Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Soulmates..

Anbefalte innlegg

Hva mener dere egentlig om såkalte "Soulmates" ?

Hele livet har jeg trodd at det å finne sin sjelevenn, var å møte en person og falle hodestups forelsket og leve happily ever after.. Men etter jeg fikk kontakt med et helt spesielt menneske kan jeg ikke lenger si at jeg tror på det lenger. Denne personen har satt så dype spor inni meg at det gjør nesten vondt når vi ikke snakker sammen. Jeg får en slags elektrisk følelse i magen som sprer seg ut i hele kroppen, bare ved tanken på denne personen. Føler at jeg har en kjemi med denne personen som er helt utenomjordisk, noe som man ikke trodde kunne være mulig! Det er ikke seksuelt eller bare fysisk tiltrekning, men på en helt annet plan. Jeg klarer rett og slett ikke forklare det.. Det er som vi er èn og samme person, deler følelser og tanker..

Og det føles så utrolig feil! Jeg har en utrolig herlig kjæreste, som jeg elsker og vil ha en fremtid sammen med. Som jeg har vært sammen med i snart 3 år. Vi ble fort forelsket og flyttet inn sammen veldig fort. Vi har slitt en del i forholdet vårt. Noe som igjen førte til at vi flyttet fra hverandre og bor nå hver for oss. Og det fungerer utrolig bra! Trodde jeg iallefall. Forholdet ble så mye bedre, sexlivet kom tilbake i full blomst! Vi setter mer pris på hverandre og tiden vi har sammen. Og jeg er lykkelig sammen med han.

Men jeg klarer ikke legge fra meg disse følelsene for denne andre personen. Vi møttes helt tilfeldig på nettet, og jeg ville aldri ha latt denne personen inn i livet mitt ellers. Men det var noe inni meg som lot dette skje. Og det sa bare PANG med en gang! Det er helt ubeskrivelig.. Og dette gjør meg så utrolig forvirret. Fordi jeg har en kjæreste som ikke vet noen ting om dette, og det at denne andre personen bor i et helt annet land og er så mye yngre enn meg. Vi har ikke gjort annet enn å snakke, ikke noe seksuelt relatert, bare samtaler vi har vært komfortable med. Men allikevel føler jeg meg så utrolig skyldig på ett vis.. Jeg vet at dette er en person jeg ønsker å ha i livet mitt. Men på hvilken måte? Som venner eller fremtidige partnere? Vil vi noen gang møtes? Finnes det virkelig såkalte "Soulmates" ?

-Layah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke prøve å svara på spørsmålet ditt, men heller be deg tenke på en annen måte. Jeg mistenker at du har TO menn i ditt liv, og at du har begge akkurat der de hører hjemme. Jeg vet litt om dette, fordi jeg har selv vært begge disse mennene i forskjellige kvinners liv. Jeg er ganske sikker på at disse to rollene ikke lar seg forene, og det vil sannsynligvis mest kræsje for nettflingen din. Han er den han skal være for deg der han er, men det er mest sannsynlig en illusjon. Alt ser bedre ut på avstand. Man kan få en helt fantastisk forbindelse mellom to mennesker, når det sitter et filter mellom. Dette filteret kan gjerne være nettet eller andre begrensende faktorer, men det er denne begrensende faktoren som er poenget. Den begrenser selektivt. Det vil si at om du har to likeverdige kandidater som er knyttet til deg på ulikt grunnlag, vil grunnlaget være det som skaper illusjonen. Han du har real life kontakt med vil du lære å kjenne på godt og vondt, mens han du kjenner gjennom filteret... Vel, filteret er som sagt selektivt og filtrerer bort det som ikke passer. Sistnevnte er faktisk veldig ofte altoverskyggende når du får det innpå deg "real life". Poenget her er a tdet er fryktelig lett å bygge opp en illusjon når man ser gjennom et filter. Tar du bort dette filtret er vet VELDIG sannsynlig at det totale bildet endres noe så til de grader dramatisk, og desverre ikke ofte til det bedre.

