Nicholas. Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Hun er tidlig i tenårene og har erklært for meg at hun er "forelsket" i meg. Det var åpenbart at dette var noe hun mente og ikke noen halvspøk. Hun har også over ganske lang tid vist meg noen betenklige kjærtegn. Hun stryker meg over og legger hodet på overarmene mine og drar fingrene langs kjeven min. En gang kysset hun og overarmen min. Hun er en veldig snill og ordentlig jente og har veldig stabile omgivelser. Kan noen være så snill å gi meg en pekepinn? Hvordan skal man håndtere dette uten å gjøre at hun føler at jeg skyver henne vekk. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Det var dette med fornuft og følelser. Det er i alle fall viktig å ikke la seg rive med og innlede et incestiøst forhold. Du sier ikke noe om din og hennes alder eller relasjonshistorie her og om dere har vært separert over lengre tid. Kommer du med flere opplysninger er det enklere å prøve å finne en forklaring på dette. Er det noe du selv tror kan ha relevans ? 1 Lenke til kommentar
Nicholas. Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2013 Hun er 13 og har ikke så vidt jeg vet hatt noen kjæreste ennå. Vi har heller ikke vært separert, det er det som er rart. Det eneste jeg kan tenke på er at vi har et usedvanlig nært og godt forhold, og at hun alltid har vært velidig åpen og i stand til å fortelle meg ting. Men det har jo mange uten at det fører til forelskelse. Lenke til kommentar
sungun Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Tipper det er en forbigående fase i en forvirrende alder med mye hormoner i sving. 6 Lenke til kommentar
Nicholas. Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2013 Tipper det er en forbigående fase i en forvirrende alder med mye hormoner i sving. Hvordan bør jeg oppføre meg når hun oppfører seg flørtete? Hva skal jeg si til henne? Jeg er veldig redd for å gjøre noe feil her. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Jeg tror jeg ville ha tatt kontakt med BUP for råd. 5 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Jeg foreslår at du tar kontakt med noen som har mer kompetanse enn tilfeldige forumbrukere. Du kan for eksempel se hvilke hjelpetelefoner som er tilgjengelige her: http://helsenorge.no/Helsetjenester/Sider/Hjelpetelefoner.aspx . SUSS-telefonen er kanskje stedet å starte for råd. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Hvis det ikke var verre ting hun gjorde, ville jeg bare holdt spesielt godt øye med hva hun ellers drev på med fremover, og om det utvikler seg til større ubehag, så ville jeg tatt kontakt med ekspertisen. Vanskelig å si noe klart her - det kan være ungdommelig "galskap" - og det kan være helt uskyldig, og hvis man blåser det opp i skyene og lager det verre enn det er, så kan relasjonene mellom dere bli skadet langt verre, enn det som er sunt for noen Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Jeg foreslår at du tar kontakt med noen som har mer kompetanse enn tilfeldige forumbrukere. Du kan for eksempel se hvilke hjelpetelefoner som er tilgjengelige her: http://helsenorge.no/Helsetjenester/Sider/Hjelpetelefoner.aspx . SUSS-telefonen er kanskje stedet å starte for råd. Slapp av, masse gode psykologer her på forumet. 5 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Slapp av, masse gode psykologer her på forumet. Har man mange nok apekatter og skrivemaskiner så vil man til slutt få Shakespeare's samlede verker, så du har helt rett Sånn sett er det jo bare et spørsmål om tid. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Har man mange nok apekatter og skrivemaskiner så vil man til slutt få Shakespeare's samlede verker, så du har helt rett Sånn sett er det jo bare et spørsmål om tid. Har man mange nok apekatter og skrivemaskiner vil man til slutt få Shakespears samlede verker, noen tusentalls Twilight-bøker og et noen dusin oppfølgere til Harry Potter. Jeg ville prøvd så godt jeg kan å vise hvor glad jeg er i henne, men selvsagt ikke på en seksuell eller romantisk måte. Men er det egentlig et så stort problem? Det er din egen datter vi snakker om. Hvor vanskelig kan det være å ikke gjengjelde følelsene? 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Han har vel strengt tatt ikke sagt at han skal gjengjelde følelsene? Lenke til kommentar
