Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Må ha USB 1.0/1.1 på en 6 år gammel pc.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en ca 6 år gammel pc som jeg bruker på en selvbygd cnc maskin.

Problemet er at jeg må ha USB 1.0 eller 1.1

Selgeren av denne pendanten som jeg har koblet til sier at den også skal klare 2.0

Problemet er at det er kun startskjermen som vises på pendanten og den låser seg der.

Pendanten i seg selv fungerer, men ser ikke kordinatene osv på skjermen.

Er denne typen jeg har http://cncpendant.ru/en/shuttlerulcd-pendant.html

Etter MYE om og men så har føler jeg at jeg har prøvd alt untatt den siste tingen. Har nå også prøvd 3 stk forskjellige PCI-USB kort da selger hadde god erfaring med å bruke det istedenfor intigrerte usb porter.

En annen kunde av han hadde satt inn pci kort og problemet løste seg.

Kunden sa også at det var noe rart med "nye" pc`r om man skulle bruke gamle usb versjoner.

Håper noen kan gi meg tips om hvordan dette henger sammen.

Selger sa også at pendanten bruker V-USB og derfor ikke er kompatibel med 3.0 -noe jeg ikke skjønner så mye av :)

Den andre kunden som løste dette ved å sette inn pci-usb kort fikk det til å funke med et D-Link DSB-500 PCI kort.

Mvh Robert. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kjapp måte å tvinge USB-porter til å fungere som USB 1.1 er å skaffe seg en gammel USB 1.1-hub og koble mellom maskinen og pendanten.

Jeg har liggende en gammel 2-ports USB 1.1-hub på jobb nettopp for dette, da vi tidligere hadde problem med USB 2.0 utstyr som ikke fungerte på full 2.0-hastighet på grunn av noen spesialkabler/kontakter, men fungerte på USB 1.1 hastighet.

Det ser ut som om man fortsatt kan kjøpe USB 1.1 hub, men jeg kan ikke garantere at spesifikasjonen på Kina-produkter stemmer med virkeligheten.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=usb+1.1+hub+-3.0+-2.0&_sop=15

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...