Vet ikke om svaret mitt hjalp nevneverdig, men jeg håer det gir deg en ny innfallsvinkel på saken.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror du har oppdaget at det finnes flere menn der ute, noe som en kvinne fort kan glemme om hun er i et helt greit forhold som fungerer. Men spørsmålet kan da være om du skal forbli lojal mot den partneren du "endte opp med", eller om du skal utforske andre menn som er mer interessante for deg, som denne typen fra utlandet som du følte en connection med mtp. tanker og meninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du har noe bra på gang så tror jeg du kan komme til å gjøre en stor feil. Det at denne karen du har møtt er en ordsmed på nettet betyr IKKE at han er din soulmate. Antar at du er enten ung eller lavt utdannet grunnet at du fremstår som en person med generell lav evne til å reflektere over situasjonen din og hvor begrenset din kontakt med denne såkalte "soulmaten" er, den dagen chatting kan bryte opp et som du selv sier "veldig bra" samboerskap, så ligger kravene til input alt for lavt hos deg.

Anonymous poster hash: 62563...176
Lenke til kommentar

Tror også at omstendighetene rundt at dere prater på nett og slik, gjør at virkeligheten ikke er helt den samme som det du opplever nå. Men det utelukker ikke at dere har en god kjemi. Det er bare det at dere opplever ett lite hjørne av hverandres liv og ser ikke hele personen.

Såkalte "soulmates" finnes. Det er de man har kjempegod kjemi med og det oppleves som at man har kjent de lenge allerede etter kort tid.

Lenke til kommentar

Soulmates finnes. Jeg tror man kan ha dem i form av venner og kjærester. Min beste venninne er min soulmate, hun er helt på bølgelengde med meg og vi har et unikt vennskap.

Kjærester kan også være. Finnes noen man får en helt spesiell kontakt med og som man har utrolig god kjemi med, som man vet er den rette.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du har noe bra på gang så tror jeg du kan komme til å gjøre en stor feil. Det at denne karen du har møtt er en ordsmed på nettet betyr IKKE at han er din soulmate. Antar at du er enten ung eller lavt utdannet grunnet at du fremstår som en person med generell lav evne til å reflektere over situasjonen din og hvor begrenset din kontakt med denne såkalte "soulmaten" er, den dagen chatting kan bryte opp et som du selv sier "veldig bra" samboerskap, så ligger kravene til input alt for lavt hos deg.

Eh.. Så hyggelig du er da. Viktig med høy utdannelse for å kunne ha et bra kjærlighetsliv.. Not..

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Da sjelen ikke er noe som eksisterer, er "sjelevenn" eller ikke noe som eksisterer.

Men at man har personer man klikker veldig godt med? Selvfølgelig. Det er slike personer man kaller for "bestevenner" eller "Kjærester".

Det kan brukes for å illustrere at det er noe utenom det vanlige også. Er ikke religiøs anlagt, men liker uttrykket og tanken :)

Lenke til kommentar

Jeg antar at du har ett behov for å rakke ned på mennesker du aldri har møtt av en eller annen grunn. Om TS har høy utdannelse eller ikke betyr overhodet ingenting, bortsett fra for deg som trenger å slenge usaklige kommentarer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva mener dere egentlig om såkalte "Soulmates" ?

Hele livet har jeg trodd at det å finne sin sjelevenn, var å møte en person og falle hodestups forelsket og leve happily ever after.. Men etter jeg fikk kontakt med et helt spesielt menneske kan jeg ikke lenger si at jeg tror på det lenger. Denne personen har satt så dype spor inni meg at det gjør nesten vondt når vi ikke snakker sammen. Jeg får en slags elektrisk følelse i magen som sprer seg ut i hele kroppen, bare ved tanken på denne personen. Føler at jeg har en kjemi med denne personen som er helt utenomjordisk, noe som man ikke trodde kunne være mulig! Det er ikke seksuelt eller bare fysisk tiltrekning, men på en helt annet plan. Jeg klarer rett og slett ikke forklare det.. Det er som vi er èn og samme person, deler følelser og tanker..

Hvis det er bare du som føler akkurat dette, er jeg ikke sikker på at det er snakk om annet enn naturlige drifter, og en velutviklet fantasi. Hva jeg ellers mener om "soulmates", så er det ikke annet å si enn; usikker ...

Lenke til kommentar

Eh.. Så hyggelig du er da. Viktig med høy utdannelse for å kunne ha et bra kjærlighetsliv.. Not..

Det er bevist at mennesker med høy utdannelse rent statistisk sett har bedre evne til å reflektere over situasjoner hvor følelser er med på å påvirke enn lavt utdannede mennesker som statistisk sett er mere styrt av følelser. Dette gjør at hun etter å faktisk kun ha chattet med en fyr, vurderer å bryte opp et samboerskap, noe som tyder på et lettpåvirkelig menneske.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...