Nicholas. Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) Har man mange nok apekatter og skrivemaskiner vil man til slutt få Shakespears samlede verker, noen tusentalls Twilight-bøker og et noen dusin oppfølgere til Harry Potter. Jeg ville prøvd så godt jeg kan å vise hvor glad jeg er i henne, men selvsagt ikke på en seksuell eller romantisk måte. Men er det egentlig et så stort problem? Det er din egen datter vi snakker om. Hvor vanskelig kan det være å ikke gjengjelde følelsene? Problemet mitt dreier seg selvsagt ikke om å gjengjelde følelsene. Problemet er at dette bekymrer meg og at jeg vil det beste for hennes helse og utvikling samt for vårt forelder-barn forhold. Endret 18. desember 2013 av Nicholas. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Og det gjør du nok best ved å vise henne at du er glad i henne, uten å besvare følelsene hennes. Forklar henne at det hun føler ikke er noe seksuellt, men bare at hun har sterke følelser for deg som far. Men om det er ikke nok bør du som sagt tidligere i tråden oppsøke hjelp. Jeg ville dog vært forsiktig med det, og bare brukt det som siste utvei. Som så mange vet er det en kort vei mellom kjærlighet og hat. Hun elsker deg nok nå, men om hun føler at du har gått bak ryggen på henne kan det i verste fall bli en helt annen ting hun føler. Men jeg er ikke akkurat en psykolog, så ikke ta alt jeg sier som ren fakta. Det er bare personlige meninger. 1 Lenke til kommentar
Nicholas. Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2013 Og det gjør du nok best ved å vise henne at du er glad i henne, uten å besvare følelsene hennes. Forklar henne at det hun føler ikke er noe seksuellt, men bare at hun har sterke følelser for deg som far. Men om det er ikke nok bør du som sagt tidligere i tråden oppsøke hjelp. Jeg ville dog vært forsiktig med det, og bare brukt det som siste utvei. Som så mange vet er det en kort vei mellom kjærlighet og hat. Hun elsker deg nok nå, men om hun føler at du har gått bak ryggen på henne kan det i verste fall bli en helt annen ting hun føler. Men jeg er ikke akkurat en psykolog, så ikke ta alt jeg sier som ren fakta. Det er bare personlige meninger. Min erfaring er at moderne psykologi også bare er personlige meninger, derfor nøler jeg med å trekke et annet menneske inn. Det du sa virket klokt. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) Betyr forelskelse nødvendigvis sex? Hva er galt med å være forelsket, om man tenker i den grad at man elsker noen? Jeg tror jeg ville ha tatt kontakt med BUP for råd. Hvis man tror man har et problem, så har man et problem. Ble sendt til BUP av min mor som liten, tror ikke jeg hadde noe godt av det. ____________________________________________ Jeg skulle egentlig ønske jeg kun hatt et nærere forhold til mange mennesker. Tror alle har godt av kroppkontakt . Mitt tips: Ikke lag et problem ut av noe som ikke nødvendigvis er et problem. Et problem blir fort mange. Endret 18. desember 2013 av Because I need change! 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Jeg mente ikke at han skulle sende henne til BUP, men ta kontakt for å få råd. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Tror dette er svært naturlig, og i de fleste tilfeller vil nok barnet vokse det av seg. Pass på at du gir henne nok ansvar, ikke oppfør deg som den perfekte kjæreste, man skal være litt streng. Ser du antydning til handling som går over grensen er hun kanskje gammel nok til å forstå praten om hva incest er osv osv osv. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Jeg mente ikke at han skulle sende henne til BUP, men ta kontakt for å få råd.Er ikke alltids de nødvendigvis kan hjelpe . Kanskje "problemet" til dattera er at hun er sprengkåt. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Uff. Hva har barnets mor å si til dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå