wire' electronic accelerator pedal / injector pump control, and 90 hp. Høres ikke ut som noe å satse på. Lenke til kommentar
joka Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 passer ikke. aaz - forkammer 1z - direkteinnsprøytning aaz 1z Lenke til kommentar
Indian Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 var uheldig og fikk motorhavari i bilen min. det er en 96 mod rolling stones. det sitter en 1,9 td motor i den med motorkode AAZ. det jeg lurer på er om det passer med en 1Z motor? takker for svar på forhond mvh stein o Kan du si hva som gikk galt med motoren? Mulighet å reparere? Lenke til kommentar
steino93 Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Da vet jeg det:) rådebank. Samt skjæring på kammen. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå